Daar staat ze weer... schoonfamilie issues

Discussie in 'De lounge' gestart door 1982Justme, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

En daar staat m'n nichtje weer voor de deur met sporttas. Kan ik met jullie mee naar hockey anders kan ik vandaag niet.. (nichtjes zitten samen in zelfde team) Het gebeurt vaker wel dan niet.. Snapt mijn schoonzus dan echt niet dat ik zelf ook een gezin heb en het mij ook moeite kost alle ballen in de lucht te houden?
    Ze vindt het geen moeite voor mij omdat ik toch die kant op ga... Maar nog nooit heeft zij aangeboden eens te gaan... Terwijl ik werk en 2 kids heb en zij niet werkt en 1 kind heeft...
    Wat zouden jullie doen? Het contact staat al jaren op losse schroeven maar wil niet dat het contact voorbij gaat ivm de kids..
    Vind het vooral zo flauw dat ze haar dochter het zelf laat regelen zodat ik eigenlijk geen nee kan zeggen. Ze zijn beiden 8.

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Uhm.. Het zal wel aan mij liggen hoor maar als je er tóch heen rijd is het toch een kleine moeite om je nichtje gewoon even mee te nemen?

Issie en Noorie vinden dit leuk.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou aangeven bij je schoonzus dat je haar best eens wilt meenemen maar dit andersom ook wel prettig zou zijn, een beetje om en om.

Daydreamy, Chocolat en maansneeuw vinden dit leuk.
  4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier ben ik het deels wel mee eens. Maar sz kan ook een keer rijden waardoor ts een avondje vrij heeft en iets anders kan doen. Voorstellen om en om te gaan rijden?

xNadine en Chocolat vinden dit leuk.
  5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heb je er ooit al eens iets van gezegd tegen je schoonzus? Zo niet, dan eerst je frustraties zeggen en een hint geven en zo ja, dan eens een goed gesprek dat je er klaar mee bent en dat het haar eigen verantwoordelijkheid is.
    Je nichtje sowieso mee nemen want die kan er niks aan doen dat ze lakse ouders heeft.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dat overleg je toch en zorg je dat je zelf ook regelmatig rijdt? Ik vind het dus niet normaal op deze manier, want ts kan nu moeilijk nee zeggen tegen haar nichtje.

Ctje1987 en tuc vinden dit leuk.
  7. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Dit. En aangeven en praten met elkaar.
    Je kan lopen klagen maar daar schiet je niks mee op. Beter gewoon vragen en uitleggen.

8. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Snoopy1979 Daar ben ik het wel mee eens. Maar dat kind kan er ook niks aan doen ;) En dan zou je haar niet meenemen omdat haar moeder nooit rijd.. Terwijl je er zelf sowieso met je kind naar toe moet rijden, ook als nichtje niet mee zou rijden. Dus ik snap dan niet waarom het een probleem zou zijn dat nichtje mee rijd :p

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom stel je niet gewoon een weekomweek kalender op met je schoonzus? Vooraf afspreken dat jij de ene week rijdt en zij de andere? Gewoon zelf het initiatief nemen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee dat kind kan er inderdaad niets aan doen, ik zou haar ook niet laten staan ;). Maar wat haar moeder doet is dus wel asociaal. Meerijden prima, maar dat overleg je en dan mag je zelf ook een keer rijden.

Chocolat vindt dit leuk.
  11. 1982Justme

Nouja.. het is op loopafstand maar dichter bij haar dan bij mij zeg maar.
    Op zich is het ook geen moeite behalve dan dat haar kind zich niet aan en uit kan kleden (8jr) en ik dus mijn dreumes van net 1 de overvolle kleedkamer in moet nemen terwijl ik anders met haar buiten zou blijven..
    Als ik moet werken op maandag regel ik opa en oma maar zelfs dan zou ze nooit eens zeggen joh als je moet werken kan ik die van jou ook gerust een keer mee nemen.. .er zit idd niks anders op dan aangeven..

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ze kan zich niet aankleden? Is er iets met het meisje of heeft ze het nooit geleerd? Want de gemiddelde 8 jarige kan zichzelf toch wel aankleden (ook met scheenbeschermers etc, mijn dochtertje van 7 doet dat ook zelf).
    Ik zou ze wel afzetten en als het echt zo dichtbij is eventueel zelf heen laten gaan, maar er wel wat van zeggen ja.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit los je alleen op door het met je schoonzus te bespreken.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wel vreemd dat ze zich nog niet kan aankleden. Is daar een reden voor? Mijn zoon van 3,5 kan zelf zijn onderbroek, broek, sokken en schoenen en jas zelf aandoen. Alleen shirts zijn iets lastiger.

Verder zou ik haar wel meenemen omdat zij er ook niks aan kan doen.
    Maar ik zou wel een gesprek aangaan met je schoonzus. Desnoods voorstellen om en om te brengen etc.

15. 1982Justme

Er is geen reden voor. Het is een prinsesje en diend zo behandeld te worden..

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou ook voorstellen om en om. En voor wat betreft het aankleden dan had ik het mooi tijd gevonden dat ze het zelf zou proberen, mits er geen specifieke reden is dat ze dit nog niet kan.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou dat was dan dikke pech geweest. Daar zou ik dus gelijk mee stoppen. Ze redt zich wel en anders maar niet.

18. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Nou sorry, dat je haar meeneemt vind ik nog tot daaraan toe, maar ik zou haar echt niet helpen met aan- en uitkleden. Leuk dat moeder haar als een prinses behandelt, maar dat hoeft de rest van de wereld natuurlijk niet ook te doen. Dan moet moeder maar zelf lekker mee naar de sportclub (misschien gelijk een oplossing voor het probleem ;)).

19. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Maar de prinses hoeft dus niet gebracht te worden door haar moeder zelf? En waarom heb je het nog niet aangegeven bij je schoonzus? Een keertje vind ik niet erg, maar ik zou niet met een dreumes mijn nichtje van 8 in een overvolle kleedkamer aan- en uit gaan kleden. Dan moet ze zelf kunnen.

20. 1982Justme

Ja dat is het dus ook kom ik net achter. Het meenemen is geen probleem maar het helpen. Ze jankt als een baby als ik niet help echt heel erg. En heb dr ook wel eens laten janken maar dan was ik weer 3 kwartier verder en er moet ook nog gegeten worden...

Deel Deze Pagina