N.a.v het topic over bellen/smsen onder werktijd. Zit je weleens op internet tijdens je werk? En dan bedoel ik dat je echt iets voor jezelf doet en niet iets opzoekt voor het werk
Nu (en redelijk veel) ben verslaafs aan ZP. Baas vindt het toch niet erg, zolang het werk maar gedaan is.
Ik zelf trouwens ook hoor, maar vindt het wel vreemd dat internet toch meer geaccepteerd is dan bijvoorbeeld smsen. Als ik mijn werk maar af heb, dan is het hier ook geen probleem. Maar ik blijf ook langer als dit nodig mocht zijn, werk in de weekenden of avonden over, doe thuis weleens wat, etc.
Wat vreemd dat bazen die goed vinden.. als je werk af is, kun je toch meer doen als je tijd over hebt om privé te internetten?
Ik werk op een ministerie in Belgie. Zegt genoeg (GNIF). Baas snapt dat we internetten, er zijn hier immers drukke periodes (begin van de maand: afsluiten vorige maand en begin van t jaar: afsluiten boekjaar) en dan werken we als gek en nemen ook geen vakantiedagen en op andere dagen gaat het er relaxter aan toe (zoals vandaag dus). Juli en aug zijn sowieso meer permanentie maanden dan echte zware werkmaanden (al onze aannemers en leveranciers zijn dan ook op vakantie)
dat was ook mijn eerste gedachte... Ik werkte in de horeca(nu ziek thuis) maar als we niets te doen hadden waren er altijd wel andere dingen. Mijn baas vond het echt niet goed als we op onze telefoons aan het spelen waren..
Ja, ik internet ook wel tijdens mijn werk, niet veel, maar af en toe heb je gewoon even een momentje voor jezelf nodig.. even lekker meelezen op ZP dan haha
Ik kom al amper toe aan het rapporteren van bijzonderheden van bewoners (op de pc), laat staan dat ik tijd heb voor prive dingen op internet. Ik ben blij als ik gewoon een halfuurtje pauze tussendoor heb, de rest van mn dienst loop ik aan 1 stuk door en het enige momentje dat ik op mn werk voor mezelf heb is als ik op de wc zit
Ik werk in de zorg (thuiszorg) en zit af en toe even op internet via mijn telefoon als ik wat tijd over heb maar niet bij cliënten thuis.
Nee nooit simpelweg omdat daar geen tijd voor is. Ik ben al blij als ik 's middags tijd heb om administratieve dingen te doen, zoals MDO voorbereiden enz. Dit doe ik daarom ook voornamelijk als ik in de nacht zit, dan heb ik er veel meer tijd voor.
Mijn man zijn vorige manager vond het goed als ze onder werktijd naar huis reden zodat ze netjes op tijd thuis waren (en dit is een mega bedrijf) Was mijn man 2 uur van huis dan ging hij rond 3 uur rijden zodat hij om 5uur thuis was
Ik zat op mijn werk regelmatig even op internet... Tijdens een tussenuur bijvoorbeeld. Of als de leerlingen aan het werk waren even het nieuws lezen (kom ik in de ochtendspits met mn kids niet aan toe, en moet toch ook voor school op de hoogte blijven van het nieuws in de wereld)
Ik vind het echt megaraar dat sommige bazen dat toestaan " zolang het werk maar af komt" Ik zou dan zeggen als baas zijde kom ipv 8 uur per dag maar beter 6 uur per dag komen werken als je toch je werk zo snel af hebt en de andere uren die je over hebt privé gaat internetten. Bespaart de baas een hoop kosten Bij mijn man kan dat niet hoor. Stel het werk is af en er is tijd over, moeten ze maar het gebouw gaan schoonmaken ofzo, terecht ook, want het is en blijft werktijd ipv vrije tijd