Onder werktijd op internet.

Discussie in 'De lounge' gestart door Ringeling, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    N.a.v het topic over bellen/smsen onder werktijd. Zit je weleens op internet tijdens je werk? En dan bedoel ik dat je echt iets voor jezelf doet en niet iets opzoekt voor het werk:)

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Nu (en redelijk veel) ben verslaafs aan ZP. Baas vindt het toch niet erg, zolang het werk maar gedaan is.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, en zolang mijn werk er niet onder lijdt dan is dat geen probleem.

4. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, zoals nu.. Zit lekker tijdens werktijd te ZP-en, als mijn werk maar af is zeurt niemand erom.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    Nee, daar heb ik echt geen tijd voor.

6. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik zelf trouwens ook hoor, maar vindt het wel vreemd dat internet toch meer geaccepteerd is dan bijvoorbeeld smsen.

Als ik mijn werk maar af heb, dan is het hier ook geen probleem.
    Maar ik blijf ook langer als dit nodig mocht zijn, werk in de weekenden of avonden over, doe thuis weleens wat, etc.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    heel soms, maar dan ook alleen om even iets op te zoeken. bijv routeplanner of een telefoonnummer

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ja hoor, als er verder niks te doen is even...

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zelden tot nooit.

10. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Wat denk je dat ik nu aan het doen ben???;)
    Zolang het werk maar af komt vind m'n baas het niet erg...

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat vreemd dat bazen die goed vinden.. als je werk af is, kun je toch meer doen als je tijd over hebt om privé te internetten?

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik werk op een ministerie in Belgie.
    Zegt genoeg (GNIF).
    Baas snapt dat we internetten, er zijn hier immers drukke periodes (begin van de maand: afsluiten vorige maand en begin van t jaar: afsluiten boekjaar) en dan werken we als gek en nemen ook geen vakantiedagen en op andere dagen gaat het er relaxter aan toe (zoals vandaag dus).
    Juli en aug zijn sowieso meer permanentie maanden dan echte zware werkmaanden (al onze aannemers en leveranciers zijn dan ook op vakantie)

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    dat was ook mijn eerste gedachte...

Ik werkte in de horeca(nu ziek thuis) maar als we niets te doen hadden waren er altijd wel andere dingen. Mijn baas vond het echt niet goed als we op onze telefoons aan het spelen waren..

14. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja, ik internet ook wel tijdens mijn werk, niet veel, maar af en toe heb je gewoon even een momentje voor jezelf nodig.. :) even lekker meelezen op ZP dan haha:)

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik kom al amper toe aan het rapporteren van bijzonderheden van bewoners (op de pc), laat staan dat ik tijd heb voor prive dingen op internet. Ik ben blij als ik gewoon een halfuurtje pauze tussendoor heb, de rest van mn dienst loop ik aan 1 stuk door en het enige momentje dat ik op mn werk voor mezelf heb is als ik op de wc zit :p

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk in de zorg (thuiszorg) en zit af en toe even op internet via mijn telefoon als ik wat tijd over heb maar niet bij cliënten thuis.

17. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Nee nooit simpelweg omdat daar geen tijd voor is.
    Ik ben al blij als ik 's middags tijd heb om administratieve dingen te doen, zoals MDO voorbereiden enz. Dit doe ik daarom ook voornamelijk als ik in de nacht zit, dan heb ik er veel meer tijd voor.

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn man zijn vorige manager vond het goed als ze onder werktijd naar huis reden zodat ze netjes op tijd thuis waren (en dit is een mega bedrijf) Was mijn man 2 uur van huis dan ging hij rond 3 uur rijden zodat hij om 5uur thuis was :$

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zat op mijn werk regelmatig even op internet... Tijdens een tussenuur bijvoorbeeld. Of als de leerlingen aan het werk waren even het nieuws lezen (kom ik in de ochtendspits met mn kids niet aan toe, en moet toch ook voor school op de hoogte blijven van het nieuws in de wereld)

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik vind het echt megaraar dat sommige bazen dat toestaan " zolang het werk maar af komt"

Ik zou dan zeggen als baas zijde kom ipv 8 uur per dag maar beter 6 uur per dag komen werken als je toch je werk zo snel af hebt en de andere uren die je over hebt privé gaat internetten.

Bespaart de baas een hoop kosten :p

Bij mijn man kan dat niet hoor. Stel het werk is af en er is tijd over, moeten ze maar het gebouw gaan schoonmaken ofzo, terecht ook, want het is en blijft werktijd ipv vrije tijd

Deel Deze Pagina