Ik ben gister aan het verven gegaan maar nu hoorde ik vandaag dat dat helemaal niet mag als je zwanger bent........ Behoorlijk dom van mij.. Ik heb de plintjes en de deurpost gedaan.. En een groot vlak met magneetverf en toen met schoolbordverf... Hoe erg is het..Heeft dit gevolgen voor de zwangerschap? Het is dus volgens mij geen verf op waterbasis.......
Ik denk dat dat iets waar je je niet al te druk over moet maken.... Als je alles goed lucht en ventileert, moet het geen kwaad kunnen. Ikzelf ben nu 35 weken zwanger, zit midden in een verhuizing naar een nieuwbouwwoning en ben ook druk bezig geweest met schilderen.
Mijn man is schilder en die zei zodra het op waterbasis is kan het niet zo kwaad. Maar inderdaad wel goed ventileren.
Maar het is niet op water basis geloofik.. HAd het raam openstaan(nou ja op kantelen anders regende het binnen) En de deur en op alle andere kamers stonden ook de ramen op kantelen..
Meid, niks aan de hand. Goed je kan beter niet verven maar als je toch gaat verven goed vertileren en geen uren achter elkaar de terpetine lucht inademen. Ik heb net de baby kamer staan latexen en ga vanmiddag de zolder verder verven. De latex is op waterbasis maar de verf van de zolder niet. Ik zet alle ramen open en ga na een tijdje gewoon een uurtje naar beneden. Ik kan toch niet langer als een klein uurtje staan dus dat komt mooi uit. In de file staan is slechter dan verven hoor. Maar wel ventileren!
Of het waterbasis merk je toch wel? Buiten t feit dat t vermeld moet staan op de pot ruik je t ook wel, op waterbasis ruik je niet. Ik zou er toch mee uitkijken. Ik ben ooit helemaal beroerd geweest vh verven terwijl ik wel goed aan t ventileren was, duurde best wel lang eer t over was. Was niet zwanger toen, maar ik heb ondervonden wat t kan doen en heb veiligheidshalve maar waterbasisverf gebruikt deze keer.
Ik heb toen ik 36 wkn was ook geverfd en verf was niet op waterbasis. Gelukkig is er niks aan de hand en heb ik een gezonde jongen ter wereld gebracht. Ik zou me er niet zo druk over maken
tja je hebt nu toch al geverfd.. dus wat dat betreft doet het er eigenlijk niet zo veel meer toe. kans dat er schade komt is volgens mij niet zo heel groot (eerder heel klein) maar op zich is het beter om het niet te doen. net als dat je beter nog 30.000 dingen niet kan doen maar soms dat toch gebeurd je kan jezelf moeilijk 9 maanden opsluiten in een steriele omgeving (en dan betwijfel ik nogg eens of dat WEL goed is overigens) foutje kan gebeuren. zelf heb ik altijd zoiets van als een junk een gezond kind op de wereld kan zetten.. waarom zouden wij dat dan niet kunnen? let wel op met dingen als verf en eten hoor i mean ik wil het mezelf later niet kwalijk kunnen nemen als het mis gaat maar in principe kan een gezonde vrucht erg veel hebben.