Wil er nog een speelgoed(je) bij, maar welke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 16 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames,

Als speelplekjes hebben we hier vanaf dag 1; de box, speelmatje (daar leg ik dan zelf wat speelgoed neer) en op den duur een wipstoel. Echter wordt de wipstoel vaak alleen gebruikt na de voeding, om wat langer rechtop te zitten i.v.m. verborgen reflux wat soms nog opspeelt.
    Echt spelen/wippen doet ze er niet op.
    Graag zou ik er nog iets bij willen, als in een uitgebreider speelmatje misschien met wat tekst o.i.d. erop of een activity gym.
    Misschien een loopstoel? Maar daar hoor ik wel eens minder goede verhalen over... Of iets anders?
    Ze kan (nog) niet zelfstandig zitten, met hier en daar wat kussentjes als ondersteuning wel.
    Dus het zou mooi meegenomen zijn als het iets is waar ze nu, maar ook al ze kan zitten volop van zou kunnen genieten :) Nog mooier zou zijn als ze er ook nog wat aan heeft als ze al kan lopen.

Wat hebben jullie zoal aangeschaft voor kleintjes van 7 maanden en ouder? Zou graag jullie ervaringen, tips en adviezen willen weten.

2. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Een loopstoel heb ik nooit aangeschaft, is erg slecht voor de heupjes.
    Blokken (zacht of hout) zijn leuk om mee te spelen.
    Een stapeltoren, tuimelspeelgoed.
    Een loopje waarop voor activiteiten zitten is erg leuk! De plastieken variant van Vtech of de houten variant van Woezel en Pip bijvoorbeeld.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een loopstoel is inderdaad zeker geen goed idee. Tijgert ze al? Op die leeftijd begint dat vaak een beetje te komen en dan kan je met zacht speelgoed ( Blokken, stapel toren, rammelaars ) en een speel kleed op de grond al ver komen. Zittend speelgoed is niet geschikt voor kindjes die nog niet zelf kunnen gaan zitten dus zoek je eigenlijk echt nog liggend speelgoed.

4. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    #4 Shaana, 16 aug 2016
    Laatst bewerkt: 16 aug 2016
    Dank voor de reacties tot nu toe! Leuke dingen worden er opgenoemd :)
    Omdat ze nog niet zo veel kan, vind ik het zo moeilijk om iets te kopen.
    Ze tijgert niet, sterker nog ze heeft een hekel aan het liggen op haar buikje. Dus hoe dat zal aflopen...?
    Ik oefen wel elke dag met haar, dan zet ik een speelgoedje voor haar terwijl ze op haar buikje ligt. Maar na een minuutje begint ze al te huilen. Ik hoop dat ze snel gaat kunnen zitten, des te meer zicht ze krijgt voor allerlei speelgoed.
    Nu ligt ze maar en zwaait ze wat rond met haar armpjes om iets te pakken te kunnen krijgen.. Vind ik zielig!

Zat daarom voor nu te denken aan een activity gym? Maar als ze dan op den duur kan zitten, heeft ze daar niks meer aan toch?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Leren zitten doen ze vanuit buik ligging, ze duwen zich dan meestal vanuit lig/kruip op tot zit. Buik ligging is eigenlijk het begin van de meeste activiteiten, jammer dat ze dat nog niet wilt. Zo'n speel ding vonden die van mij vrij lang leuk hoor!

6. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Met speel ding bedoel je die activity gym?
    Tja oefenen oefenen oefenen met de buik ligging. Slaat vast wel een keertje aan (hoop ik) :)

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
  8. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had wel een loopstoeltje maar die hebben we niet zo vaak gebruikt. Zolang je haar niet uren er in laat zitten terwijl ze nog niet eens kan zitten, is er niks aan de hand. Onze zoon zat er max 10 minuten in, en hij kon al zitten. Een babywalker is ook leuk, eerst kan ze met het bord voorop spelen en later er achter lopen

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    https://www.vivolanda.nl/shop/fisher-price-precious-planet-muzikale-speel-gym/1NDB012A?st=&channel_code=544&s2m_product_id=1NDB012A&utm_source=adwords-shopping&&s2m_channel=544&gclid=Cj0KEQjw88q9BRDB5qLcwLXr7_sBEiQAZsGja9jF-hX0gQvnblP6iTX_RmMw37dP0iKH2sfTLwcJSSsaAu_O8P8HAQ Wij hadden zo'n soort, ook zittend en lopend vonden ze die nog leuk (als we bij opa en oma kwamen pakten ze hem altijd nog )

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je laat haar dan toch even huilend liggen? Uit die frustratie komt de wil voort om te oefenen en te beginnen kruipen. Als je haar steeds weer weghaalt uit buiklig, zal het veel langer duren voor ze begint te kruipen.

Activity gym vond ik hier nutteloos. Kind was het meteen beu. Maar dat zal overal wel anders zijn.

11. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Nou ik heb me laten vertellen dat het oefenen juist leuk moet blijven.
    Als ze begint te huilen is daar in haar beleving niks leuks meer aan en daar kan ik me wel in vinden.

Wat de gym betreft, dat zal inderdaad bij andere wel anders zijn.
    Het is nog maar de vraag of dat bij mij thuis gaat werken... Maar goed vind het proberen wel waard.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben natuurlijk geen expert. Maar baby's en peuters zijn nu eenmaal vaak gefrustreerd omdat ze dingen willen maar niet kunnen. Als je hen meteen helpt, hebben ze natuurlijk geen enkel incentive om te oefenen... Je moet ze natuurlijk geen uur laten krijsen, maar wat frustratie kan nooit kwaad.

13. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    #13 Shaana, 16 aug 2016
    Laatst bewerkt: 16 aug 2016
    Wil het voor haar graag leuk houden en als dat betekent dat ik oneindig met haar moet oefenen totdat ze het vrolijk kan, dan doe ik dat graag :)

14. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
  15. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Als je de kleine er een paar minuten per dag mee laat spelen, kan het weinig kwaad zegt men inderdaad. Maar goed ik heb me twijfels...
    Meningen zijn best verdeeld van wat ik tot nu toe elders heb gelezen.

16. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
  17. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Verder nog andere dames, die misschien wat anders hebben?
    Ik zag net dat we een babywalker hebben nog in de doos (teveel cadeautjes gehad toen der tijd wist het even niet meer :p)
    Maar niet zo een uitgebreide met een voor bord zeg maar.
    Misschien voor later als ze echt kan lopen.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    geen een :D ik twijfelde te lang en toen kon ze zitten :D Maar ze lag (alle 3 trouwens) graag op de buik, lekker de kamer rond kijken

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dat is heel leuk voor als ze kan zitten en kan gaan staan. Als ze al los kan lopen is de lol er ws even vanaf. Maar zittend spelen is ook weer een heel andere fase! Vind ze liggend op jouw borst ook vervelend? Dan kan je kletsen en kan zij d'r spieren trainen.

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Vooral heel veel op de buik leggen en laten 'worstelen'. Ze moet het zelf gaan wíllen.

Als speelgoed kan ik de loopwagen van V-Tech ontzettend aanbevelen.

Deel Deze Pagina