sjonge wat zijn alle vakanties duur!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik zit hier flink te balen en te balen en te balen....... we hebben deze zomer geen vakantie geboekt omdat ik in juni ben bevallen en we nog niet wisten hoe alles zou lopen...

inmiddels is onze kleine meid nu 6 weken en een lekkere sterke makkelijke en gezonde baby dus begon het toch een beetje te kriebelen....

maar allemachtig... wat vragen ze een prijzen zeg.... normaal gaan we kamperen in frankrijk en huren we een bungalowtent of mobil home maar voor nu is ze daar nog iets te jong voor want het is voor een beetje warm weer al gauw 1000 km rijden...

ik dacht ik zoek wel ff iets in nederland.... gewoon een eenvoudig huisje op een leuk vakantieparkje..... nou heb ik me daar even in vergist zeg...

het is vaak nog duurder dan een week naar frankrijk.... alleen hoef je dan de benzine niet te betalen.. en wij zijn zeer slechte thuisblijvers.... dus de ergernissen beginnen nu al.. ik heb verlof en mijn man 6 weken vrij... getsie wil gewoon ff lekker eruit... en dan het liefst niet met continu regen...

ben ik nu de enige die er zo over denkt of vinden jullie de prijzen ook zo buitensporig...

en heeft er nog iemand tips???

gr Jose

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Tjha de prijzen zijn vaak inderdaad echt bizar, je moet goed kijken en rond zoeken en toch ook wel een portie geluk hebben.

Even een vraagje, je zei namelijk eerst een huisje in Nederland en daarna werdt mooi weer genoemd dat is in NL natuurlijk nogal lastig te voorspellen ;).

Maar als het buitenland zou zijn, zou je dan al willen vliegen met je kleintje?

En voor welke periode zou het zijn?

En mochten jullie wel met de auto gaan hoeveel km wil je max rijden met de kleine?

(denk/zoek even met je mee ;))

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Oja en natuurlijk je budget en hoelang je weg wil ;)

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.561
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Binnen NL vind ik de prijzen ook absurd.
    Met wat speurwerk op internet kan je vaak voor minder naar het buitenland,wij hebben bv 800e bespaard op vliegtickets door intensief zoeken op internet maar neem aan dat dat nog te ver is met een kleintje.Net over de grens misschien?

5. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Wat vind je duur? Je kunt bijv. op vakantieveilingen kijken maar wat daar normaal voor 20 euro per week eruit gaat, gaat er nu ook voor 350 tot 500 euro uit. Dus weet niet of dat ook teveel is of of je dat er wel voor over hebt? (kost normaal dan weer zo'n 800 a 900 euro)

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

bungalows.nl daar vind je altijd hele leuke koopjes .... ik boek hier ook altijd kort voor vertrek en was laatst voor 60 euro een midweek naar de Katjeskelder geweest ..

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat is idd goedkoop. want de Katjeskelder is best wel prijzig normaal gesproken. Maar op zich wel een leuk park met een leuk binnen zwembad. En veel te doen in de buurt: Centrum Oosterhout en Breda liggen heel dichtbij. 20 min van de Efteling vandaan.

@ Chantal: Vond je het wat de Katjeskelder en het plaatsje Oosterhout? wie weet zijn we elkaar wel tegengekomen aangezien ik in Oosterhout woon. :D

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Kijk een op www.sunclass-grandhan.nl/
    Daar gaan wij in oktober naar toe met zijn 12en. Mijn ouders zijn dan 40 jaar getrouwd. En het is niet zo heel duur.

Groetjes Cyntje78

9. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hey daar zijn wij ook geweest grandhan! Voor de rest zou ik zeggen goed naar last minutes gaan kijken. Vliegen met je kleine is een optie. Wij ook gedaan en dat ging echt super! Denk dat dat nog makkelijker is dan als je kindje 1 jaar is!

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vond het super, vooral oosterhout vond ik erg leuk en gezellig :D .. Maar mede omdat het park normaal best duur is vond ik dit een heel leuk prijsje :D ..

Het zwembad had iets groter gemogen ten op zichte van het grote park maar ach we mogen niet klagen he ;)

@TS de prijzen zijn idd extreem duur als je ziet dat ik nu 1100 voor 3 personen ( 2 volw + 1 kind ) kwijt ben voor een weekje rhodos Allinclusive dan vind ik dat echt goedkoop in vergelijking met bv een center parcs..

