Wij denken na over een kraamfeest voor familie die verder weg van ons staan zoals ooms en tantes, kennissen. Maar hoe ging dat bij jullie? Kwamen je ouders, broers en zussen dan ook weer langs? Die zijn natuurlijk al geweest in de eerste weken. Ik weet nu al dat als we dus ooms tantes uitnodigen dat mijn schoonouders ook komen want het zijn hun broers/zussen en zo vaak zien ze elkaar niet........dus dat wordt dan gezien als gezellig om bij te praten met broers/zussen.
Dat is sowieso mijn ervaring met kraamfeesten, een gezellig samenzijn van vrienden en familie...ik vond de kraamfeesten waar ik geweest ben gezellig maar vond het persoonlijk weinig met kraamvisite te maken hebben. Bij die kraamfeesten waren overigens ook de naaste familie aanwezig en lijkt mij ook het meest logische.
Persoonlijk vind ik een kraamfeest iets voor mensen die verder niet op kraamvisite komen, zo ondervang je een hoop visite waar je mogelijk niet op zit te wachten.
Ik heb geen kraamfeest gehad, maar als dat wel zo zou zijn had ik mijn naaste familie en vrienden zeker ook uitgenodigd. Al waren ze tien keer geweest.
Ja die kwamen ook op het kraamfeest. Onze ouders namen ook trots alle felicitaties in ontvangst van de visite
Vind ik een rare vraag. Of is een kraamfeest niet hetzelfde als een babyborrel? (In België) Bij ons is een babyborrel een feest met alle familie, vrienden, collega's, kennissen,... Meestal met een dessertenbuffet (taarten, glaasjes met tiramusu, crème brulee, chocomousse, ...) en drank a volonte. Dit is ter vervanging van een eindeloze reeks huisbezoeken in de kraamtijd. De naaste familie komt uiteraard wel meteen langs. Hoe zouden jullie het dan doen?
Ja, hier wel en dat vond ik zelf ook hartstikke gezellig! (al is dat hele kraamfeest langs mij heen gegaan...)
Ja tuurlijk zijn naaste familieleden ook aanwezig! Zou wat zijn een kraamfeest zonder grootouders en broers en zussen. In feite is het gewoon dubbel bezoek. En mogen de andere gasten alleen op het feest komen maar niet bij jullie thuis.