Pco mama's, na hoelang zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amelle, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Ik weet sinds een paar weken dat ik pco heb. Ik heb al een zoon en bij hem was ik binnen 2 maanden zwanger. En nu zijn we al 6 maanden bezig voor een brusje voor hem. Ik ben een paar keer onderzocht en het ligt nu even stil. Die gyn en wijzelf willen het nu zo'n 2 tot 3 maanden afwachten om misschien toch zonder medicatie oid gewoon natuurlijk zwanger te worden. Mijn baarmoederslijmvlies was verder dik genoeg en volgens mijn bloeduitslagen en echo's verloopt mijn eisprong ook gewoon goed. De volgende stap is een baarmoederfoto maar daar wachten we dus nog even mee.

Mijn vraag is nu, na hoeveel maanden was je zwanger? En gebruikte je wel of geen medicatie voor de pco?

2. Melief

Melief Niet meer actief

2,5 jaar waarvan 2 jaar mmm. Uiteindelijk spontaan zwanger geworden!

3. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Bij mij was het na de tweede ronde met clomid en via iui (ik pcos en mijn vriend slecht zaad).

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Clomid kreeg ik geen eigroei van, maar met puregon was ik de eerste keer in de 4e ronde zwanger en nu meteen in de eerste ronde.
    In juni ben ik spontaan zwanger geraakt, maar we waren er niet mee bezig. Ik gebruikte gewoon geen pil omdat wij dachten dat ik toch niet zwanger zou raken en eigenlijk hadden we in die periode weinig seks door vermoeidheid drukte enz. :)

5. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, vanaf het moment dat we wisten dat ik PCO had in ronde 13 zwanger geraakt met eerste IUI en spuiten Puregon en Pregnyl, dit werd als snel een miskraam en toen ronde 14 was het weer raak met tweede IUI enz.

6. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ruim 4 jaar mmm inclusief operatie aan eierstokken ivm overstimulatie bij ivf. uiteindelijk met mmm gestopt en 10 maanden later bleek ik spontaan zwanger (denk zelf dat de hormonen van de ivf ook nog uit mijn lijf moesten). bij mijn miskraam was het eigenlijk de 2e ronde raak. Na de curettage heb ik nog 1 menstruatie gehad en was ik gelijk weer zwanger. scheelt dat mijn cyclus na de operatie heel constant is.

7. sinfidel

sinfidel Lid

29 nov 2012
    71
    0
    0
    mortsel
    1ste keer na 6 maand natuurlijk zwanger geraakt, 2de keer direct raak en we verwachten nu een tweeling, kan blijkbaar ook door pco komen.

groetjes

8. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hier voor dochter 2 jaar MMM gehad, clomid, sloeg niet aan, puregon en pregnyl 3 rondes, toen eileiders doorgespoten en nog een ronde puregon en pregnyl toen zwanger. Nu onverwacht spontaan zwanger :$
    Dus blijkbaar had mijn lichaam een zetje nodig ;)

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb 6x clomid geslikt en ben uiteindelijk zwanger geworden met 150 mg van onze tweeling

10. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben de eerste keer meteen in ronde 1 zwanger geraakt met clomid. Helaas werd dat een miskraam. Hierna nog 5 rondes met clomid maar niet zwanger. Toen overgestapt op puregon en pregnyl en eerste ronde hiermee zwanger. Mijn zoontje is inmiddels 16 maanden. In juli 2012 ben ik zonder medicatie zwanger geraakt van nr 2. Inmiddels ben ik 27 weken zwanger.

11. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb ook PCO. Was in ronde 2 zwanger, maar helaas al heel snel een miskraam. Nu aan 't wachten in ronde 3.
    De meeste verhalen hier geven wel weer moed. Kan wat langer duren, maar uiteindelijk lukt 't meestal wel.
    Als je een eisprong hebt en baarmoederslijmvlies is dik genoeg, dan kun je toch eigenlijk geen pcos hebben? Ik geloof je wel hoor, maar ben gewoon benieuwd hoe dat zit ;)

12. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Eenmaal aan de clomid; bij dochter 1e ronde, en deze keer 3e ronde.

13. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij is het een verzameling van problemen. Veel vrouwen met pco hebben geen eisprong, maar anderen weer wel. Door de grote hoeveelheid eiblaasjes is het mogelijk dat de hormoonnivo's niet de optimale waardes bereiken om zwanger te worden. Bij mij was bv het probleem dat mijn bloedwaardes testosteron te hoog waren. Na een operatie is mijn cyclus weer goed en deze waardes ook. Toch zien ze nog steeds veel eiblaasjes in mijn eierstokken. Waarschijnlijk is er gewoon een groot verschil in lichtere en zwaardere varianten.

14. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Bij de eerste 2,5 jaar geduurd, zwanger mbv de mmm, de tweede spontaan zwanger, 7 maanden na de bevalling van de 1e, ik kon toch niet zwanger worden dachten we. Nu 2 jaar gewacht maar niet de mmm ingegaan, dus spontaan weer zwanger.

15. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

normaal gesproken stellen ze pco alleen vast als er uit de echo en bloedwaarde dat aantoont.
    bij 2 zieknhuizen waar ik ben geweest. moest de bloeduitslag de echo bevestigen. als de bloedwaardes normaal waren en de echo blaasjes aangeeft was het aldus de gyns geen PCO. maar een broertje of zusje daarvan.
    met PCO is vaak de LH waarde de gehele cyclus verhoogd wat er dus voor zorgt dat je lichaam constant denkt dat er een eisprong aankomt. maaar de lh bereikt zelden de piek dus gebeurt er vrijwel niks.
    in sommige cyclussen bereikt je lichaam wel de lh piek en kan het eitje wel pringen waardoor je dus spontaan zwanger kan raken.
    alle blaasjes ( de kralenkrans ) zijn eigenlijk allemaal kleine eitjes. maar kunnen niet goed tot ontwikkeling komen doordat de hormoonhuishouding van de kaart is. de clomid kan dan een duwtje zijn voor sommige mensen om 1 of meerdere eitjes groot genoeg te laten worden. maar de meeste mensen schieten er niet echt mee op en hebben puregon nodig. in mijn geval bleek na anderhalf jaar dat ik nog het beste af was zonder al die troep;) ik heb vanalles gespoten en het werkte ook wel een beetje maar werd er nooit zwanger van. ik heb toen een maandje rust genomen en een weekje naar spanje gegaan en ja hoor het klimaat had mijn cyclus verkort van 65 dagen naar 35 dagen. en hopla ik had dus een eisprong van mezelf! ben nu inmiddels 31 weken zwanger.

er is me zelfs verteld dat na de zwangerschap de pco opgelost kan zijn doordat de hormoonhuishouding is verandert. daar hopen we op:)

16. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na bijna 2 jaar. Bij mij is in 2007 bij toeval PCO geconstateerd maar we waren toen nog niet met kinderen bezig. In 2011 vlak na de geboorte van mijn neefje zijn we gestopt. Eerst gekeken of mijn menstruatie vanzelf kwam (dus niet). Toen het ziekenhuis in en gestart met clomid. Na de 50, 100 en 150 mg bleek dit bij mij niet te werken. Ik kon toen na gesprek met de arts kiezen uit een operatie of het spuiten van hormonen (met het risico dat aks het niet zou aan slaan ik alsnog geopereerd zou worden). Na de operatie waarbij ze o.a. eitjes hebben weggebrand had ik weer een normale menstruatie en hoefde ik een jaar niet terug te komen in het ziekenhuis. Nu ben ik dus inmiddels al 10 weken zwanger en hoef gelukkig niet verder het ziekenhuis in want dit is ontzettend zwaar! Maar toch ben ik dankbaar voor de mogelijkheden die het ziekenhuis ons hebben gegeven.

17. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    [/QUOTE] er is me zelfs verteld dat na de zwangerschap de pco opgelost kan zijn doordat de hormoonhuishouding is verandert. daar hopen we op:)[/QUOTE]

Klopt helemaal is mij toen ook vertelt in het ziekenhuis. Dit kan ook voordat je zwanger bent. Doordat je hormoonhuishouding wel eens kan veranderen hopen ze dat de PCO zich soms vanzelf oplost.

18. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Bij een inwedige echo zagen ze bij mij een krans van blaasjes zitten bij beide eileiders. Een week daarvoor had ik bloed moeten prikken en dat zag er goed uit vertelde ze. Rond mijn eisprong moest ik terug komen voor weer een echo om te kijken of er een eitje zat. Ik had net een dag daarvoor eerder dan verwacht een positieve ovulatietest en toen ze de vogende ochtend een echo maakte was het eitje al weer weg. Bij die echo zag ze ook dat mijn baarmoederslijmvlies goed dik was. Later tijdens mijn menstruatie moest ik bloedprikken en aan mijn bloed konden ze zien dat mijn eisprong goed was verlopen. De gyn zei dus dat alles gewoon goed was op die blaasjes na maar dat ik me niet druk hoefde te maken want dat betekende niet veel. Wel kreeg ik een stempel met pco. De gyn adviseerde me even rust te houden om te kijken of het niet gewoon spontaan kan omdat tot nu toe alles gewoon goed was. De volgende stap die ik over 3 maanden mag zetten is een baarmoederfoto. Het rare is dat mijn moeder en de zus van mijn moeder nooit een tweede kindje hebben kunnen krijgen. Die zijn ook onderzocht maar nooit iets gevonden. En hun eerste kind was ook binnen 2 maanden gemaakt. En dit maakt me toch een beetje bang :( Daarom ben ik ook heel snel door gestuurd naar de gyn in het ziekenhuis.

19. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    augustus/september gestopt met pil.
    Oktober pcos geconstanteerd, eerst primolut geslikt
    daarna zou ik beginnen met clomid (3 dagen voordat ik zou beginnen pijnlijke borsten, test gedaan positief.)

Gyneacoloog vind het nog steeds vreemd
    maar ben inmiddels echt 34 weken zwanger:)

20. juppie84

juppie84 Lid

19 jul 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook 8 nov 2012 diagnose PCO.
    In maart 2012 gestopt met de pil en maar 3x ongesteld geworden nadien. Ik zou 24 nov starten met primolut maar er werd mij verteld eerst een zwangerschapstest te doen..... En die was positief!!
    Kon het niet geloven! Spontaan zwanger!

Deel Deze Pagina