Het allergieën topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje23, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vandaag kwam ik er voor de tweede keer achter dat er weer ingrediënten in een verpakking verandert waren, waardoor mijn zoontje weer een allergische reactie heeft gekregen. Nu was het een sapje waar voorheen geen appel in zat en nu dus wel en de vorige x was het boter waar eerst geen koemelk in zat en later wel.

Voortaan ga ik dan ook echt alles maar weer dubbel checken in de winkel, maar ik dacht, misschien is het wel een idee om elkaar er hier in dit topic ook steeds over te informeren! Met z'n allen zie je natuurlijk alles veel meer en sneller!

Daarnaast is het misschien leuk om hier je lekkere producten en receptjes met elkaar te delen. Het maakt niet uit om wat voor allergie het gaat, ik denk dat er genoeg mensen mee geholpen zullen zijn!

2. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor allergieen heeft jou zoontje dan?

Ik heb ook een allergie voor appel, maar appelsap kan ik gewoon nemen.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik zal nog even een kleine aftrap geven!

Mijn zoontje heeft KMA en is allergisch voor soja, geitenmelk, appels en aardbeien.

Qua zuivel krijgt hij nu nog Friso pep 2. Verder gebruik ik gewone boter en bakboter van bertolli. Verder krijgt hij peren diksap van healthy planet en brood halen we altijd bij de bakker ( koemelkvrij ).

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Hier een dochter met allergieën: soja en kippenei.
    Voorheen ook koemelk en aardappelen.

Het is soms erg zoeken vind ik omdat er ook zoveel andere benamingen / e nummers zijn die ook het ingrediënt bevatten wat we juist willen vermijden.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Zit er in dat brood geen soja?
    Er is zo weinig keus vind ik :(

Hier 1 brood van de Bakker wat ze mag en 1 hard broodje.

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier ook best veel allergieen.
    Koemelk, soya, pencelline en hooikoorts.
    Ik durf dus ook nog geen noten en aardbeien/kiwi te geven..

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Hier kma
    Brood bij de aldi: boerenbruin(vers)
    Als boter aldi: dieetella light
    Jam,(bio)vleeswaren,kokosbrood
    Melk:friso allergy care
    Tussendoor:fruit ,voorverpakte plakken ontbijtkoek,bastonge
    Appelmoes, en nog wat dingen post ok vanaaf ff.
    Gaan nu eten.

8. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier 1 van de 2 met een allergie voor pinda's en kippenei. Daarnaast kreeg ze pas ook uitslag van een knakworstje en een keer van ketchup... Volgende week maar eens bespreken met de diëtiste, daar moet ik dan voor het eerst heen, dus ben benieuwd. Voorlopig durf ik haar niks nieuws te geven.

Kiwi en aardbei krijgen ze sowieso niet voorlopig, want daar ben ik zelf allergisch voor.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ siepie: ja echt lastig he! Dat brood wat hij heeft is idd ook soja vrij... Echt kurkdroog brood vind ik het, maarja het is niet anders helaas....

Hebben al jullie kids of jullie zelf al een allergieën test gehad? Mijn mannetje vorige week en we hebben naar aanleiding daarvan 10 januari een afspraak met de ka. Weet nu dus nog geen uitslag.

Bij de kindjes die al wat ouder zijn en geen fles meer krijgen, wat krijgen zij ter vervanging van koemelk en sojamelk?

Naast deze allergieën voor voedsel is mijn bink trouwens ook allergisch voor honden en verder wordt het dus nog onderzocht.

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier geen allergieën.

Maar engeltje, op mijn werk hadden we ook een kindje met allergieën, en die kreeg ook dat brood. Het is beter te eten als je het in een broodrooster doet (misschien een tip)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier twee meiden met een koemelkallergie en de jongste verdraagt ook nog geen vis, ei en soja en te vette producten (laatst 2 dagen verstopt gezeten met flinke buikkrampen toen ze 3 frietjes had meegesnaaid van ons). Noten durf ik om die reden ook nog niet te proberen.
    Sinaasappel en kiwi gaan sinds kort goed, vlees waren we net aan het proberen toen ze AB moest hebben voor een oorontsteking en heb ik om die reden weer even gestopt, omdat de darmen een opdoffer van die AB krijgen en ik dat dus niet tegelijk aandurfde.

Soja en ei gaan wel als het toevoegingen zijn in andere producten, zolang er dus maar niet teveel inzit en ze er ook niet teveel van eet.

Ze eten hier tijgerbruin van AH, met de goedkoopste halvarines van AH of C1000. Brood van de bakker kan hier juist niet: die gooit melk in alle soorten brood :(
    Caitlyn krijgt nutramigen LGG, Thirza drinkt sojamelk.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@brood zonder melk en soja: is een broodbakmachine en zelf bakken dan niet veel handiger? In recepten voor brood zit namelijk eigenlijk nooit melk en al helemaal geen soja....

13. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    mijn kindje is ook allergies voor pinda,ei,noten,tomaten...

In knakworstjes kunnen ook sporen zitten van pinda, hier alleen die van c1000 eigenmerk..

voor de rest aldibrood, en veel eigenmerk c1000 maar ik lees altijd de etiketten, ook bak ik veel zelf...

een goed kookboek is lekker eten met een voedselallergie van larisse

14. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Volgens mij bevat brood van een natuurwinkel nooit melk en soja (bij die waar ik kom, keken ze me iig aan van ''nee natuurlijk zit dat er niet in'' :p), misschien een idee?

15. Linda1984

Ik heb net even gezocht naar het kookboek, maar ik kan geen site vinden die het levert:(. Ook niet op marktplaats, dus pech.

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ananas, muggen, bijen etc. kamerconifeer.

17. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Misschien beetje off topic maar denk wel dat ik hier de juiste mensen vind. Mag via pb om topic niet te vervuilen. Hoe wist je dat je kindje een allergie heeft? Mijn dochter slikt al lange tijd forlax ivm zeer harde poep. Daarnaast veel buikpijn, nu nog steeds herlaas. Volgens kinderarts moet ze na 30 min na eten pijn klachten krijgen anders kan het geen allergie zijn. Dit is bij haar niet zo? Herkenbaar of niet? Welke klachten hadden jullie kids? Alvast bedankt.

18. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Kiwi en bepaalde verzorging producten

19. Linda1984

Hier was het duidelijk: helemaal onder de uitslag en opgezwollen, dus opname ziekenhuis ter observatie (2x). Van buikpijn had ze geen last.

20. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier een dochter met allergie voor; ei, pinda, ceshew en pistache
    En een zoon met; melk (melksuiker en melkeiwit) en ei

Wij zijn al 4 jaar onderweg, dus als jullie vragen hebben :D
    Ik bak mijn brood zelf ( hoeft niet perse, maar is wel makkelijk en erg lekker). Verder maak ik vaak zelf koek, kan zelfs verjaardagstaarten maken zonder melk en ei. Cakejes lukken tegenwoordig ook.

Boodschappen doen is inmiddels een eitje ;)
    Als ik jullie kan helpen.....

Deel Deze Pagina