Beddengoed dilemma

Discussion in 'De lounge' started by Ganesh, Mar 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

Jan 21, 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik weet echt zeker wat ik heb gekocht hoor, het dekbed zou 200x200 moeten zijn, de lakens koop ik altijd 200x200 ( er is er maar 1ne wat past ) alleen nu zie ik dus dat het dekbed waarschijnlijk maar 180x200 is. Misschien een foutje ik weet het niet, overigens bestaan er geen overtrekken voor 180-200

2. veense

veense Niet meer actief

Welk dekbed ik ooit ook gekocht heb, er blijft geen enkele overtrek omheen zitten. Hema-overtrek om Hemadekbed past ook niet, boel rolt zichzelf helemaal op, kan echt iedere avond de zooi van man weer enigszins fatsoeneren. Heb zelf jaren geleden een soort dunne gebloemde dekbedden gekocht bij IKEA, daar hoeft geen omtrek omheen en eens in de zoveel tijd gooi ik ze gewoon in de was. Twee is genoeg, en als het echt heel koud is gooi ik er gewoon een enkel dekbed zonder overtrek overheen, die was ik dan na een paar weken weer.
    Bij dochter heb ik hetzelfde probleem, dekbed van Hema, hoezen van allerlei dure en goedkope merken, maar niets werkt. Ook niet met onze oude dure dekbedden en bijpassende overtrekken.
    Nu weet ik ook direct waarom ik tot mijn 14e ofzo liever in een slaapzak sliep dan onder een dekbed!

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik zou gewoon een nieuw dekbed kopen, bv bij ikea! Gelijk een goede maat die ruim over het bed past!

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Koop ze bij Ikea. Die vallen kleiner!

5. QueenC

QueenC Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dekbedovertrek is van Ikea maar die is ook gewoon te groot.

6. minon

minon Niet meer actief

Ik heb het altijd andersom. Een dekbed van 240x220 en mijn hoezen zijn altijd te klein en heb dus aan een kant zn 10 dekbed opgefrommeld zitten. En ze zitten er goed in. De ritsen horen aan de zijkant de knoopjes boven en beneden. Andersom past het helemaal niet.

7. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben een 4-seizoenendekbed van dons van de Hema (240x220).
    Ik moet er wel opletten dat ik het kaartje van het dekbed aan de zijkant heb, dan zit hij er op de goede manier in.
    De overtrekken heb ik 2 van de Hema en 1 van de markt, ook in dezelfde maat.

Een tip: ik heb in de (bovenste) hoeken van de dekbedovertrekken een knoopje vastgezet en zo zet ik de dekbed vast aan het overtrek, geen glijdende dekbed meer.
    Een cliënte van mij had klittenband vast gemaakt aan het dekbed en het andere gedeelte aan de overtrek.

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Hier 240x220 en nooit problemen met hoezen die te groot of te klein zijn. En dan heb ik hoezen liggen van kruidvat, hema, beddinghouse en cinderella.

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier het 4-seizoenen dekbed van de Aldi. 220x240. Al jaren. En voornamelijk overtrekken van de Action. Gaat prima. Enkel de kussenslopen van één setje heb ik nu weggedaan, maar de overtrek heb ik nog gewoon. Hier stop ik het dekbed wel in, want ik houd ook niet van los beddengoed.

10. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Als je hoes te groot is kan je hem toch innemen even langs 1 kant met de naaimachine en klaar

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Te heet gewassen?

12. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

Sep 10, 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik al jaren de dekbedden van de Ikea, 220x240, de vierseizoenen zonder veren, kost volgens mij ergens rond de 50,- Om de paar jaar koop ik een nieuwe, wassen zou kunnen maar past niet in mijn wasmachine en in bad vind ik echt te veel gedoe. Overtrekken van allerlei merken passen prima, nooit ruimtes over! Overtrekken was ik meestal op 60 graden en gaan daarna gewoon de droger in.

Vroeger op mijn twijfelaar ook 2.00x2.00 gebruikt, nooit problemen mee gehad maar ook wederom geen veren of dons. Zal daar het probleem niet liggen, je vulling na al die jaren?

Share This Page