Even een vraagje. Ik gebruik nu in de wandelwagen bak beddengoed voor een wieg; laken en katoenen deken. En in het ledikant gebruik ik ook beddengoed voor een wieg; laken en katoenen deken. Laken en deken voor een ledikant is veel te groot, omdat je het zo kort moet opmaken. Dan zou het allemaal onder het matras komen te liggen en dan gaat het matras zo omhoog/bobbelen. Maar is er ook nog een andere optie? Ik vind het zo irritant! Vooral om op te maken, pfoe. Lynn slaapt overigens in haar kleertjes van die dag (romper met korte mauwen, truitje en broekje). Sokjes doe ik wel altijd uit in haar ledikant. Doe elke ochtend schone kleding aan bij haar.
Vervelend dat opmaken he? Ik heb er daarom voor gekozen dat ze alleen onder een dekentje ligt of in een 4-Seizoensslaapzak. Ik vond dar extra lakentje zo onhandig en nutteloos
Ik denk dat dat lakentje vooral is om de deken schoon te houden? Als ik haar bedje verschoon, doe ik die deken namelijk laten liggen. Die was ik maar heeeeeel af en toe eens. Hoe bevalt dat? Een 4-seizoenen slaapzak? Leg je dan verder niks over haar? En doe je die gewoon over haar kleding heen? Vind dit een lastig punt... Ze ligt de hele dag in dr wagen, alleen na dr laatste fles van 22u gaat ze naar bed toe. Box vind ik nog zo groot/open/koud voor haar. En hoe zit het dan met pyjamaatjes en slaapzakjes?
Ik kom er alleen net achter, dat ik geen lakens voor een ledikant heb. Alleen maar hoezen. Mag ik die ook gebruiken als laken? Is principe hetzelfde, maar dan dubbel toch? Vind het ook lastig om in te schatten of ze het te warm of te koud heeft. Ik gebruik nu geen pyjama's, laat dr lekker in dr kleertjes slapen.
Een slaapzakje fungeert hier als een deken. Ik doe m'n dochter een katoenen pyjama aan en doe haar dan in d'r slaapzak. Als ik het najaar slaapzakje gebruik, dan alleen een deken over haar beentjes. Maar mijn dochter is dan ook een koukleum hoor. Een slaapzak bevalt me heel goed omdat ze dan ook weet dat het bedtijd is. Het aantrekken en dan een flesje behoort tot het avond ritueel. Een lakentje is inderdaad om het dekentje schoon te houden. Voor mij werkte het gewoon niet. Ik vond het alleen maar irrtitant. Ik heb een Puckababy slaapzak. Het is even prijzig, maar het geld dubbel en dwars waard. Rond 23 september is het mamma mazzeldagen bij Prenatal. Misschien kan je kijken of ie dan in de aanbieding is? Ik heb de mijne voor 99.