Kinderwagen: BUGABOO BEE

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lemi, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai!

Mijn schoonouders vertelden vorig weekend dat ze de bugaboo bee voor ons gingen bestellen. We hebben het nooit gehad over een nieuwe kinderwagen, maar vinden het wel heel lief natuurlijk. Ook de kleur was al uitgekozen haha (niet de kleur die ik zelf gekozen zou hebben;)).

Maaarrr nou was ik benieuwd naar of het een fijne wagen is?

Bugaboo Bee - Bugaboo Bee - Kinderwagens | Babypark

en dan is het die gele:)

bedankt!!

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij hebben ook naar de BEE gekeken maar zijn uiteindelijk voor de gewone bugaboo gegaan. Die vonden we in de winkel meteen al heel fijn! En mijn man vond de Bee te veel op een rolstoel lijken....dus die wilde hij niet....

Ik denk dat de Bee wel hetzelfde comfort zal hebben als de gewone, want daar staat bugaboo wel om bekend!

Lief dat je deze trouwens zo krijgt! Wij hebben hem ook gekregen alleen hebben we wel gevraagd of we de kinderwagen zelf mochten uitzoeken. Maar voor ons was het dus geen verrassing dat we hem kregen. en voor jullie wel begrijp ik!

In ieder geval veel plezier ermee!

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!

Whahaha ik zei ook gelijk: 'lijkt wel een rollator' :).

Ja wij hebben de maxi cosi mura 4 voor ons zoontje gebruikt en waren we hartstikke tevreden over. De bugaboo is schijnbaar wel makkelijker mee te nemen en op te vouwen. Maar we hebben nooit gezegd dat we een nieuwe wilden ofzo. Heb in t begin wel gedacht aan een duowagen maar omdat ons zoontje heel graag en goed loopt leek ons dat niet handig. Maar daar hebben we t niet met hun over gehad:). Wel dat ik eerst gewoon probeer de baby in een draagdoek te doen. Maar nu wordt t dan dus baby in kinderwagen en de oudste op n plankje denk ik;).
    M'n schoonouders hebben wel vaker van die lieve verrassingen, maar soms vind ik t ook n beetje moeilijk;€:). Zeker omdat ze ook t eerste pakje heeft gekocht enz... Zou dan liever mee gaan;). Heb zelf nog niks kunnen doen voor de baby wegens de situatie namelijk. Maar dat is ff een ander verhaal:) sorry haha

liefs

4. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb de gewone bugaboo gehad, en het is een populaire koets, heel compact en rijdt goed, ook op het zand. wij hebben hem verkocht en in now time verkocht

5. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik het zeg maar ik vind die "bee" echt niet mooi:p Nou ben ik zo ie zo geen fan van bugaboo maar die... Heb het idee als ik er naar kijk dat de ontwerper in de war was met een ontwerp voor het bejaarden tehuis:p

Wel super lief dat je een nieuwe wagen krijgt van je schoonouders:D Wij hebben onze wagen ook gehad van mijn schoonouders:D Zooooo lief!!!

6. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik heb de bugaboo BEE en zou hem never nooit weer nemen. vanaf het begin vind ik het al een onding die veel te veel geld kost. (alleen omdat het bugaboo is betalen mensen het er ook nog voor!) zitje vind ik absoluut niet geschikt voor baby's want ik vind dat die gewoon lekker in een reiswiegje ipv. reisnest moeten liggen. verder heb ik vanaf het begin al problemen gehad met als ik de wagen uitklap de zitting niet goed op het frame klapt waardoor de zitting dus half in het frame hangt. Verder is de 5 punts gordel niet logisch, want die is veel te kort waardoor je eigenlijk alleen je kleintje met een 3 punts gordel kan vastmaken.enige voordeel is dat die lekker licht wandelt, maarja dat lopen andere wagens ook. al met al een onding die ik never nooit meer zal kopen en waar ik nog geen moment plezier van heb beleefd. Vind het meer nog een ontwikkelingsprojectje voor bugaboo waar nog veel verbeterpunten aan mogen komen. Lekker de gewone bugaboo cameleon kopen of de stokke die hebben wij die is zo fijn :D

Vind eigenlijk wel dat je schoonouders even mochten overleggen of je de wagen wel mooi vind en vooral de kleur! is zo persoonlijk namelijk. ik ben namelijk zelf gek op felle kleurtjes,maar veel mensen houden daar niet van en kiezen voor zwart.

7. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Daar wil ik tegenover plaatsen dat mijn beste vriendin hem ook heeft en die vindt hem ideaal en is erg blij mee en vindt de Bee, het geld meer dan waard. snel in en uit te klappen, lekker licht qua rijden en qua gewicht. En je kunt de maxi-cosi bovenop het zitje klikken.

