Ik wil vragen of er mama's zijn die ervaringen hebben om met kinderen verre reizen te maken. We zijn namelijk van plan om naar Japan toe te gaan in november. Onze dochter zal dan 14 maanden zijn. We hebben al eerder met d'r gevlogen, daar ben ik absoluut niet bang voor. Ik vraag me alleen af hoe het gaat met een jetlag. Het is daar in de winter 8 uur later dan bij ons. We gaan er naartoe om fokkers te bezoeken (en hondjes op te halen) en om van alles te bezichtigen (krijgen rondleidingen van echte Japanners). Overdag zijn we dus steeds bezig en zullen weinig/niet in het hotel zijn. Dus iemand ervaringen met lange reizen/tijdsverschillen???
Een vriendin is een maand in Nieuw Zeeland geweest, en volgens mij was het, net als voor ons, een kwestie van snel in een nieuw ritme en een paar dagen is het gek, maar daarna gaat het prima. Blijven jullie lang? Want het is dan wel fijn dat je niet na die paar dagen meteen weer terug gaat
Ik ben ook in Japan op vakantie geweest en was daar de eerste 2 nachten om 3 uur 's nachts wakker en had mega honger en was klaar wakker. Maar dat was daarna gewoon over. Terugreis hadden we nergens last van. Oplossing heb ik eigenlijk niet. Ik kan als je wilt aan een vriendin van mij wat tips vragen die vliegen met regelmaat naar India met hun zoontje. Laat maar weten. Groetjes
Wij zijn toen ons zoontje 10 maanden was naar Curacao gegaan. Het was daar toen 6 uur vroeger. Ik moet zeggen dat t nogal heftig was qua jetlag. Zoonlief is zeker 4 nachten van slag geweest en thuis ook weer. Maarrrrr ik zou gewoon gaan hoor. Niet elk kind heeft er last van en zo ja, dan weet je dat ook weer. Wij houden er nu wel rekening mee maar gaan t toch gewoon weer een keer proberen. Hopelijk gaat t prima bij jullie!
Gewoon doen... jetlag enzo is allemaal van voorbijgaande aard dus geen reden om het te laten en Japan... hoe vaak kom je daar nou!!
Mijn schoonzusje en zwager zijn met de kids naar Curaçao geweest. Ging best heel goed met de kids, maar de jongste van 9 maanden heeft de terugweg de hele weg (10!!!!!!!! uur) gehuild. En dat terwijl het een vreselijk makkelijk kind is en nooit een kik geeft... Persoonlijk zou ik het niet snel doen. Maar goed, jouw kindje is wel ietsje ouder. Succes!
Wij zijn 2 jaar geleden naar Canada geweest, 9 uur verschil. De jongens waren toen 3,5 en 8 maanden. Die jetlag was iets waar ik me van tevoren wel druk om heb gemaakt, maar uiteindelijk 200% meeviel. Eenmaal in Canada hebben we meteen weer het ritme opgepakt. We kwamen rond 17.00 uur lokale tijd aan en in het hotel zijn we meteen wat gaan eten. Daarna net als thuis rond 19.00 uur in bad en daarna in bed. De jongste heeft gewoon tot de volgende ochtend 8 uur geslapen. De oudste werd wakker om 5.00 uur en ik ben er toen met hem uitgegaan. Vanaf dag 2 was alles weer als vanouds, ook de nachten. Succes!
Naar het westen (Canada, de VS, Curacao etc) heb je in principe veel minder last van het tijdverschil omdat het vroeger is. Het is dus vaak een kwestie van even slapen en dan het ritme weer oppakken.. Je hebt dan terug meestal meer aanpassingsmoeilijkheden (al is de ene persoon er vatbaarder voor dan een ander) Naar het oosten moet je gewoon de eerste dagen rekening houden met jetlag voor jezelf en zeker voor je kind.