We willen graag beginnen aan de babykamer, maar het vinden van gordijnen (op rail) is nog niet zo eenvoudig. We willen graag gordijnen in een frisse, heldere kleur (rood/oranje of aqua/lime/grijs). Ik heb gekeken bij hema, v&d, Leen Bakker en Kwantum, maar tot nu toe niks leuks gezien voor een jongetje... Ik (of iemand in de omgeving) ben helemaal niet handig, dus de gordijnen moeten wel gemaakt kunnen worden. Rolgordijnen oid is geen optie ivm naar binnen draaiende ramen. Waar vind ik leuke (geen effen), betaalbare gordijnen? Het liefst in een winkel, want ik wil de stof kunnen voelen/zien. Gordijnen op een site vielen in het echt namelijk erg tegen... Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast!
HEMA - raambekleding - samenstellen Dit zijn de gordijnen die bij ons op de babykamer hangen. Is dit misschien wat?
Volgens mij niet. Maar ik heb die gordijnen gekocht en door mijn moeder op maat laten maken aan de onderkant. Het zijn standaard breedtes. Je kunt tegenwoordig ook stof kopen bij de ikea, weet alleen niet of het ook gordijnstof is. Maar dan moet je nog wel iemand vinden die het voor je kan maken.
Wij hebben bij de Roobol echte kinderkamergordijnen gekocht: er staan grote beesten op, leeuw / tijger / zebra / konijn / aap / papegaai / krokodil, in vrolijke heldere kleuren (rood, geel, oranje, blauw, groen). Ik word elke keer nog vrolijk als ik ze zie
In de gordijnwinkels wordt het al gauw 4--,-. Iets teveel van het goede. Roobol is een goede tip, bedankt! Ik ga ook eens online kijken bij Neckerman.
Ik heb bij Ikea gordijnen gehaald. Niet op maar gemaakt maar ik had van die gordijntjes die je zelf heel eenvoudig in kon korten. Er zat zo'n soort van plakzoom bij die je heel eenvoudig met een strijkbout aan kunt brengen. Dus je hoeft alleen even op te meten hoe lang ze moeten zijn en dan even met je strijkbout aan de slag. Ik ben ook niet zo handig en creatief maar zelfs ik kon dit. Ik was zelfs zo enthousiast over dit systeem dat ik voor ons op de slaapkamer ook gordijnen daar heb heb gehaald met die plakzoom! xx
Wij waren ook al heel alng op zoek naar leuke gordijntjes voor een jongenskamertje.. Ook niks kunnen vinden! Nu waren we laatst bij de Ikea en daar kun je inderdaad zelf stof op maat knippen, maar je moet het wel zelf maken. Nu heb ik een hele lieve schoonmoeder die zei dat zij dat wel wilde doen, want ik ben niet zo handig Ze hebben heel veel verschillende stofjes, met en zonder motief. Misschien dat je bij een naai atelier naar binnen kunt gaan om te vragen of ze daar gordijnen op maat kunnen maken van een lap stof? En de rolgordijnen van de Ikea moet je zelf op maat knippen. Die hebben standaard breedtes maar is makkelijk te doen.
Wij hebben kant en klare gordijnen van de leenbakker. Deze hebben ringen en kun je op een ijzeren stang hangen. Wij hebben de kleur aqua blauw.
Patricia's naaizolder.nl ... Ik ben heel erg blij met de gordijnen van onze zoon. Wij hebben die van onze zoon daar vandaan, je kunt ook eerst een staaltje thuis gestuurd krijgen. Wij hebben de boerenbont geruit grijs/wit. Staat erg stoer!