Er zijn hier vast dames die mij kunnen voorzien van de juiste info. In de vakantie ga ik met mijn dochter een dagje naar Amsterdam. Het is al een tijd geleden dat ik er naar school ging en alles vanzelf ging met het OV. Maar heel wat jaren later, heb ik niet zo'n helder beeld meer. Wie kan mij hier iets over vertellen? We gaan naar het Rijksmuseum en zullen ongetwijfeld veel gaan lopen. Maar een tram en/of metro is natuurlijk voor dochter wel een leuke ervaring. Koop ik dan een dagkaart? Losse tickets? Ik heb zelf geen OV kaart, ik heb die tijdens corona stopgezet. Dochter is net 12 geworden en heeft ook geen OV kaart. Maar zonder kan het ook volgens mij. Wat is handig? Ik wilde er een overnachting bij doen, maar dan wordt het wel heel duur; nu koop ik twee keer een dagretour a 17,50 pp.
Je kan zo’n 24 uurs kaart kopen. Ik heb voor m’n 2 jongste kinderts (oudste zit in Amsterdam op school dus heeft haar eigen abbo) wel een anonieme OV chipkaart gekocht, ivm af en toe met bus/metro naar Amsterdam. Toch handig om in huis te hebben.
Toevallig heb ik vrijdag hetzelfde gedaan met onze 12 jarige dochter. Met de trein naar Amsterdam en ik had een hotel geboekt waar we vrijdag op zaterdag hebben geslapen. Verder alleen maar gewinkeld en school spullen gekocht voor de middelbare. Zij vond het fantastisch om samen te doen. Voor jullie ook heel veel plezier!
Ik wil met mijn zoon naar Amsterdam in augustus. Maar ik vind de hotels wel heel pittig geprijsd. Wij willen naar die lego tentoonstelling. Heb je tip voor een hotel?
Ik vond de hotels ook aan de prijs hoor.. Uiteindelijk wel gedaan omdat het een speciaal weekend weg was als afsluiter van de basisschool en start van de middelbare. Dit ga ik over 2 jaar weer doen met de jongste.. Wij zaten in hotel https://www.kimptondewitthotel.com/nl/ Super net hotel, mooie kamer en op loopafstand van het centraal station. Zo konden we gelijk de stad in wandelen.
Wij zijn toevallig vorige week een paar nachten geweest en hebben bij XO hotels geboekt rechtstreeks op hun site en dat was toch een stuk voordeliger dan wat ik hier nu langs zag komen, was nu wel zonder ontbijt ivm corona, maar ook wel heel andere bedragen en met ov goed te doen en op loopafstand van museumplein/rijksmuseum. Amsterdam heeft juist meerdere goedkopere hotels, ik vind persoonlijk scheveningen een stuk duurder. Qua ov als je het centraal station uit komt kun je gewoon een dagkaart halen bij het gebouw van de gvb, die zit schuin tegenover het station, door de bouwput heen, dan kun je 24 uur lang met alles gratis mee reizen en krijg je ook een kaart mee met lijnen erop zodat je weet wat je doet.
Kijk eens bij Novotel Amsterdam city, motel one (beide bij rai), postillon hotel Amsterdam (metro Overamstel), student hotel Amsterdam city, crowne plaza Zuidas, qbic hotel wtc allemaal opties tussen 80 en 110 euro voor prima kamers op prima locaties. Goed bereikbaar met ov en bij de meeste van alles te doen in de buurt op loopafstand. Veel plezier!
Waar is de Lego tentoonstelling? Ik ga ook een dagje Amsterdam met zoon. Madame Tussauds dus misschien is Lego tentoonstelling ook leuk voor erbij.
Kijk op de website van booking.com. dan kan je voorkeuren aangeven ook de prijs en ligging. Wij hebben bewust gekozen voor een hotel midden in de stad. Dan krijg je ook direct de sfeer van de stad mee. Stay ok is ook erg leuk en betaalbaar. Volgens mij hebben zo oa midden in het Vondelpark een hotel. Het Rijksmuseum heeft een rondleiding speciaal voor gezinnen en kinderen van een uur. Ook is er een audiorondleiding voor kinderen. Ze krijgen dan zoveel meer mee dan dat je alleen maar rond gaat kijken. Het is heel erg groot waardoor het teveel kan worden zeg maar. Verder zijn een fietstour of boottocht door de stad erg leuk om te doen. En Nemo is ook een aanrader. Voor legofans de winkel natuurlijk.