Bedbeugels van ziekenhuisbed missen bij thuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ytest, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben 4 keer in het zh bevallen en de 5e keer thuis. Maar ik miste die dingen echt...!! Ik wil tijdens het persen echt iets vasthouden.
    Op een gegeven moment greep ik elke keer de zijkant van het matras vast, maar daar lag precies zo'n plastic onderlegger op. En die kraakte en ritselde, ik werd er helemaal gek van...
    Gelukkig had mijn man het door en vouwde dat ding dubbel.
    Daardoor kwam ik er dus pas achter dat ik die 'steunen' elke keer gebruikt heb in het zh.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de eerste in het zh bevallen en nooit beugels of steunen of iets gezien; moest inderdaad mijn eigen knieholtes vasthouden. Bij de tweede thuis bevallen en op mijn rug liggen vond ik verschrikkelijk, dus toen op mijn zij bevallen hihi. Eerst mijn ene been zelf omhoog gehouden (ook bij mijn knie), later me afgezet tegen mijn man en maar roepen dat hij dat been eens even wat tegendruk moest geven 'houd nou eens vast joh!'. Dag erna verging hij van de spierpijn in zijn armen :) :D MAAR niets gemist dus aangezien ik het bij de eerste ook niet had ;)

3. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Alleen een ziekenhuisbevalling gehad.

Bij de laatste fase ontsluitingsweeën (weeenstorm met buik én rugweeen) heb ik dat ding haast fijngeknepen. Mijn man heeft nog een handje aangeboden, maar was blij dat ik afhaakte hihi.

Tijdens het persen moest ik echt gewoon mijn eigen benen vasthouden. Dus toen niet gemist.

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik zou alles missen thuis maar ik ben zelf meer een voorstander v/e zh bevalling. Maar goed dat is weer een andere discussie. Ik zou het zonder bedbeugels maar moeilijk gekund hebben. Ik had nu al (met beugels) ontzettende spierpijn. Na 9 maanden en de bevalling heeft je bekken(bodem) het flink te verduren.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ik hield mijn benen vast tijdens het persen...

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ben twee keer thuis bevallen, dus zou niet weten hoe het bevalt met bedbeugels.

Misschien als geruststelling: bij de tweede ging het persen bijna vanzelf. Jongedame kwam er na 10 min 'persen' eigenlijk vanzelf uitgelanceerd, terwijl ik meer dan 1,5 uur op m'n hardst heb geperst om haar grote broer eruit te krijgen. Hierbij hield ik mijn benen zelf vast in de knieholtes (niet door een ander laten doen, ik had veel last van bekkenpijn en als dan een ander aan je benen gaat sjorren kun je dat veel erger maken).

Beide zijn trouwens geboren terwijl ik op mijn rug lag. Ik vond dat best een fijne houding, en het kostte mij minder energie dan overeind blijven. Bij oudste heb ik wel een tijdje op de baarkruk gezeten, maar ik vond het niet erg om weer op mijn rug te 'moeten'.

Deel Deze Pagina