Ik heb van een lieve Marokkaanse mama van een van de jongens uit mijn klas kruiden gekregen (lekker bij lamsbout+recept natuurlijk ) maar nu heb ik in huis: kip, boontjes, champignons en bakaardappels. Kan ik hier die kruiden bijdoen of is dat raar?! Het ruikt zoooo lekker dat ik het overal in wil doen Het zijn Ras El Hanout kruiden. Bedankt
Ben niet marokkaans, maar ras el hanout ken ik wel. Dat is echt overal lekker bij vind ik zelf. Zou het zeker bij je kip doen.
Ik ben van Marokkaanse komaf. Wij doen het haast overal bij. Couscous, stoofgerichten, ovengerechten. Ik doe het zelfs in de pastasaus omdat ik er dol op ben. Pas op dat het niet teveel overheerst! Want het zijn meestal hele sterke kruiden en een theelepel is soms genoeg..
Dank je moeder van safia, maar ik heb er dan denk ik al teveel ingedaan Ik heb ook mijn boontjes er maar bijgedaan, haha... Maar het ruikt super! Waarom wist ik dit niet?
Haha dan heb je lekker goede gekruid eten vandaag Ras al hanout betekend 'beste kruiden van de zaak'. Er zitten verschillende kruiden in zoals; komijn, paprikapoeder, zwarte peper, witte peper, gember, safraan en sommige winkels doen er nog 'geheime' ingrediënten in. In Marokko verkopen ze dat via kruideniers, ik vind dat heeerlijk. Het ruikt extreem sterk en prikkelt je zintuigen gewoon. Eet smakelijk !
Aawh die kruiden zijn super lekker! Alleen niet de kant en klare versie die in de Turkse winkels ligt.. Weet iemand waar ik goede ras el hanout kan vinden?
Ik weet dat de ouders van wie ik dit heb gekregen een Islamitische slagerij hebben. (Waar ze ook heerlijke lamsbouten hebben ) Dus ik denk dat de kruiden die ik heb daar vandaan komen.
Ik kom nooit in Marokko De echte moeten toch wel ERGENS hier in Nederland te koop zijn? Desnoods online..
De echte ras al hanout haal je inderdaad uit Marokko.. Ik krijg het altijd van familieleden + moeder. Anders iemand vragen of die een zakje voor je meeneemt uit Marokko? Anders zou ik het bij een Marokkaanse supermarkt navragen??
Ben jij een Marokkaanse? Gewoon pure nieuwsgierigheid . Idd de echte komen uit Marokko. Je kunt ze wel bij de Marokkaanse slager halen, wel minder sterk, maar ook lekker.