Vanmorgen een goed gesprek gehad met mijn moeder. Wij willen graag woningruil met haar doen omdat ze bij haar mannetje wil wonen. Ze wou eerst pas over 2 jaar, maar vanmorgen vertelde ze me dat ze al aan het solliciteren is.. Ze werkt nu al kinderleidster bij een kinderdagverblijf. Het werk vind ze heel erg leuk alleen elke keer die vergaderingen en cursussen breekt haar op. Ook is ze nu bijna alleen maar voor haar huis aan het werk. Haar mannetje heeft een huis en die is al afbetaald, dus ze zou gek zijn als ze dit zo blijft doen nog 2 jaar (dan wordt ze 65 ) Dus vanmorgen vertelde ze me dat ze dus al snel weg zal gaan! Als het uiteraard lukt met solliciteren. Dat betekent dat we moeten gaan informeren over woningruil. We moeten het zo spelen dat we elkaar niet kennen... Maar weet iemand hoe we dit het beste kunnen doen De woningbouw enzo mag echt niks weten anders gaat het niet lukken Dus tips zijn van harte welkom! Wauw zeg misschien eindelijk naar een grote eensgezinswoning Wat zullen daar blij mee zijn! Als het allemaal lukt, geef ik een super groot tuinfeest!
Mijn moeder wil ook helemaal niet in ons huis... Ze werkt nu in amstelveen... ik woon in hilversum en haar vriend in santpoort... Het zou ook wel gek zijn als ze nu naar hilversum zou gaan terwijl ze in amstelveen werkt... Misschien dat ze er dan iets achter gaan zoeken.. Als we dus wel woningruil doen dan moet mijn moeder zich inschrijven in hilversum... ze wil zich na een maand weer uitschrijven en de huur opzeggen, maar we weten niet of dat zomaar kan..
Vroeger ,was dat wel makkelijker. Maar hoe dat nu is ,weet ik niet. Maar ik hoop dat het lukt,vooral als het een woning is wat je graag wil. succes. Ally
Ik weet dat het bij onze woningstichting zo geregeld is dat je ná de woningruil minimaal een jaar in dat huis moet blijven wonen. Lijkt me ook een logische gang van zaken, anders gaat iedereen massaal aan woningruil doen.
Ja ze zijn inderdaad strenger geworden, vandaar mijn vraag aan jullie of jullie nog ideeen hebben We zitten nu op een flat van 3 hoog zonder lift De onderburen zijn niet leuk... Jenna kan nooit ff lekker spelen Mijn moeder heeft een grote eensgezinswoning op een plantsoentje En jenna kan dan zo heerlijk buiten spelen en ja we hebben dan meer ruimte... De buurtjes ken ik allemaal heel erg goed, want ik heb daar gewoont en kom er uiteraard nog steeds... Ze gaan altijd bij elkaar op visite en organiseren feestjes enz. Ik wil daar echt zo graag wonen. En mijn werk is daar maar 10 min. vandaan...
Wij hebben zelf ook woningruil gedaan, en wij moesten ook verplicht 1 jaar in het huis zitten (nu zitten we er inmiddels 3,5 jaar) Ik weet ook dat je hier in haarlem geen huis kan huren, als je niet dmv bv werk verbonden zit aan de stad. Dus als ik jou was, zou ik gewoon bv onder een andere naam de huurvereninging bellen en voorleggen dat je met iemand een woning wilt ruilen en hoe dat in zn werk gaat, omdat diegene buiten de stad woont...
ik heb een ander idee... Je moeder houdt haar huisje nog 2 jaar aan... jij laat je inschrijven bij haar als medehuurster (ben jij getrouwd?) (dus wel je huidige app. opzeggen) Na 2 jaar kan jij geloof ik dan de huur overnemen, dan kan je moeder zich daar uitschrijven. Omdat jij haar dochter bent is het helemaal niet gek dat jullie bij haar in gaan wonen. En fysiek kan ze dan wel gewoon bij haar mannetje gaan intrekken. Enige wat natuurlijk wel zal vervallen is de huursubsidie (als een van jullie die heeft). Maar ik denk dat dit makkelijker te realiseren is dan een woningruil. Groetjes Daphne
Maar als ik mij laat inschrijven bij mijn moeder met mijn man en dochter (ja ik ben getrouwd ) is het dan niet zo dat als mijn moeder zich dan uitschrijft dat ik er dan ook uit moet? Of kan ik dan zoals jij zegt de huur gewoon overnemen?
jah dan word je zelf ook op straat geknikkerd. dat is dus om tegen te gaan, dat mensen dit doen wat jij wilt doen (wat ik zelf ook zou doen)
Punt is bij woningruil dat je minimaal 1 jaar in de nieuwe woning moet blijven zitten.. Jouw moeder dus in jullie woning en jullie in haar woning....
Ja en ik denk dat ze dan ook niet zo stom zijn, want ze zien dan toch dat ze in amstelveen werkt, waarom zou ze dan naar hilversum gaan? Maar dat van dat inschrijven wordt dus ook niks? Dan wordt ik er ook uitgeknikkerd. Misschien moet mijn moeder maar gewoon als hoofdbewoner ingeschreven blijven staan
Ik zal zeggen eerlijkheid duurt het langst en bel die woningbouw op hoe het zit. Zo ben ik ook een keer aan een huisje gekomen. LIEK.
Ik zou het gewoon zelf zo doen als daphne zei... Je inschrijven bij je moeder, dan via je moeder de huur betalen. 2 jaar blijven zitten en daarna schrijft je moeder zich pas uit.... dan heb je als het goed is nergens last van
Ik denk dat ik maar de woningbouw ga bellen en informatie ga vragen Als het kan dat wij ons bij mijn moeder inschrijven dat we dat maar doen... Hopelijk kan het, maar ik ben er bang van