Hoe pakken jullie dit aan? (Verschonen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Racegirl, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

#1 Racegirl, 7 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2013
    Ben even benieuwd hoe andere moeders dit doen....
    Mijn zoontje is 10 maanden. Als ik hem verschoon of aan wil kleden op de commode draait, wurmt, klautert meneertje continu waardoor ik handen tekort kom om bijv een poepluier te verschonen. Ik leg hem elke keer terug op zijn rug, kijk hem aan en zeg dan: even blijven liggen. Ik geef hem ook iets in zijn handen om af te leiden maar dat belandt na 3 seconden op de grond zodat meneer vervolgens weer kan draaien en weg kruipen. Ik heb hem ook al weleens bij z'n armpjes gepakt en met een wat bozere stem en blik gezegd: even blijven liggen. Hij kijkt me dan aan en blijft dan wel liggen in ieder geval voor even. In hoeverre snapt hij wat ik bedoel, vind het zo moeilijk hij id nog hartstikke jong maar soms denk ik ook, je moet het wel leren jochie. M'n vriendin heeft een zoontje van 16 maanden die ze alleen niet verschoond krijgt omdat hij alle kanten op draait en trapt. Hoe pakken jullie dit aan? Iemand tips?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Tja, zeer creatief zijn ;). Liedjes zingen "klap eens in je handjes", zwaaien naar al je knuffels, handkusjes geven, spiegel boven hem hangen, tandenborstel geven. Alles wat je kindje kan doen in ruglig. Als dit niet werkt gaat hij toch in de houdgreep, want het moet gebeuren, is soms ook echt een worsteling hoor.

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    ik weet nog dat ik hem heel snel schoonmaakte zodat de poep niet overal zat en verder met aankleden ging hij zo snel als dat ie kon staand ik heb een kast aan mijn commode waar hij dan kan spelen. Voor de keren dat hij niet wilde liggen had ik al heel snel luierbroekjes liggen die kon ik staand aan rekken maar jou kindje is nog heel jong. Ook gaf ik hem vaak een koekje of zo dan bleef ie wel even liggen.

groetjes kim

4. adi

adi Niet meer actief

Heb je een plank boven de commode? Plak daar een spiegel onder, leuke stickers aan de muur en, en geef hem idd iets in handen wat hij echt leuk vindt. ( hier waren kartonnen glasonderzetters een hit hihi)
    En leer jezelf om hem lekker snel te verschonen, op deze leeftijd is geduld ver te zoeken ;)

5. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Hier hielp het om haar te geven waar ik mee bezig was. Een luier, een pakje billendoekjes, muziekdoosje aan, soms een knuffel geven. En heel snel zijn :D Succes, als hij groter is, kun je hem inderdaad snel van de luier ontdoen en de rest staand verschonen.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier gaf ik mijn zoon ook altijd iets in zijn handen als ie niet stil bleef liggen tijdens het verschonen. Nooit echt problemen mee gehad trouwens en nu blijft ie gewoon netjes liggen als ik zeg dat dat moet.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Pfff, hier ook een enorme draaikont! Nu geef ik steeds haar tandenborstel en dat werkt gelukkig wel. Maar het werkt ook echt alleen als ik haar verschoon. Bij iemand anders werpt ze zichzelf bijna van de commode af. Heel fijn, altijd luierdienst ;). Ik denk maar iedere keer het gaat vanzelf over. En zodra ze kan staan gaan de plasluiers gewoon staand. Overigens verschoon ik ook wel eens heel creatief wanneer ze in kruipstand zit, moet ze altijd hard om lachen.

Gelukkig zijn de drolletjes meestal echt compacte drolletjes, scheelt een hoop rommel :D

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier geef ik telkens dingen die ze niet echt kent, dus een bakje dat ze nog nooit gezien heeft, een doosje, een potje, een tube, etc etc etc, en ik zing liedjes, ik klets, ik blaas op haar buik, ik vraag of ze in d'r handjes wil klappen, of ze wil zwaaien etc, allemaal dingen die het beste gaan als ze op haar rug blijft liggen. Nog steeds is het een kwestie van regelmatig terug draaien, maar het lukt wel :p Oh, en van te voren leg ik alles klaar; doekjes meteen binnen handbereik, schone luier klaar om aan te doen etc, dan gaat het allemaal razendsnel.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier werkt een rood bekertje geven (van die stapelbekers, het is de enige kleur die iets doet), klap eens in je handjes zingen, gekke stemmetjes opzetten, etc. En inderdaad in recordtempo die luier verschonen haha.

10. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    misschien iets in zijn handen geven? hier dan een tube zalf ofzo, dingen waar hij normaal niet mee mag spelen.of een schone luier in handen geven is misschien ook leuk.

11. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Thanx meiden! Zitten goede tips bij!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ook hier een tolletje. zodra je haar op dr rug legt ligt ze alweer op dr buik voor je met je ogen kan knipperen. mega irritant maarja niks aan te doen. vaak gebruik ik grote broer als afleiding maar dat heeft laatste tijd ook geen nut meer want die wilt ze dan 'rechtop' zien zeg maar en niet ondersteboven en gaat ze alsnog draaien zodat ze m normaal kan aankijken

oplossing? veel geduld en heel snel luier verschonen :p

ik heb hier t probleem met fles geven, madam blijft continu proberen om om te draaien. heel irritant! vooral als haar broer voorbij komt stormen, dan gaat al haar aandacht naar hem en is de fles niet meer belangrijk.
    oplossing voor het draaien tijdens fles is wat makkelijker, ze gaat dan gewoon de mc in :p

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Titel aangepast duidelijker voor andere leden waar het om gaat.

14. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik verschoon hem vaak beneden, op het aankleedkussen op de grond. Daarboven staat dan zijn babygym. Nu heb ik een heel rustig mannetje, maar met de babygym blijft hij perfect liggen.

Deel Deze Pagina