Vraag jij wel eens iemand om op te passen 'voor de lol'?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luppy, 24 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn ouders pasten altijd 1 weekend per jaar op onze kinderen, zodat mijn man en ik een weekendje weg konden. Door omstandigheden kon dat het afgelopen jaar niet. We zijn dus ook al meer dan een jaar niet meer echt samen geweest (wel eens een keer een paar uurtjes uit eten, met oppasmeisje thuis, maar dan zit ik nooit heel relaxed, omdat de teller doorloopt en je zo'n kind ook niet te laat thuis wilt laten komen).

Ik verlang er enorm naar om een keer iets leuks te doen voor volwassenen, zonder de kinderen erbij. De omstandigheden zijn verbeterd, mijn ouders hebben het er ook weer over dat ze weer een weekendje willen oppassen, maar ze maken het niet concreet. Het blijft bij vage opmerkingen als: ja, we moeten maar weer eens de jongens een weekendje meenemen he. En ik durf niet zo goed om door te vragen, want ik weet niet goed of ze het echt al weer aan kunnen. Al zouden ze maar een keer op zaterdagmiddag een paar uurtjes oppassen, zodat wij gewoon eens samen de stad in kunnen of samen met de motor weg kunnen of zo. Daar zou ik al heel blij mee zijn.

Wat denken jullie, kun je dat gewoon vragen of moet je in dit soort zaken maar afwachten tot iemand het concreet aanbiedt?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou het gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je misschien krijgen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.170
    35.831
    113
    Ik zou het ook gewoon vragen.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gewoon vragen natuurlijk maar zou ook verder gaan kijken naar iemand die je hiervoor kan inschakelen, vrienden/familie/buurmeisjes. Hier ook geen opa's/oma's die kunnen oppassen maar zoontje logeert wel eens bij onze buurvrienden en vanavond komen de buurmeisjes hier oppassen (en ook logeren), wij hebben een feestje...

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.148
    3.174
    113
    Precies.
    En waarom zoeken jullie niet een oppas? Dat is dan niet meteen voor een heel weekend maar een avondje weg lijkt me al een hele verbetering.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Als antwoord op je topic titel: euhm... "Nee" :rolleyes:
    Als het niet hoeft, hoef ik ook geen oppas te hebben.

Als ik jou was zou ik het gewoon vragen of ze willen oppassen. Mocht het ze nog niet lukken dan inderdaad iemand anders zoeken. Als jullie de behoefte hebben om samen iets te ondernemen moeten jullie dat vooral doen! Veel plezier alvast! :thumup:

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan toch best vragen wanneer ze een keer kunnen gaan logeren?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Anders draai je het zelf om, en zeg je dat een weekend misschien nog wat veel is, maar of het misschien een idee is om te starten met enkele uurtjes in het weekend?

En als antwoord op je vraag: ja, ik laat mijn kinderen regelmatig in de opvang om iets voor mezelf te doen.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik laat mijn kinderen meerdere keren per week bij de oppas om zelf iets leuks te doen.

DastyQueen en Hopsatee vinden dit leuk.
  10. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Dochter gaat met een enige regelmaat logeren/middagje spelen zodat wij samen of apart met vrienden wat leuks kunnen gaan doen. Dochter gaat dan naar adressen waar ze met andere kindjes kan spelen, dus wat ze zelf ook als een uitje ervaart, of naar oma wat ze ook als een uitje ervaart.

Gewoon vragen, lijkt mij geen probleem aangezien ze dat al vaker deden en er nu zelf over begonnen zijn!

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Denk dat ik het dan inderdaad toch maar gewoon een keer concreet met een datum ga vragen. Het stomme is, ik weet dat zij het altijd leuk vonden, die weekendjes, maar ik vind het zo aso om erom te vragen. Ik heb gewoon het gevoel: het moet uit hunzelf komen, omdat zij het willen, niet omdat ik het zo nodig wil.

Oppas voor een paar uurtjes 's avonds hebben we wel. Maar die meisjes laat ik niet overdag op 3 drukke jongens passen. En gewone opvang voor tijdens werkdagen natuurlijk ook, maar ja, dan kun je niet iets leuks gaan doen, omdat je dan werkt (mijn man heeft geen gewone vrije dagen omdat hij leraar is en ik heb het veel te druk om zomaar een dag vrij te nemen. Ben al blij dat ik met vakantie kan en dat vergt al weken voorbereiding).

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nee ik doe dat nooit. Niet omdat ik het niet zou willen maar omdat ik niet weet wie ik zou moeten vragen. Hebben idd wel een oppasmeisje voor de avond maar dan idd altijd rond middernacht weer thuis. Dochter Is nog weleens bij opa en oma wezen logeren toen dat nog kon maar dat Is denk al 3 of 4 jaar geleden inmiddels.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja hoor, dat gebeurt bij ons ook wel. Binnenkort gaan ze naar mijn schoonouders omdat man en ik een feestje hebben met mijn kant van de familie ('s avonds en ver weg.) En mijn ouders passen weer op als wij het einde van het schooljaar gaan inluiden.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ja, hier regelmatig oppas om zelf iets leuks te gaan doen.

15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou wij hebben regelmatig feestjes of een festival of uitje en dan vraag ik gewoon mijn ouders of schoonouders of ze mogen komen logeren. Of ik bel het oppasmeisje of se komt. Of ik vraag of mijn zus zin heeft in loges. Ik vraag het dus altijd zelf gelang we iets hebben haha. Dus ja, ik denk dat je dat gewoon kan vragen en concreet maken.

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier regelmatig (eens in de 6-8 weken) een nachtje te logeren bij opa en oma.
    En ook tussendoor weleens een avondje oppas. Wij vinden quality time als stel heel belangrijk

Ik zou t gewoon vragen hoor!

Hopsatee en Rodaina vinden dit leuk.
  17. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn ouders passen met liefde op. Mag hem altijd brengen doe het bijna alleen nooit haha
    Soms leg ik hem wel smiddags daar op bed omdat ik een keer naar de kapper ga of wat anders.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ze hebben het zo ongeveer wel aangeboden, zou het inderdaad gewoon vragen.
    Als antwoord op je vraag, weinig, maar het komt wel eens voor... zo'n 3 keer per jaar past mijn moeder op zodat wij naar de bioscoop en uiteten kunnen gaan of een nachtje weg zonder kids.

19. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ja ik vraag wel eens of mijn schoonmoeder kan oppassen als ik/we wat leuks willen doen. Laatst een dag weggeweest met mn vriendin, man moest werken dus heb mijn schoonmoeder gevraagd. Vind ze helemaal niet erg.
    Binnenkort willen we nog voor de baby komt even een nachtje weg samen , zal ook weer mijn schoonmoeder of evt mijn ouders vragen

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik zou dat gewoon vragen. Als ze weer een opmerkingen maken " we moeten ze maar weer eens een weekend meenemen" haak daar dan op in met de vraag wanneer het hen uit komt.

Mijn moeder pas één keer per jaar een weekend op. Dit jaar gaat hij voor het eerst 4 of 5 nachten. Hij wilde het liefst 100 nachten, maar dat vonden we teveel van het goede:D

Deel Deze Pagina