Belachelijk en asociaal! Wij waren er maandag. Manlief zat met oudste in droomvlucht en ik met de kleine slapend in de buggy buiten in de zon. Stonden 2 mannen wat met elkaar te praten, en ineens liepen ze naar een buggy en liepen ze er mee weg. Zonder kids. Maarja geen idee of het die van hun was. Vond het wel apart. Het is zo gebeurd. Heb daarna ook alles eruit gehaald en zelfs het wiel mee genomen in de attracties.
Wij nemen naar dat soort plekken altijd een fietsslot mee, aangezien de bugaboo donkey van een vriendin van mij ooit gejat is in de Efteling. Maar de niet kostbare spullen zoals de luiers en eten etc laat ik wel liggen in de wagen. Is een risico wat ik zelf neem, maar ga daar echt niet mee sjouwen in een attractie. Knuffels mogen sowieso niet mee uit bed, dus die kunnen we gelukkig nooit kwijt raken. Vind het wel raar dat je de Efteling aan hebt geschreven trouwens. Zij kunnen er niets aan doen, is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb in attractieparken maar ook vakantieparken zoals center parcs Altijd een fietsslot bij mij. Een dure wagen leg ik dus vast aan een paal/bank/met de grond verbonden voorwerp. Verbaas mij erover dat ik soms splinternieuwe dure kinderwagens onbeheerd zie staan (uren lang). Ieder park heeft een bordje met dat ze niet aansprakelijk zijn. En "buit eruit". Vanzelfsprekend horen mensen af te blijven van andermans spullen. Maar dit soort plekken zijn geweldig voor mensen om dure spullen uit te zoeken en mee te nemen (Ik heb ooit gehoord van een park waar dure wagens op bestelling werden gestolen...). Ik begrijp trouwens echt niet waarom iemand een knuffel zou stelen... Zeker niet als die gebruikt is (maar wellicht was dat niet zichtbaar).
Afgelopen zomer een slapend kind in een onbeheerde wandelwagen gezien. Ouders zaten in de attractie!! Ik stond in de rij dus had er goed zicht op. Heb toen melding gemaakt bij het personeel.
Is toen op het nieuws geweest toch? Kregen meteen te maken met bjz als ik me niet vergis. Edit: ander land, ander pretpark maar goed, het gebeurt dus vaker. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd hoor.