Bedankje voor juf/meester

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mamafiets, 23 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Ja en her mandje mag ze houden en terug gebruiken :D

Neen zoiets zou ik niet doen.
    Als je dan samenlegt dan liefst iets echt voor de juf.
    Doordat de beste vriendin van de juf ook ouder is van 1 van de kindjes, was het net handig om heel gericht te kopen.
    Het werd een bon voor horeca of toneel.
    Maar voor toneel had ze al een abonnement :roflmao:

Adje vindt dit leuk.
  2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    #22 Adje, 24 jun 2024
    Laatst bewerkt: 24 jun 2024
    Dat was €20 van 1 kind. Maar wat ik zei, het zal wel persoonlijk zijn. Ik krijg prima betaald voor mijn werk, mijn voldoening zit in de voortuitgang die de kinderen hebben geboekt en het plezier waarmee ze naar school gaan. Sommigen met kleine, moeilijke stapjes en sommigen met sprongen. Daar hoef ik geen €110 voor te krijgen. Vind dat echt veel geld. En ik zou eerder bang zijn dat ouders geen nee durven zeggen tegen zo’n gezamelijk groot bedrag. Dan heb ik dus liever niets, of als ze dan echt iets willen geven, dan vind ik die kindertekening, doucheschuim of doos chocolaatjes ook dikke prima. Mokken kan ik niet meer kwijt in mijn keukenkastje :roflmao:

Wij hebben hier een klassenpot, die ik als klassenmoeder samen met nog een andere ouder beheer. Wij hebben aan het begin van het jaar €5 per kind gevraagd. En dat vond ik eigenlijk al veel :roflmao:
    Maar daar doen we dus alles van, verjaardagen van juf en meester, 3 attenties met leerkrachtendag en kerst (vanwege een reïntegrerende leerkracht) en een bedankje aan het einde van het jaar. Dus mijn referentiekader is ook gewoon anders, denk ik.

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier doen met diegene willen uit de klas een bijdrage en dan kopen we een vvv bon en we laten alle kinderen uit de klas een vinger afdruk op een potje zetten en daarin een zonnebloem. We doen er een kaartje bij met de namen van alle kinderen.

owly vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    #24 Neuzeke, 24 jun 2024
    Laatst bewerkt: 24 jun 2024
    De leerkracht vraagt hier niet om dus het is ontvangen en merci zeggen :roflmao:.
    Wat ze erbijv voelt tja daar hou ik mij niet mee bezig :p

Uw tassen in uw kast kosten mss ook 10 euro per kind ?
    Dar je het in 1 keer een groot bedrag vind , zal mss wel maar al de meuk bij elkaar zal niet veel anders zijn van bedrag :roflmao:

Vragen jullie trouwens geld voor pakjes voor jullie zelf ? Vrijbljjvend dan?

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Nee jôh, lang leve de action e.d. En het zit hem erin dat ik weet dat er ouders kunnen zijn die niet zo sterk in hun schoenen staan en niet durven aangeven dat ze niet mee willen doen, en dat zou ik veel erger vinden, dan losse goedkope meuk. En als ouders dan krachten willen bundelen dan zou ik het juist fijn vinden als ze daarmee geld besparen door de gift veel kleiner te maken.

Maar goed, ik geef nu les aan een doelgroep waarvan ik helemaal geen cadeaus verwacht. Misschien 1 of 2 die een doosje merci zullen geven oid. Ik heb kinderen die in veel te grote tweedehands schoenen lopen en afgedankte kleren, dus laat ze alsjeblieft niets voor mij kopen.

Zo heb ik een meisje wat in het begin van het jaar geen woord tegen me durfde te zeggen, en nu kletst ze de oren van mijn hoofd, vertelt ook persoonlijke dingen over haar thuissituatie en maakt iedere week meerdere tekeningen van en voor me. En ze kan al een beetje lezen.
    Of dat 4-jarige jongetje wat de eerste weken alleen naar de grond keek en meerdere keren per dag keihard ging huilen om zijn moeder en nu letterlijk springend en lachend binnenkomt.
    Dat zijn mijn cadeaus dit jaar en dat is het beste bedankje wat ik kan krijgen. Ruim €100 zou ik heel erg ongemakkelijk vinden. Dus ik denk dat ik en de juffen in jouw app er gewoon heel anders instaan. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen dat ze dat een goed idee vinden. Maar dat hoeft ook niet, als jullie juf, of jullie zelf :p er maar blij mee zijn.

NiVa0230, Rizzoli, owly en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Haha.
    Stond een buurman aan de deur met een megabak kersen uit zijn tuin. Dus vandaar.
    Van de aardbeien heb ik niet genoeg oogst om jam te maken helaas (of t is al op voor ik überhaupt eraan toe kom)

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Waardering zit 'm meer in de boodschap dan in de grootte van het cadeau.
    Als je kan zien dat er aandacht aan besteed hebt. En daarbij een compliment maakt over de wijze waarop zij voor jullie zoveel heeft betekent, dan is dat meer waard dan een groot cadeau.

Vind ik ;)

Spectre en Adje vinden dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.756
    113
    Vrouw
    Daar zeg je geen nee tegen :D

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.055
    113
    Het kan natuurlijk ook een combinatie zijn.

Complimenten en woordelijke bedankjes geven we met grote regelmaat.

