Bedje kort opmaken of niet? Wat vinden jullie?

Discussie in 'Verzorging' gestart door mimpie, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimpie

mimpie Lid

1 okt 2007
    75
    0
    0
    Mijn zoontje van 11 weken kruipt in zijn kort opgemaakte bedje helemaal omhoog tot hij met zijn hoofd tegen de harde bovenkant van zijn ledikantje ligt. Hij ligt al in een zomerslaapzakje omdat hij het anders heel koud krijgt, want hij ligt telkens wel zo'n halve meter boven zijn dekens. Kan het kwaad dat hij met zijn hoofd tegen de harde rand aanligt?
    Ik durf er geen kussentje of handdoek neer te leggen uit angst dat hij die over zijn hoofd trekt ofzo. Hoe denken jullie erover? Moet ik het bedje misschien hoog gaan opmaken?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hier nog eentje die dat steeds presteerde. We leggen hem nu helemaal boven in, in zijn bedje. We hebben een opgerolde handdoek tegen het hoofdeinde gelegd zodat het niet te hard voor hem is.
    Ik was wel bang dat hij weer naar beneden zou gaan glijden dus heb eerst een laken op zijn bed gelegd. Daar de kleine opgelegd, en dan het onderstuk van het laken over hem heen gevouwen. Hij ligt dus als het ware in het laken en kan nu dus niet naar beneden glijden.

Groetjes

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je het bedje hoog opmaakt kruipt hij alsnog met zijn hoofdje tegen de bovenrand. Dus daar zou het niet tegen helpen. Alleen voor de warmte.
    Maar als hij zo beweegelijk is, is er ook een kans dat hij zich naar beneden beweegt, en dus onder de dekentjes terecht komt. Als je het bedje laag opmaakt, kunnen ze niet veel lager (op uitzonderingen na).

Wat ik wel eens heb gehoord, is dat jonge kindjes juist naar boven kruipen als ze het heel warm hebben.
    Het is hier ook wel eens gebeurd, maar dat was echt een fase, na een week bleef hij weer netjes liggen..

4. sim

sim Niet meer actief

misschien is een slaapzakje een idee?

5. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Bij ons precies hetzelfde. laken zoals eerder beschreven werkte niet, we hebben toen een slaapzakje met mouwen gekocht. Perfect, hij kruipt nog wel omhoog, maar wordt er niet meer wakker van en heeft het ook niet meer koud. Hij blijft ook veel rustiger liggen, heb een slaapzakje met mouwen en enkel dekentje + laken tot zijn middel.
    Misschien iets voor jou?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Ik zou het bedje ook niet hoog op gaan maken, waarschijnlijk doet hij het dan nog steeds. Ik zou ook een slaapzakje met mouwtjes proberen, met een lakentje eroverheen.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zo slaapt Jarissa ook. Bevalt ons heel goed. Bij hoog opmaken zou ik zelf niet rustig slapen. Veel te eng. En met een slaapzak blijven ze ook heel goed warm.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik doe het bed altijd nog kort opmaken en noa in de slaapzak en dan de deken over haar heen. ik duw de onderkant van de slaapzak tussen de matras en de deken dan kan ze niet makkelijk omhoog.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je kunt ook een slaapzakje nemen en de onderkant onder het matras stoppen, desnoods vastmaken met een veiligheidsspeld.

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Pete kruipte ook naar boven, maar nu stoppen wij de onderste rand van zijn slaapzak in tussen het matras en het voeteneinde, dat werkt perfect hier.

11. mimpie

mimpie Lid

1 okt 2007
    75
    0
    0
    Ok, bedankt voor jullie reacties ...een slaapzakje dus... :thumup:
    Ik heb er eentje gekocht een wat dunnere
    Maar hoe moet ik hem dan kleden?
    Alleen een truitje en blote beentjes of een pyama erbij in aan?

Sokjes aan wel of niet?

Ik wil graag wel 1 dekentje met lakentje erbij overheen doen

Trouwens, nog even een adviesje: je kunt beter geen handdoeken of kussens aan het hoofdeinde gebruiken. Dan kan het kindje nl. zijn warmte niet kwijt via het hoofdje. Babys moeten hun warmte kwijt kunnen via hun bolletje anders raken ze oververhit. Is mij verteld!
    Die stootkussentjes uit de winkel mogen ook pas op oudere leeftijd gebruikt worden...

12. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Je kan ook een matrozenbedje gebruiken. Kan hij niet onder de dekens uit kruipen en blijft hij lekker warm. Ook loop je niet het risico dat hij eventueel onder de dekens verdwijnt als je het bedje hoog opmaakt.
    Matrozenbedje is ook met een gewoon 1 persoons laken te maken.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik doe Louise gewoon een pyjama aan, zonder sokjes in haar slaapzak en over heb ik een deken in een dekbedovertrek. Ze heeft het zo prima, nooit te koud of te warm.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Overdag ligt C in een t-shirt in de slaapzak, met een laken en dun dekentje erover.
    's nachts heeft hij een pyamabroek+trui aan..
    Sokken in bed doen we niet aan :)

Deel Deze Pagina