katoenen dekentje wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anja 29, 22 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    wie wast de katoenen dekentje voor wiegje en ledikantje voor gebruik uiT? :)

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
  3. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    ikke! Maar ik was alles :oops:

4. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    oke ik ga ze dan ook wassen dacht dat alleen ik zo gek was om te wassen hahahahah :) :) ;)

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ikke, omdat ik ze ongewassen zo vind stinken!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

ikke ook. Dat moet toch ook ?

7. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik, en ik was ook gewoon alles! Dan ruikt t lekker eigen en is al t stijfsel uit alles enz

Bij de dekentjes doe ik t ook voor de eerste pluisjes enz. Heb m ook gewoon in de droger gedaan, kwam echt nog een heel schaap af ;) dus ik zou t gewoon lekker wassen

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik wil ze ook allemaal wassen, alleen ik vraag me af he, als je geen wasverzachter mag gebruiken, wordt alles toch zo hard en stug? Of brabbel ik nu onzin?

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ga het dekentje niet wassen!
    Natuurlijk wel de lakentjes, daarmee heeft het kind contact en ik wil niet dat het dekentje er meteen zo ´verwassen´ uit ziet.
    Groetjes, Anakin.

10. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik heb geen wasverzachter gebruikt maar door de droger is t nog lekker zacht. Ook ziet t er niet verwassen uit.

Heb t wel alleen met nieuwe lakentjes en doekjes gewassen op 30 graden met extra water (stond bij t wasadvies) ziet er nog heerlijk zacht en als nieuw uit

11. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb ook gelezen dat de dekentjes van Prenetal snel lelijk worden van het wassen. Ik ga ze gewoon eerst uitluchten in de tuin en was wel natuurlijk al het andere beddengoed.

M

12. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Klopt hoor, ik heb ook een dekentje van de Prenatal en dat ding ziet eruit alsof het al 5 jaar oud is ofzo.. echt zonde!

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier een dekentje van Prénatal en dat ziet er echt nog mooi uit hoor na het wassen! Gewoon op 30 graden en ook nog es in de droger ;)

14. Niet meer actief

Nu jullie het toch over wassen hebben, ik heb alle kleertjes etc al gewassen. Maar ik heb het hypoallergene wasmiddel van Persil gebruikt en de hypoallergene wasverzachter van Robijn. Nu lees ik bij jullie dat je geen wasverachter mag gebruiken?

En dan nog een vraagje:
    Ik heb veel speelgoed en knuffeltjes gekregen van mijn omgeving. Kan ik de knuffeltjes ook wassen (lijkt me wel zo fris) en ik zat er aan te denken om het harde speelgoed in de vaatwasser te doen. Kan dit? Of is dat overdreven om te doen?

15. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Knuffeltjes, kan je idd wel wassen.
    Even in een kkussen sloopje doen. en dan lekker laten drogen.
    Hard speelgoed, gewoon goed afzoppen, afspoelen en aan de lucht laten drogen. Denk niet dat de vaatwasser dit leuk vind :)

Dekentjes was. Ja absoluut. Wel zo fris idee.

Kleertjes uiteraard ook, om over de rest maar niets te zeggen.. Gewoon alles wassen cq afsoppen :)

16. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    heb ook alles gewassen met persil. Zonder wasverachter. Het prenatal dekentje is mooi gebleven en lekker zacht. Ook sommige knuffels heb ik gewassen, gaat prima. Speelgoed zou ik met de hand doen en laten drogen...

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    alles wasse, niet te warm en zonder wasverzachter.. en daarna gewoon in de droger gedaan (ookal staat erbij dat dat soms niet kan.. )alles was bij mij 100% katoen dus ik dacht dat dat geen kwaad kon... want dan blijft alles zo lekker zacht... nou alles is perfect!
    Ook de dekentjes van Prenatal zijn nog super zacht! Daar zat ik het meest overin aangezien ik hier op het forum het een en ander over harde en versleten dekentjes had gelezen....
    Dus als je een droger hebt... gewoon in de droger doen!
    Ohja en ik las dat iemand ook extra water gebruikte.. dat heb ik ook met alle wassen gedaan, moet je natuurlijk wel die extra optie op je wasmachine hebben...

Ohja en die inimienie sokje die gingen bij mij in de rubbere ring zitten... dus die doe ik nu maar in een bh-zakje ;)

18. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    ik mikte altijd alles in de wasmachine. Knuffels doe ik wel in een kussensloop worden ze minder gauw lelijk....ik waste wel alles op 30° graden...toen hij er eenmaal was rompertjes en luiers op 40° graden en de rest nog steeds op 30° graden

19. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Misschien komt het dan doordat ik hem niet in de droger heb gedaan. Volgende keer toch maar eens proberen! ;)

20. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Heb geen droger, maar bij mij ziet ie er ook nog goed uit ;)

Deel Deze Pagina