Vreselijk zeg! Wat zeiden ze in de Efteling? Wij waren er woensdag en ons karretje werd steeds weggehaald... ik ging weer naar de stand in t begin. Zegt die man: ja er zijn wat jongeren irritant bezig... nou daar kon ik t mee doen. Op een gegeven moment maar zonder karretje gedaan.
Ik vraag me wel af of er niet gewoon een kind is geweest die die knuffel heeft gepakt. Mijn zus heeft ooit als 3-jarige ooit ook eens een Donald Duck "gestolen" uit de AH. Kan me gewoon niet voorstellen dat een volwassene zoiets zou doen maar kennelijk lopen er een hoop gestoorde mensen op deze wereld...
Oh vreselijk... knuffels etc neem ik ook altijd mee de attractie in, ik heb zelfs een kettingslotje voor op de buggy. Ik had al eens gelezen dat het bij de efteling vaker gebeurd.. het is toch godgeklaagd? Sterkte voor je ontroostbare kids.. hufterig hoor!
Wel dus. De knuffel van mijn zoon is meegenomen door een ouder op het kdv. Die zat in zijn mandje en daar kunnen kinderen niet bij. Sommige mensen zijn nou eenmaal idioot.
Geen woorden voor dit soort mensen. Eikels of dieptrieste mensen is gewoon niet genoeg om aan te geven hoe laag je bent als je jat van kleine kinderen. Sowieso stelen, maar dan ook nog van kinderen?
Dat was van een ongelukje. In de tijd dat mijn kinderen nog op het KDV zaten kwamen er ook wel eens spullen van anderen mee naar huis (die ik altijd weer terug bracht uiteraard). Denk dat een ouder of oppas zich gewoon vergist heeft in van wie die knuffel was. Wie gaat er nou een vieze, gebruikte knuffel bewust stelen . On topic: echt bizar! Ik laat de buggy met inhoud heel vaak gewoon onbeheerd buiten attracties staan. Tijdje terug in Disneyworld dit elke dag gedaan, ook vaak met (nieuwe) knuffels of cadeuatjes erin. Het is nooit in me opgekomen dat iemand iets zou stelen en gelukkig is dat ook nog nooit gebeurt.
Onze buggy gaat trouwens ook op slot en een eventuele extra tas met kleding of eten maken we ook vast aan de buggy en het slot. Maar die kunnen ze natuurlijk prima openmaken. Ik ga graag uit van het goede in mensen en hoop dat ze niks meenemen. Maar dat is naïef, dat weet ik. Het is soms gewoon onmogelijk om alle zooi een attractie in de slepen. Knuffels neem ik wel altijd mee. Of zij of wij houden ze vast of ze gaan in de rugtas die wij meenemen in een attractie
Nouja in het geval van @Lotion is die knuffel dus niet terug gekomen, ook niet nadat kdv er een mail over heeft rondgestuurd klinkt niet echt als een ongelukje.
Dan is de knuffel vast kwijtgeraakt of is er iets anders mee gebeurt. De kans dat iemand zoiets waardeloos en vies als een gebruikte knuffel bewust steelt, lijkt me ongeloofelijk klein.
Tenzij hun kind toevallig dezelfde knuffel als favoriet had en die kwijt is geraakt... Een kat in nood maakt rare sprongen...
Hoewel diefstal niet zou mogen plaatsvinden kan ik mij niet voorstellen dat je rugzakken etc onbeheerd laat liggen. Vind het bizar dat je een tegoedbon hebt gekregen hiervoor.
Nouja, ook omdat de Efteling niet kan controleren dat jij de waarheid spreekt. Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die daar over liegen en zo hopen een tegoedbon te krijgen. Zeker als bekend wordt dat je een tegoedbon krijgt voor zoiets. En ik geloof je 100% ts, maar blijkbaar zijn mensen tot lullige dingen in staat.
Het onbeheerd achterlaten van spullen in parken, wat het ook is, vind ik echt vallen onder eigen verantwoordelijkheid. Ik verbaasde mij ook in pretparken, hoe klakkeloos mensen gewoon hun spullen laten staan als wagens met inhoud, omdat er toch al een hele bups staat. In Disneyworld heb je zelfs speciale 'parkeerplaatsen' voor de wagen. Maar echt dat ik niets in mijn wagen laat liggen. Behalve een plattegrond of iets dergelijks. Het is echt heel sneu, maar er lopen zoveel mensen die echt niet het beste met jou voor hebben. Niet te vergelijken natuurlijk, maar hoe vaak hoor je dat er op festivals bendes rondlopen, die telefoons en portemonnees jatten. Wij hebben in ons dorp ieder jaar een gigantische jaarmarkt, ook hier wordt je er constant op gewezen dat er zakkenrollers rondlopen. Neemt niet weg dat het echt heel vervelend is dat dit jouw is overkomen..
Nee. De knuffels worden na het spelen direct in de mandjes gedaan, altijd. Mijn dochter heeft de knuffel van haar en haar broertje zelf aan de leidster gegeven. Dat zeggen ze ook allebei. De leidster heeft alle mandjes nagekeken en het hele lokaal is overhoop gehaald maar de knuffel is weg. De leidster voelt zich zp schuldig dat ze zelf heeft aangeboden een nieuwe te kopen. Hij was overigens niet vies Hij had net een nieuwe gekregen waar een neus aan zat.
Er was hier op zp ook eens iemand die zijn complete kinderwagen was gejat.... sta je dan met je baby als je net uit een attractie komt Ik zet de mijne ook op slot maar laat luiers enzo wel zitten Echt asociale mensen heb je overal
Ik vind dit wel een goede tip. Misschien ligt het inmiddels bij de gevonden voorwerpen. Ik zou de Efteling toch nog even een paar keer bellen als ik jou was. De gymtas van mijn dochter lag na 2 weken ook ineens bij de gevonden voorwerpen op school (terwijl we daar al regelmatig zochten).
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een volwassene een paar knuffels gaat stelen..Wellicht is het een kindje geweest die ze heeft meegenomen?
Omdat de knuffels bij een thema horen van het park, denk ik toch echt dat ze zijn gejat. Niet wetende dat de knuffels niet nieuw zijn. Maar misschien hebben ze dit achteraf geconstateerd en wilde ze de knuffels toch niet, en hebben ze ze afgegeven bij de gevonden voorwerpen. Hoe dan ook, een diep trieste bedoeling. Dit doe je gewoon niet. De Efteling is idd meestal heel lief in zulke situatie