Zo angstig...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Emmaxkus, Feb 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik weet niet precies waar ik moet beginnen, maar in het kort: Ik voel me verschrikkelijk. Ik weet het echt niet meer.

Ik ben op het moment 21 weken zwanger, en was in het begin van de zwangerschap zo ongelofelijk blij. Niet gepland, wel gewenst! Mijn vriend en ik zagen het helemaal zitten. Kleertjes gekocht, babyuitzet gekocht en sinds een dag is de kinderkamer klaar! Maar sinds een paar weken voel ik me anders. Ik heb ervaring met depressies, en slik ook anti depressiva ter preventie van een depressie. Ook slik ik anti psychoticum tegen ticks (lichte Gille de la Tourette). Nu moest ik minderen met de anti psychoticum omdat er Aripiprazol in zit, en dat zou een negatieve uitwerking kunnen hebben bij de baby. Denk hier aan afkickverschijnselen na de geboorte. Helaas kan ik niet zonder dit middel, en heb het geprobeerd zonder. Dit ging bijna verkeerd, kreeg verschrikkelijke angst en paniek aanvallen. Ben weer begonnen het te slikken, maar dan een halve dosis (overlegd met psychiater).

Nu ging dit een tijdje goed, tot een paar weken geleden. Ik begon me down te voelen, en werd angstig. Ook had ik een alert gevoel, alsof ik elk moment moest gaan vluchten. Ik dacht dat dit wel over zou gaan, maar het werd helaas steeds erger. Het is nu zelfs zo dat ik niet meer echt naar buiten ga, puur omdat het teveel prikkels geeft. Na een boodschap kom ik doodmoe thuis, moet daar echt van bijkomen. Het is niet dat ik de baby niet wil, ik ben er nog steeds superblij mee! Maar heb het gevoel alsof alles teveel is geworden. Ook heb ik het syndroom van Asperger, dit is een vorm van Autisme. Vandaar dat ik slecht tegen prikkels kan. Gelukkig begrijpt mijn vriend me, en heb genoeg hulpverleners die me helpen waar nodig. Ik heb alleen zo het gevoel alsof ik alleen op de wereld ben, dat niemand me kan helpen.

Wat moet ik nou doen? Ik word gek van de angst en paniek. Ik hoop dat iemand tips heeft, dit is niet te doen zo.

2. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Wat ontzettend rot dat je je zo voelt! Ik zou heel graag iets willen zeggen om je te helpen maar ik zou niet weten wat behalve dat ik je heel veel sterkte wil wensen!

3. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Ik zou via je huisarts/gyn een verwijzing vragen naar de pop poli, wellicht dat ze daar iets voor je kunnen betekenen.

4. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Dankjewel Zasu, ik zit er echt helemaal doorheen. Bedankt voor je lieve bericht!

Rizzoli, daar ben ik gelukkig al aangemeld en heb daar de 10e van Februari een intake. Ga het zeker bespreken met ze.

Share This Page