beddegoed in de droger

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wanneer ik ons beddegoed in de droger doen (overtrekken 2 stuks, hoeslakens 2 stuks en kussenovertrekken 2 stuks) gebeurt het heel vaak dat na de droogtijd het helemaal niet droog is omdat het als 1 grote in elkaar gedraaide bal in de droger zit.

Vandaag dus ook weer en daar baal ik zo ontzettend van.

Hebben jullie daar ook last van en nog mooier zou zijn heeft er iemand een tip hoe je dit kunt voorkomen.

2. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Heb hetzelfde probleem, dus lees even mee ;)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik doe meestal de overtrek apart erin.
    Of gewoon alles buiten of boven maar dat was je vraag niet ;)

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Lichte knoop er in doen dan kan er ook niks in blijven steken. Niet te strak dus, want dan droogt het op die plek niet. Bij mij is het dan altijd droog.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat heb ik hier niet. Nu heb ik wel van die speciale bollen in de droger (kun je ook tennisballen voor gebruiken) maar toen ik die niet had, had ik er eigenlijk ook geen last van. Vervelend.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik maak de uiteindes van de overtrekken altijd vast met een haarelastiekje. Soms maak ik de droger tegen het einde ook open om de was uit elkaar te halen en het elastiekje er dan af te halen (tegen de kreuken)

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Overtrek apart, en dan kussenslopen en hoeslaken samen in een volgende sessie.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Volgens mij zit ie dan te vol ;)

je zou nog eens een tennisbal/droogbal kunnen proberen.

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb dat ook altijd.....:( met de dekbedhoezen....

Ik doe altijd al de geote hoes apart in de droger (is een 220*240) en deze zit bij mij ook altijd in elkaar gedraaid...en is dan dus nog licht vochtig in het midden.....ontzettend irritant.

Ik doe meestal de droger halverwege of tegen het einde nog even open om de hoes uit de "knoop" te halen en stop hem dan weer terug. Meestal gaat dit wel aardig....heb nog geen betere oplossing kunnen vinden hiervoor....helaas.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dan doe je er teveel in, had dat in het begin ook en heb het toen gewoon in 2 keren gedaan en dan droogde het wel fatsoenlijk.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.254
    23.360
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou gewoon op de helft van de tijd even kijken en dan eventueel uit elkaar halen.

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb hetzelfde probleem.
    Gooi de hoes en overtrek dan gewoon even over de deur heen zodat het verder kan drogen.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik doe het hoeslaken met de 2 kussenslopen erin. En het dekbedovertrek apart. Anders is het idd niet droog.

14. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier net als Brinta.
    Gewoon het droger programma met alleen de overtrek (220*240) en nadien nog even over de deur heen. Dan is hij zo droog. Hier heb ik trouwens wel vier sets aan overtrekken.

15. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ja tennisbal

16. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Zo doe ik het ook.
    Kleine moeite.

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    De tip die ik van mijn buurvrouw kreeg.
    Het dekbed overtrek aan de onderkant met veiligheid spelden even vast zetten. Waar je normaal het dekbed in doet bij dat gaat zeg maar
    nu nooit met de was door elkaar en droog

18. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Haha ik heb dat hier ook altijd. Er komt altijd wel iets in de grote sloop terecht. Handdoeken, washandjes, sokken... En dat is echt niet omdat ie te vol is hoor. Het heeft gewoon met het draaien te maken. Ik denk als je er een knoop in legt dat ie dan ook niet echt goed droogt. Niks aan te doen dan denk ik. Even tussendoor weer alles checken is ook een oplossing.

19. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    hier ook... en dan krijg je m ook niet 123 open grrr maar ach het gebeurt niet elke x gelukkig

20. penseel

penseel Niet meer actief

Soms doe ik ze ook wel eens in de droger het liefst hang ik het op de waslijn.
    Als ik het doet knoop ik van onderen de dekbedden dicht zo dat er geen bal ontstaat en/of was in de dekbedden gaat zitten.
    Doe ik ook met de wasmachine juist bij de wasmachine mijn wasmachine heeft er een handje van om er een grote bal van te maken en dan trilt mijn wasmachine de douche zo wat uit.

Deel Deze Pagina