Onze zoon is de laatste tijd erg moe. Hij geeft dit ook zelf aan en wil dan op de bank liggen. Hij eet redelijk goed en slaapt ook de klok rond, vaak zelfs langer. Vannacht heeft hij ook 14 uur geslapen maar binnen een half uur lag hij alweer op de bank met z'n knuffel. Mama ik ben moe........ hij slaapt al bijna een jaar niet meer overdag maar vaak valt hij 's middags op de bank in slaap. Is dit normaal of is het verstandig om toch even langs de HA te gaan met hem? Maak me wel een beetje zorgen zo langzamerhand, dit speelt al een paar maanden maar wordt steeds "erger". Iemand die dit herkent?
Soms hebben ze periodes dat ze extra moe zijn, al vind ik het bij jouw zoon wel heftig. Je kunt eens kijken wat er gebeurt als je hem weer een middagslaapje laat doen, dus echt naar bed brengen en niet op de bank slapen. Als er met een dag of 4,5 geen verbetering in zit zou ik toch maar even langs de huisarts.
Even langs de huisarts voor een algemene check en als daar niets uit komt even bloed laten prikken. Keelamandelen zijn een bekende oorzaak voor vermoeidheid, maar ijzertekort bijvoorbeeld ook.
Laat ook even zijn ogen checken. Van niet goed Zien word je heel moe. Ik lag vroeger ook om 10 uur al languit moe op de vloer maat had dus een bril nodig
Thanx voor de reacties! We gaan eerst lekker op vakantie en daarna ga ik idd maar eens contact opnemen met de HA. Maar eens kijken of er niks achter zit.
herkenbaar. Mijn dochter is ook zo moe. Na het ontbijt en aankleden ligt ze alweer op de bank, komt er pas vanaf als ik haar activeer. Tussen de middag slaapt ze anderhalf uur (na anderhalf uur maak ik haar wakker), dan ligt ze 's avonds tegen 18:00 in bed en slaapt dan tot ongeveer 7:30/8:00. Wanneer ze tussen de middag niet slaapt kun je er niks meer mee, geen land mee te bezeilen. Dan mag ze om 17:00 naar bed. Ze wil dan wel eerder maar dat vind ik te gortig worden. ze slaapt dan tot ongeveer 8:00 Mijn dochter is wel prikkelgevoelig en heeft last van haar hypermobiliteit, over twee weken gaan we naar de revalidatie-arts. Na de vakantie mag ze naar school, maar ik zie nog niet in hoe ze dat in hemelsnaam moet redden.