Bedankjes kraambezoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Diass, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet gedaan. Heb vlak voor mijn bevalling nog een berg koekjes (speciale, worden alleen in onze woonplaats verkocht) staan bakken en even daarvoor nog meer dan 50 cupcakejes versiert voor het kraambezoek.
    Ook nog nooit bij een kraambezoek gekregen overigens (niet dat dat de reden voor mij is het niet te doen maar hier dus geen traditie).

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Nou ik heb nog een trauma aan de bedankjes van ons trouwen. die hebben we zelf gemaakt. Vind het eerlijk gezegd ook flauwekul.

3. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    bedankjes voor het trouwen is ook flauwekul... idem voor geboortebedankjes maar toch is het leuk en daarom doen wij het!

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

5. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben ook niet van plan om het te doen. Visite geeft een cadeau, ik geef weer een cadeau terug, weer houd het op?? Eerlijk gezegd zit ik niet eens op al dat bezoek te wachten (sorry) dus om ze dan ook nog eens te gaan bedanken ;)

Mijn schoonzus doet het overigens wel. Geloof dat die een soort van tule-achtige zakjes geeft met van die hartjes-snoepjes erin.

En ik moet zeggen dat ik het ook nog nooit gekregen heb hier in de omgeving, maar ken het wel.

Google gewoon om ideeen op te doen. Aan je banner te zien heb je nog bijna een maand?? Als je je net zo gaat vervelen als ik nu doe (loop bijna een week over tijd) ben je blij om iets om handen te hebben....

6. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    doen wij ook niet..

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    niet aan gedaan, en ook nu niet.

leuk als er visite komt, maar om ze nu te gaan bedanken voor hun komst dmv een kadootje....

8. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Daarom vind ik het woord 'geboortebedankje' ook zo raar... bij ons wordt er geboortesuiker gegeven als traktatie, omdat we blij zijn dat ons kindje er is, bijvoorbeeld... net als je voor je verjaardag trakteert...

9. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Beschouw het eerder als een traktatie : woohoo, ons kindje is er :)
    Ik vind het hier wel een leuke traditie...

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    als traktatie heb ik iets bij de koffie en evt. een borreltje met wat lekkers, een ´bedankje´ geef je naderhand aan je bezoek mee naar huis.

11. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Wij gaan wel bedankjes doen en wel deze:
    Chari-Tree

Zo leuk een klein plantje aan je sleutelhanger in een capsule...staat voor leven en vruchtbaarheid....wij vonden hem geweldig en ze hebben daar nog veel meer!

12. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    Bij ons in België zou het pas raar zijn om het niet te doen ...
    zoals iemand hierboven zegt : het is een beetje te vergelijken met een traktatie.
    Meestal hebben de bezoekers een leuk geschenk mee ( dat ze kiezen van je lijst) en als bedankje krijgen ze dan wel iets.
    Ik vind het erg leuk alvast

13. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
  14. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Mooi initiatief !! :)

15. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Gewoon al het maken of voorbereiden is erg leuk ! Dus ik ben pro-traktatie :) Zelf eet ik nogal graag suikerbonen, dus ik ga daarmee iets doen :D mjammie !

PS die zeepjes, ook erg origineel vind ik !

16. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    bedankt!
    ik vind de bonen ook mega lekker....hmmmm, dus ja, zal er wel enkele aan de zeepjes hangen hoor ;)

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Had een roze organza zakje met suikerbonen er in en een kaartje met haar naam en geboortedatum erop. Overigens zal ik het bij een tweede niet meer doen. Heb nog ongeveer 75 zakjes boven liggen. En dan heb ik het nog niet over de lege zakjes en de grote zakken sukerbonen die nog boven liggen. Duw er nu af en toe zelf maar een in de mond.

18. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Heb een bedankkaartje gemaakt bij kaartje2go met een foto van mn dochtertje erop

19. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Nee...snap ook niet waarom ik het zou moeten doen! Ben ook nog bij niemand geweest, die dat wel doet.

20. Tinywish

Tinywish Actief lid

31 mei 2012
    196
    131
    43
    NULL
    NULL
    wij hebben zeepjes in de vorm van een babytje met een roze lintje erom gedaan. kosten 0,50ct per stuk. zelf kaartjes gemaakt met dr naam erbij

Deel Deze Pagina