Wij hebben zelf indertijd voor de cameleon gekozen om wel een reiswieg te hebben en zo ook een bedje voor de baby beneden. Door rug/bekken problemen kon ik nl niet zo goed trap lopen.

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Whahaha geen sorry hoor, ik ben het wel met je eens;). Noemde het net ook al in mn berichtje dat hij me aan een rollator doet denken:):p. Ik zei het ook nog waar ze bij waren, want ik had helemaal niet door dat ze m wilde bestellen...WOOPS

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    jongmama
    Bedankt voor je reactie. Klinkt inderdaad niet positief. Heb je nu een andere? Ik ben het wel met je eens dat ze het beter even hadden kunnen vragen van te voren. Ik was eigenlijk een beetje perplex dus zei verder niks meer, maar vind het wel jammer dat ze ons niet mee nemen bijvoorbeeld om zelf iets uit te kiezen voor een bedrag dat zij goed vinden... Durf dat ook niet zomaar te zeggen

10. missbesafe

22 feb 2010
    16
    0
    1
    Hallo,

Wij hebben toen ons kind geboren was ook de bugaboo gebruikt. Persoonlijk vind ik het een heerlijke kinderwagen. Alleen erg duur en daarom heb ik hem na 8 maanden verkocht en een gewone buggy met ligstand gekocht omdat ik de bugaboo op dat moment vooral als buggy gebruikte.

Voordelen vind ik:

-Hij rijdt super
    -kleine banden
    -Je kunt bijna overal voorbij rijden in winkels (probeer dat maar eens met een andere combi-wagen)
    -Erg compact, past in vrijwel elke auto
    -het babynestje is ook compact ipv een grote wieg op de kinderwagen.
    -service van bugaboo is erg goed (bij waren er problemen met de zitting en ik heb toen een nieuwe zitting gekregen)
    -Niet moeilijker in en uit te klappen dan andere kinderwagens.

Nadelen:

-niet zo'n mooie wagen (persoonlijk)
    -Best een lage kinderwagen

Het is dus erg persoonlijk wat je kiest. Zelf was een gewone bugaboo met reiswieg helemaal niks voor mij omdat als ik met de auto rijd dan ook plaats moet maken voor zo'n lompe wieg en het frame vd kinderwagen met die grote banden. Bovendien gebruik je een wieg maar 6 maanden an daarna gebruik je toch het buggygedeelte.

Veel succes met je keuze en laat je leiden door wat jijzelf belangrijk vindt.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.613
    113
    Ik vind m op zich wel leuk, juist die gele, maar dat is inderdaad persoonlijk. Ik dacht alleen dat de Bee meer een buggy is dan een echte 'volwaardige' kinderwagen?

Maar als je t persoonlijk dus eigenlijk niet echt iets vind, kan dan je man daarover niet voorzichtig even over praten met z'n ouders? Het is toch een heel bedrag, dus het lijkt me dat ze dat zelf ook liever besteden aan iets dat jullie graag en veel gaan gebruiken?

12. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    LOTTIE: ja we hebben hem nog wel zit nog erg in dubio of ik hem moet verkopen of niet. hij staat nu in de auto te staan voor als ik snel weg moet, maar een goedkope buggy is in principe net zo prima. Daarvoor heeft mijn moeder hem een tijdje gebruikt omdat ze destijds veel ging oppassen, en vertelde me ook dat ze er niet veel mee kon. (ook het zitje en het frame wat steeds schuin staat want hij klapte niet goed uit) heb haar nu een simpele inklapbuggy gegeven en mams is een stuk meer tevreden.

Ik denk hoe moeilijk het ook is je toch beter aan kunt geven dat je liever de kleur en evt. andere wagen leuker vindt. een wagen is zo persoonlijk namelijk, ik vind niet dat een ander daar over kan beslissen. Wij hebben de stokke in de kleur paars, maar veel vinden de wagen spuuglelijk.

13. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Zo veel negatiefs over de bee... jeetje.

Ik heb hem vanaf de geboorte gebruikt voor mijn dochter, en vind het een super wagentje! Hij rijdt heel lekker en licht (ik stuur altijd met 1 hand, ook bochten), is super-wendbaar, super-smal, dus je kunt er goed mee door kleine/volgepakte winkels. Geen aparte reiswieg mee, dus compact, in 1 beweging alles inklappen. Door het formaat ook handig in tram en bus...

Als ik in een dorp woonde en op de begane grond, zou ik misschien wel voor een 'grote' kinderwagen kiezen (i.v.m. comfort van de reiswieg), maar voor in de stad, met openbaar vervoer, drukke straten, kleine winkels, is het een ideale wagen.

Wel jammer dat je de kleur niet eens zelf mag kiezen, zou dat niet bespreekbaar zijn... gewoon heel vriendelijk zeggen "wat lief van jullie! ik vind trouwens die blauwe/zwarte nog nét ietsje mooier, wat vinden jullie daarvan?"

Deel Deze Pagina