thuis de hartslag horen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door noukeltje, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukeltje

noukeltje Lid

18 jul 2006
    45
    0
    0
    persoonlijk begeleidster
    zutphen
    Ik heb, eigenlijk tegen mijn eigen verwachting is..., vandaag een appartaatje gekocht waarmee je thuis de hartslag van het kindje in je buik kunt horen. De Angelsounds heet het.

Ik hoor idd een hartslag in mijn buik, maar.... het lijkt net of deze even snel als mijn eigen hartslag gaat....Ik zou het eigenlijk moeten meten met een horloge ernaast, om te kijken hoeveel keer per minuut het slaat.

Nu vraag ik me af of mijn hartslag in mijn buik wellicht ook te horen is?
    Ik probeer het straks ook even op mijn man zijn buik.
    Ik heb het zelfs tegen mijn pols en de binnenkant van mijn arm gehouden, maar daar hoorde ik gean hartslag, terwijl daar ook de slagader loopt.

Heeft iemand hier ervaring in?

Anouk

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je kunt inderdaad je eigen hartslag horen. Er lopen namelijk slagaders door je buik en die kloppen. Als je het hartje van de baby hoort, dan twijfel je daar niet aan, want die gaat ongeveer twee keer zo snel als je eigen hartslag.

3. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    helemaal met Daphne eens, je eigen hartslag is een stuk trager dan die van de baby, maar laat je niet gek maken hoor, soms is het moeilijk om de hartslag van de baby te horen, ligt ook aan de kwaliteit van de doptone, veel succes ermee!!

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb zelf ook de angelsound, ik moest hier ook aan wennen! Je hoort inderdaad 2 soorten hartslag, je eigen en die van de kleine. Vaak zit die van de kleine niet ver van je eigen hartslag af. (Dit naar eigen ervaring!)

Nog een tip voor de kleine te vinden, echt laag in je buik gaan zoeken! Net iets boven je schaambot (dit deed ik ook toen ik hem net had en ongeveer net zover als jou was!). Ook het gebruik van gel of bodylotion versterkt het geluid ontzettend! Soms duurt het ook effe voordat je de kleine vind! Heb geduld ;)

Tot nu toe heb ik de kleine elke dag gevonden... en heb de angelsound vanaf dat ik 13 weken zwanger was!

Succes ermee, het is echt een geweldig apparaatje! :)

Gr. Miranda

5. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wat de andere dames ookal zeggen, als je de kleine hoort twijfel je niet meer.
    Natuurlijk lopen er slagaders door je buik, je hele lichaam heeft zuurstof nodig en dat is wat slagaders vervoeren.
    Zeker nu je zwanger bent heeft je baarmoeder zuurstofrijkbloed nodig.

Als je de kleine nog niet kan vinden kan het ook te vroeg zijn.
    Ik heb ook de angelsound en kon de kleine pas vinden met 15 weken. Tis bij iedereen verschillend.
    Succes!

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ja, die van de kleine gaat ongeveer twee keer zo snel als die van jou. Je kunt het testen door in je hals te voelen als je iets hoort, dan weet je of het jouw hartslag is of die van de kleine.

Die slagader van jou is nu meer naar de oppervlakte. Veel meiden die zwanger zijn kunnen hem zelfs zien kloppen.

Je kunt de hartslag van de kleine normaal gesproken pas horen vanaf 12 weken.

Groetjes,
    Nikki F

7. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    ik heb de bellytalk sinds een weekje nou en elke dag kan ik de kleine goed vinden, de hartslag gaat super snel en wist dus meteen dat ik t niet was ;) echt heel leuk om te horen!
    ook is zoek heel laag en vind t dan meteen.. succes!

8. noukeltje

noukeltje Lid

18 jul 2006
    45
    0
    0
    persoonlijk begeleidster
    zutphen
    Meiden!

IK heb natuurlijk niet opgegeven!! :D En jah hoor, mijn 'zoektocht' werd beloond met een wáááánzinnig geluid(je) : het hartje van mijn kindje!!!!!!!!
    Hélémáál super de puper!!!!
    Zo lief!
    Ik zal er voorlopig iedere dag naar luisteren met een big grijns op mijn gezicht.
    Ook manlief vond het helemaal geweldig!
    Leukleukleuk!!!!

Gr.
    Anouk

9. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik heb zelf de babysound ook en tis idd leuk en geruststellend om de hartslag van de kleine te horen

Deel Deze Pagina