11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    vakantie veilingen .nl

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja ik heb inderdaad op vakantieveilingen gekeken, mijn zwager kwam daarmee en ik had er nog nooit van gehoord... en nu begint iedereen hier over die site hahahaha.

ik ben net bij de huisarts geweest om iets te vragen over mijn knip tijdesn de bevalling... ik dacht laat ik meteen eens vragen hoe het un zit met je baby van 8 weken op vakantie. want ik wil alleen maar op vakantie als ik haar daarmee niet schaad.... het is wel leuk maar niet tegen wil en dank naar frankrijk omdat wij dat zonodig willen..

ik ben eigenlijk wel blij.... baby van 8 weken mag gewoon mee .... ook als je 1000 km moet rijden als je maar aan de volgende dingen denkt:

iedere anderhalf uur stoppen en baby 20 minuten languit laten liggen.
    autorijden in de warmte vermijden ( zorg dat je niet overdag in de zon in de file komt te staan)
    proberen zoveel mogelijk het ritme qua voeding aan te houden ,extra water tussendoor mag maar niet te dicht op een voeding omdat ze dan kan gaan spugen of de voeding niet wil.
    niet naar een plek waar het 40 graden is maar 25 tot 30 graden is ok, dat is het hier immers ook.
    goede voorbereiding qua huisapotheek, er bestaan lijstjes wat je mee zou moeten nemen als je je baby meeneemt.

nu ga ik dus echt geen 1000 km rijden met de kleine want dat vind ik een beetje absurd.. tussen verantwoord en dat het ook nog confortabel is zit natuurlijk een heel verschil... maar dat leuke bungalowtje 600 km vanaf utrecht.... ik ga dat dan denk ik toch maar doen... is nog goedkoper dan wat ik in nederland had gezien voor 8 dagen, het kost 561,- inclusief alle extra toeslagen etc.... ja de benzine dan natuurlijk
    ik vind nederland ook leuk... maar het geeft me niet dat echte vakantiegevoel in de zomer...

gr Jose

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou zeker weten dat het hier in Nederland nog duurder is om een huisje te huren dan als je 'echt' op vakantie gaat. Belachelijk!
    Vorig jaar hadden wij ook nog niks geboekt, wilden een lastminute doen, maar zelfs die vond ik echt veels te duur (dat was wel in buitenland hoor) Ik vind het soms gewoon ook echt niet meer normaal, zo duur als het is, 8 dagen weg en dan 1500 euro lichter in het hoogseizoen, en omdat ik in het onderwijs werk, móet ik wel in het hoogseizoen gaan...
    gelukkig woon ik aan een lekker achteraf-recreatie gebied, waat je ook kunt wandelen/fietsen/aan water zitten, dus zo heel erg vind ik het niet om niet weg te gaan, maar vind dat je helemaal gelijk hebt hoor!

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    ja he, wij zijn ook 900 euro kwijt voor een weekje zeeland ivm vastzitten aan het hoogseizoen..
    Ach ja, ik wil gewoon echt ff weg en een verre reis zie ik (nog) niet zitten met mijn zoontje.

15. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, wij gaan nu voor 2 weken voor 600 euro naar Ameland, toeristenbelasting komt er dan nog wel bij.maar vind ik niet duur, gewoon goed kijken op internet.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ligt er volgens mij ook aan wanneer je wil gaan

wij keken ook ergens in aug maar dan was ik 300 euro duurder uit dan in sept buiten de vakantie tijd

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    tja, wij gaan over 4 weken een weekje naar een verbouwde appartement op terschelling. het is een dierenboerderij, dus geweldig voor sophie.voor 800euro ben ik klaar, alleen moet eten en drinken en leuke dingen daar nog betaald worden. maar voor 800 euro hebben we onderdak en vervoer erheen.

ik had eerder gekeken op ameland, zon vakantiepark. alleen voor een week een huisje, betaal je al 800 euro.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

in vergelijking met kamperen in frankrijk is alles duur...ik zag laatst op tv dat een stel voor een vakantie in turkije gewoon in een hotel 5000 euro kwijt was...hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?? dat waren wij niet eens kwijt voor onze reis naar Australie...

ik ben vorig jaar in een hotel in texel geweest, in de koog. dat was 35 euro per nacht, direct aan het strand. mijn kamer was een eigen huisje, piepklein maar groot genoeg voor 2 mensen met een kind. op de site van vvv van texel vind je genoeg info.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    In het hoogseizoen naar een all-in accomodatie in turkije ( of waar dan ook) met 4 personen zit je al heel erg snel aan 5000 euro hoor.En dan zit je niet eens superluxe ofzo

Wij zijn in maart, buiten het seizoen dus, naar egypte geweest en betaalde toen ook al 850 euro p.p. Ga maar na......

Deel Deze Pagina