Beddengoed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Karina2006, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    zijn katoenen hoeslakens beter dan jersey hoeslakens? wat is eigenlijk het verschil?

heb ik een molton onderlegger nodig heb als ik al een molton hoeslaken heb?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had die molton onderlegger er nog extra tussen bij mijn spugertje. Scheelde weer een laagje. De onderlegger gebruikte ik ook als matrasbedekking in de reiswieg van de kinderwagen.

jersey is ook katoen (meestal). Het rekt mee, dus makkelijk om het matrasje te doen.. De kwaliteit hangt oa af van de dikte van de stof.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Jersey is een rek katoen en gewone katoenen rekken niet mee en zitten meestal helemaal in de kreukels als ze uit de was komen.

Badstof en jersey hoef je niet te strijken omdat je de kreukels eruit trekt als ze op het bedje gaan. Badstof en katoen voelen wat warmer aan in de winter en gewoon katoen is wat koeler in de zomer maar kouwelijk in de winter.

4. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    met andere woorden jersey is beter, dan hoef ik minder te strijken :)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ja inderdaad! of je moet je niet storen aan kreukels, zijn er ook zo uit hoor ;)

En wat betreft de onderleger: die heb je niet nodig hoor. Toen ze nog flink spuugden (2 spugers gehad) legde ik een hydrofiel onder hun hoofd. En dan verder dus de molton hoeslaken en het gewone hoeslakentje.

Deel Deze Pagina