Voor de vensterbank (70x50) wil ik een grote kussen maken en nou leek het me mooi om een pipingband te gebruiken (maken) Gebruik je daar voor synthetische touw of katoen.wat zijn de voordelen van de een of de ander? Heb synthetische in huis van 3 mm.morgen is er markt dus kan nog andere halen. Biasband om de pipingband te maken vind ik tot nu toe alleen in stukken en niet op grote rol zodat je zelf kan bepalen hoe lang het is.zijn ze er wel? Ben niet zo van het internet winkelen ik wil het graag zien/ voelen.
Synthetisch. Krimpt namelijk niet. Katoen kan wel, maar dan zou je het eerst moeten wassen zoals je de kussen ook gaat wassen. Als je zelf piping maakt dan moet de band wel schuin knippen net zoals biaisband. Met piping vind ik altijd mooi. Succes.
bedankt! Ik lees verschillende verhalen over wel of geen katoen vandaar de vraag. De biaisband wou ik kopen en daar leg je het draad/ touw in,heel strak er naast naaien en heb je een pipingband.nou ja dat is de theorie wat ik heb gelezen.
Er zijn ook speciale voetjes om paspelband (piping) te maken, met een tunneltje voor het koordje. Naai je perfect strak!
Geen idee eigenlijk, er zat één zo'n voetje bij mijn naaimachine en die gebruik ik voor elke maat draad. Wist niet daar er meerdere maten bestaan.
Je kunt ook een ritsvoetje gebruiken. Dan kun je de draad dicht tegen het voetjes aanleggen en doorstikken. (zie bijlage)
Bedankt!! Heb nog nooit een rits ergens in gemaakt maar bij de machine zit nog wel andere voetjes,toch maar eens goed bekijken of dat voetje er bij zit.