Fietshelm

Discussion in 'Verzorging' started by ratatosk, Apr 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wie gebruikt er een fietshelm voor haar kinderen die nog niet zelf fietsen? Tot welke leeftijd doe je dat? Waar kun je zon helmpje kopen en wat kost het?
    Ik zit vol vragen hihi.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier voordat ze mee gingen op de fiets een helm op gezet.

En nu met zelf fietsen ook een helm op.

Ik heb de hebben in duitsland gehaald veel meer keuze en veel goedkoper.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    O ik lees mijn.. mijn oudste heeft er ook een op.. maar eigenlijk pas vanaf dat hij zelf kan fietsen.. maar nu voor de jongste wil ik er ook een kopen..

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Waar ben jij ergens geweest in Duitsland?

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb voor de jongste een MET helm. Die is vanaf 46 cm hoofdomtrek, maar haar hoofdje is laatst gemeten op 45,5 en de helm zit net niet op de kleinste stand. Ik vind het ook fijn dat je hem kan verstellen als hij op het hoofdje zit, dat gaat niet bij iedere helm.
    Ik had voor haar een helm besteld van guppy maar die heb ik teruggestuurd. Ik vond hem van slechte kwaliteit en hij zat gewoon niet eens goed op haar hoofd. Nu draagt ze dus die MET helm van de oudste want die kan net over naar een maat groter. Die fietst zelf en draagt nog steeds een helm

6. Elly1982

Elly1982 Actief lid

Oct 27, 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft ook een helm op van winny the pooh.
    Ik ga eens even kijken of ik nog terug kan vinden waar we deze besteld hebben.

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Guppy is trouwens het model, het merk is polisport. Ze zijn goedkoop, maar dat merk je dus ook.
    Ik zie ook helmen van KED, die gaan al vanaf 44 cm maar daar heb ik geen ervaring mee.

8. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Onze dochter heeft al een helm op vanaf 6/7 mnd...toen ze voor het eerst voor op de fiets zat. Nu heeft ze een vervolg helm omdat de eerste te klein was. Als ze fietst, stept of op rolschaatsen staan heeft ze d'r helm op. Beide helmpjes waren van MET...ben er erg tevreden over. De tweede krijgt ook een helm op zodra hij voor op de fiets mee gaat. Wij hebben ze op internet gekocht.

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,183
    113
    Brabant
    Volgens mij hebben wij bobike.
    Let erop dat je een goed passende koopt.

Hier zijn ze op vanaf dat ze mee in het verkeer gaan. Straks als ze zelf in het verkeer fietsen gaan ze dus ook met helm op.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat kost een MET helmpje bijvoorbeeld? En hoe lang gaat zo'n helm mee?
    Zijn er nog meer goede merken helmpjes aan te bevelen?
    En is bestellen via internet te doen of moet je echt gaan passen eerst?

11. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook altijd een helmpje op als ze in het fietsstoeltje zit, en straks ook als ze gaat fietsen.
    Wij hebben een MET helm, kostte iets van 35 euro gewoon bij de plaatselijke fietsenwinkel.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik vind het wel een dure grap :(
    Twee fietshelmpjes à 35 euro per stuk, fietsstoel voor achterop à 40 euro in de aanbieding en dat voor een paar keer fietsen. Misschien kunnen we wat met de jongste zijn verjaardag vragen :).

13. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Misschien kun je de fietsstoel ook tweede hands kopen.. dan zijn ze volgens mij minstens de helft goedkoper..

Share This Page