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Haha. Ja idd. En dan met een reclamefolder van die winkel erbij :D

Zxcvb vindt dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Nogmaals de juf vraagt hier niet achter.
    Dus wie weet vind ze pakjes wel onnozel rn vind ze het zeer ongemakkelijk :D en vind ze een tekening en al de rest wat jij opsomt rond groeiende kinderen wel belangrijker.

Het bundelen van aankoop vind ikzelf trouwens sowieso een goed idee hoor.
    Moest daarvoor geen 10 euro zijn maar vind dat prima geregeld.
    Alleen zou ik niet aan iedere juf zoveel geven :roflmao::p

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Dit 100%.
    De jaren dat ik gaf gaat de prijs van 0 tot 10 euro en dar is allemaal goed.

Sado vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Beetje geldverspilling natuurlijk.
    Wij betalen dan volle pot e.
    Dat zou pas belachelijk zijn.:D:roflmao:

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik zeg ook niet dat de juf erom vraagt. Ik heb het over de juffen die in jouw appgroep zitten en het blijkbaar een goed idee vinden. Daar kan ik me dus niks bij voorstellen. Maar misschien is de ontvangende juf er heel blijmee, want niet alle juffen zijn hetzelfde, dus dat kan prima.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Maar alles wat je betaalt is wel omzet voor de juf dan. Dubbel cadeau :D

Maar in 't echt zou ik ook voor iets anders gaan idd.

Gezamelijk cadeau zou mijn voorkeur niet hebben. T heeft een beetje een verplicht karakter. En ook een beetje onpersoonlijk.
    En juist dat persoonlijke ben ik naar op zoek. Iets waarmee ik mijn waardering kan uitdragen voor alle extra aandacht. Dus waaraan je ook kan zien dat wij daar aandacht aan besteed hebben.

Zou er vanuit de klas iets geregeld zijn, dan deed ik nog steeds ieys van onszelf uit. Niet alleen voor juf. Ook voor ib-er en directeur.

Adje vindt dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Dat gaat over het samenleggen e.
    Dat zijn allemaal dames die 15 jaar en meer jaren voor de klas staan, als er dan toch sprake is van samenleggen of iets kopen dan vind ik dat net heel logisch dat ze samenleggen een goed idee vinden :).
    Het is niet dat zij voorstellen om elk 10 euro uit te leggen :D.

En wat de juf er van vind gaan we nooit te weten komen.
    Ik vermoed dat ze hier gewoon bedankt zegt en gaat eten op onze kosten (ook als ze het te veel geld vind wat ze kreeg :roflmao:).

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Ohnee ik geef 1 keer op het jaar iets en dat is het.
    Onze zoon zal nu sowieso nog een tekening maken.
    En dat hele vooraf geld vragen om pakjes te kunnen kopen voor de verjaardag van de meester enzo vind ik ook maar niets.
    Ik bepaal namelijk zelf wel of ik iets wil geven en hoeveel.

Onpersoonlijk klopt wel.
    Vind ik ook wel wat.

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Maar dan is er niemand die dus zegt ‘goh, €10 pp is wel wat veel’? Dan maakt het mij niet zoveel uit hoe lang ze al voor de klas staan hoor :p Ik sta zelf 14 jaar voor de klas, hadden er 24 kunnen zijn als ik niet thuisblijfmoeder was geweest. Dat maakt niet per de dat ik gelijk heb, hooguit dat ik het anders zie.
    En misschien is het dus ook een generatiekloof en ben ik gewoon ouderwets :roflmao:.
    Mijn grootste jaren als juf waren er nog geen appgroepen en werden er geen gezamenlijk cadeaus gegeven. Dat heb ik pas leren kennen bij mijn kinderen op school, en ik vind het zelf wel handig, maar het moet niet te zot worden :roflmao:

En als de juf echt wat heeft betekend voor mijn kind, dan laat ik mijn kind ook graag iets zelf geven. Dat is niet altijd het geval, dus grappig genoeg vind ik zo’n gezamenlijk cadeau prima als de leeracht niet heeft uitgeblonken. Misschien niet heel logisch, maar zo werkt mijn brein nou eenmaal :D

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Neen niemand zegt wat.
    Integendeel eigenlijk.
    Er werd 10 euro gezegd en tegen dat ik het las waren er al 7 of 8 die hadden gezegd dat het prima was:roflmao:.
    Enkel degene die prima sturen krijgen een betaal verzoekje. Zeg je niets en denk je 10 euro, goed zot dan is dat ook goed.
    Er is niemand die vraagt en mama van .... hoe zit het :D.
    Degene die op vakantie zijn en degene die al iets heeft hebben dit zelf gestuurd.

De juf die wat betekende voor onze oudste kreeg iets persoonlijks in de loop van het jaar.
    Toen kwam ik niet toe met 10 euro :roflmao:.
    Maar dat is uitzonderlijk, er zijn veel goeie juffen maar deze was veel meer dan dat.

Als het geen goeie leerkracht was (voor mijn kind dan) dan geef ik niets:roflmao:

Adje vindt dit leuk.
  20. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    595
    1.553
    93
    Ik laat mijn dochter ieder jaar een portret van de juf schilderen. In een fotolijstje, inpakken, persoonlijk kaartje erbij en klaar. De juffen vinden het heel leuk, en ik ben 1 euro kwijt per juf.

(Grote) cadeaus kopen voor een juf, daar begrijp ik echt helemaal niks van. Een zelfgemaakt cadeau, waar tijd en liefde (en een welgemeend compliment) in gestoken is zal altijd mijn voorkeur hebben.

2jongensmama, Mamafiets en beebje082011 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina