Bedankje verloskundige

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door BabyAngel, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik weet van mensen die in de zorg werken (verloskundingen, verpleegkundigen, fysiotherapeuten etc) is dat ze altijd overladen worden door 'snoepgoed' (chocola, taart, etc). Ik zou daar dus niet voor kiezen. Als je voor 'etenswaar' gaat, kies dan eens voor wat hartigs, bijvoorbeeld een hartige taart, wat ze bij de lunch (ipv een boterham) of rond de 4-uur-dip kunnen eten.
    Ipv kort houdbare bloemen is een mooie plant een langer blijvend aandenken. Wil/kan je wat duurder, dan kan je aan iets leuks denken voor in de wachtkamer/kantoor/onderzoeksruimte, een beeldje, poster, stuk speelgoed, boek, klok oid.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @Kim en Pandora:

Ik vraag om leuke tips en niet of jullie de tandarts een Kado geven na het vullen van je kies!!!
    Sorry hoor maar waarom moeten altijd dezelfde een negatief bericht plaatsen??

Ik doe het WÈL en vraag om leuke tips,heb je die?

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    een foto van jou met beebje inlijsten met een leuke tekst erbij?

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ook goedemorgen...

Jij vraagt toch wat we hebben gegeven of zouden geven...

Niks dus.

Voor de vk ben je nummer 386. En aardig doen is nu eenmaal onderdeel van haar vak.

5. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik heb op Greetz op een kaart van Blond Amsterdam een persoonlijke tekst gezet (VK bedankt! Naam dochter en geboortedatum) en deze naar mijzelf laten sturen. In de stad lekkere losse thee gekocht, thee-eitje voor het geval dat en een stuk noga en dat allemaal bij elkaar leuk ingepakt. Een aardigheidje dus.
    Ik had gelukkig wel een goede klik met mijn VK.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De eerste keer een leuke plant met pot voor op de balie. De tweede keer een heerlijke taart. Gelukkig hadden ze trek hahah.

Vk vind ik iets heel anders dan de tandarts. Vk is veel intiemer en helpt je door een bevalling heen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat het ligt aan je band met je vk...als ik hoor dat sommigen 5 verschillende hebben?? Bij ons zijn ze maar met zn tweeen en net als ts is het voor mij volkomen logisch om iets te geven...vergelijken met de tandarts...nee dat vind ik onzin, zij dragen er zorg voor om mijn kindje gezond op de wereld te zetten, het belangrijkste in mn leven. Daarbij heb ik de hele zwangerschap al het gevoel dat ik overal mee terecht kan en dat is voor mij heel belangrijk.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Juist dit dus!
    Ik heb 2 vk's waarvan er 1 ook de bevalling van onze zoon heeft gedaan 7jaar geleden.
    Bij mijn vk ben je zeker gèèn nummertje...bijna iedereen in mijn omgeving waarvan ouders op school hebben haar ook gehad.
    En iedereen is even enthousiast over haar.
    Toen ik in maart een mk had zelfs toen gaf ze aan dat ik altijd mocht bellen met vragen,zijn zelfs op bezoek geweest erna om ook mijn ijzer te checken en me gerust te stellen bij een volgende zwangerschap...dus ja...deze vk gaat me zeker wel aan het hart!!:D

Een mooie taart laten maken is geen gek idee;)
    In de praktijk hangt het al vol met foto's enzo,dus vind ik niet meer echt speciaal.

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben al die tijd onder controle geweest van de gynaecoloog en zij heeft samen met een vk van het ziekenhuis en een verpleegkundige de bevalling gedaan.
    Als het lukt maak ik een taartje van het geboortekaartje van de kleine meid als ik op nacontrole ga met de datum van de geboorte. Iets lekkers voor de afdeling en toch persoonlijk. Anders worden het cupcakes.

Voor de kraamverzorgsters had ik een lijstje met een foto van hen en onze dochter met de datum en haar naam, een lief kaartje en zelfgemaakte cupcakes/oliebollen (hadden in die dagen gemerkt dat ze erg in de smaak vielen bij de zusters).

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, de tandarts zit met zn vingers in je mond, is dat dan niet intiem?

Het is meer dat je heel blij bent met je kindje, en op de een of andere manier heb je het idee in je hoofd dat je dat te danken hebt aan de VK. Dat is niet zo, dat heb je zelf gedaan! De VK is er over het algemeen alleen maar bij als het leuk is, of als het toch al te laat is. Want alles waar het niet goed gaat ga je mee naar de gyn, en die vervloek je daarna waarschijnlijk terwijl die net zo goed zn werk gedaan heeft.

Het is een emotieverwarring, echt.

11. tuc

tuc Niet meer actief

een bizarre reactie....echt!! Ik weet niet of dit jouw eerste kindje wordt??

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wat is er bizar aan?

Heb je het te danken aan de VK dat je kindje gezond op de wereld staat?

Naar mijn idee niet.

13. tuc

tuc Niet meer actief

nee joh, ik vraag volgende keer wel of de tandarts mijn kindje wil halen. Die kan vast ook op tijd de navelstreng oid om het nekje vandaan halen. Of die beoordeelt op een 20 wekenecho wel of alles in orde is.

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Joh, de VK heeft je kind niet gezond gemaakt hoor, dat heb je zelf gedaan.

De VK is puur een controledienst. Want als er ook maar iets niet volgens het boekje gaat, ga je naar de gyn!

Moet je haar daarvoor extra bedanken? Omdat ze toevallig aardig is en haar werk doet?

De gyn zal ook aardig tegen je zijn, alleen die heeft meestal wat minder geweldig nieuws, die geef je toch ook geen bedankje daarna?

De tandarts vult je gaatjes, zorgt ervoor dat je geen pijn meer hebt, of dat je dat niet krijgt. Sorry hoor, dat is een verschil.

En tuurlijk is het fijn dat iemand je helpt met je kind op de wereld zetten, maar uiteindelijk ben je zelf degene die het gedaan hebt.

Jij bent degene die je kindje op de wereld gezet hebt, en jij bent degene die een gezond kindje gemaakt heeft.

Die VK zou er niks aan veranderen als het niet zo was....

Dat gejubel altijd over hoe geweldig een VK is. Een VK is een controledienst. Niks meer niks minder. Want als het mis is, ga je naar de gyn, kun je daar lekker over klagen.

Nee VK = VK, en wat mij betreft absoluut niet meer dan mijn tandarts zou zijn.

Dat je blij bent met de geboorte van je kind is heel logisch, maar daar hoef je de VK niet voor te bedanken.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien is het ook niet perse nodig maar ik vond het leuk om te geven/maken/doen en deze personen zijn voor mij de afgelopen maanden/weken wel belangrijk geweest en hebben wel veel voor me betekend in die periode waarin ook emoties een rol spelen (bij mij althans wel).

Overigens toen de afdeling endo mijn gebit mooi heeft gemaakt heb ik ze ook bedankt. Misschien ook niet nodig maar ik vind dat fijn om te doen :). Mijn zusje is tandartsassistente en krijgt trouwens ook wel eens bedankjes (geen 'gewone' praktijk maar voor de wat bijzondere gevallen, endo, paro, orto). Uiteraard staat het je helemaal vrij. Sja en willen ze het lekkers niet omdat ze dat al zoveel krijgen dan waarderen ze het gebaar vast en delen ze het thuis uit of ergens anders ;).

16. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de geboorte van onze tweede, hebben we aan de klinisch verloskundige gevraagd waar de gync van hield. Haar reactie was direct: Snoep!! Hij schijnt regelmatig de snoeppot op de vk afdeling leeg te eten. Het kado werd dus een grote pot snoep en beschuit met muisje (geen idee hoe vaak ze dat op de poli eten). ;)

Ik snap de opmerking 'het is hun werk' ook wel. Dat is natuurlijk ook zo, maar als er bij ons een productie-release (ICT) goed gaat krijgen we soms ook taart van de klant als bedankje. Ik weet ons uurtarief.... ghihi, daar hadden we ook best zelf taart voor kunnen halen (meerdere). Desondanks geeft het ons echt wel een goed gevoel als de klant zijn dankbaarheid zo toont, 'hebben we toch maar ff geflikt met z'n allen!' :)

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Jeetje.. Natuurlijk mag je je mening hier geven, maar ik vind dat je het nogal als een feit brengt..

Mijn vk heeft de beiden bevallingen niet gedaan, omdat ik medisch werd. En waarom kwam ik in het ziekenhuis? Omdat zij met haar kennis en intuitie de juiste beslissingen heeft gemaakt.
    Onze jongste dochter had een moeilijke eerste week, wie heeft haar goed gemonitord en de juiste lijntjes uitgezet? Juist de vk.

Het blijft dat ze gewoon haar werk doet, maar ze doet het met zoveel liefde en passie en ongelooflijk veel kennis dat ik er respect voor heb.
    Dit is mijn laatste zwangerschap en ik denk ook na over een bedankje,
    Waarom? Omdag zij mij begeleid heeft bij een bijzondere en moeilijke periode.

De gyn heeft overigens ook een lief kaartje gehad en mijn kraamverzorgsters ook.
    De arts die mij in de toekomst gaat opereren ook en een ander die een stapje extra zet voor me ook hoor...

18. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb ook een bedankje aan mijn verloskundige gegeven nadat mijn zoontje is geboren. Ze doet haar werk en krijgt ervoor betaald maar doordat zij haar werk deed en een fijne persoon is en me goed heeft geholpen tijdens de zwangerschap en bevalling heb ik een goede bevalling gehad waar ik met warme gevoelens op terug kijk. Het maakt voor mij daarin niks uit dat ze betaald wordt, het maakt mij uit dat ze me hielp terwijl je een onzekere tijd in gaat en een bevalling waarvan je bij voorbaat geen idee hebt wat er komen gaat en wat je kunt verwachten. Doordat zij er toen voor mij was heb ik haar wat gegeven. Ik heb een grote bos bloemen voor haar gekocht en laten weten dat ik erg blij was met haar hulp, dit waardeerde ze erg.

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Euhm altijd dezelfde?
    Post nauwelijks negatieve berichten ;)

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat dacht ik ook, maar lekker laten gaan ;)

Deel Deze Pagina