Hallo meiden, Deze tip wil ik graag nog even met jullie delen. Of ik laatst nu zelf een topic er over geopend heb? Ik weet het niet meer. Maar ik weet wel dat ik dit advies kreeg van 1van jullie. En het werkt geweldig Onze jongen zit in maatje 4 van luiers en nu lekte hij elke nacht door om dat die luiers het niet volhielden. Pamper of eigenmerk maakte niet uit. Maatje groter kon ook niet want die was gewoon te groot. En nu zei 1van jullie leg er een incontienentie inlegkruisje in. Moet je trouwens wel een goed merk kopen zoals tena lady of zo. Anders heb je nog een probleempje . Maar het werkt SUPER hier. Vandaar even delen en nog bedankt. Liefs Janna
Wilde net een topic gaan openen hierover, want zoontje van 18 maanden heeft de laatste tijd ook steeds 's nachts een doorlek-luier. Ook maatje 4 Pamepers... Was al naarstig op zoek naar andere luier, maar dit is het overwegen waard. Vraagje: wordt het niet een heel dik pak tussen die beentjes? En waar haal ik die dingen? Bedankt vast!
@juud... als ik voor mijn beurt mag praten... Je hebt ze ook die redelijk dun zijn. Volgens mij valt het dan wel mee. Je haalt ze gewoon bij de drogist of apotheek heb je ze geloof ik ook.
Die ga ik ook eens proberen. Hier iedere ochtend hetzelfde probleem, ook maatje 4 luiers van pampers!
eeuuhh.. ik heb het topic niet gevolgd waarin je die tip kreeg, maar hopelijk kwam er ook voorbij een maatje grotere luier te gebruiken...? hier ook heel wat doorlekproblemen gehad, maar de oplossing was altijd een maatje grotere luiers (mijn zoontje van 14kg zit nu 's nachts zelfs in de junior luiers die van 15-30kg zijn , modelletje-onder-de-oksels)
Ze zijn zelfs te koop bij de c1000 en hebben het formaat van een inlegkruisje. En dan neem ik die die ietsje groter zijn. En aangezien we een jongen hebben plak ik hem zo hoog mogelijk. Maar neem a.u.b. wel die van tena lady. Want andere houden het niet.
Hier ook vanmorgen weer een dochter die om 6 uur al wakker was omdat ze tot aan haar slaapzakje helemaal doorweekt was. Ik ga straks met de boodschappen ook op zoek naar tena lady !
oke goeie tip, zat er van de week nog aan te denken hierover hier een topic te openen. Hier is het ook iedere ochtend het zelfde verhaal, ga vanmiddag meteen eve halen. erg bedankt voor de tip!
Dat is inderdaad wel een goed idee. Hier kregen we een paar maanden hetzelfde probleem en ik ben toen voor de nacht overgestapt op de trainings/luierbroekjes van de Lidl, perfect ook, ze lekt er nooit meer doorheen. Waarschijnlijk ook omdat er rondom elastiek zit, wat 's avonds als ze slapen gaat is hij buikje zo rond. Dan doe je die luier om en halverwege de nacht wordt hij weer zo plat, dat hij niet goed aansloot. Overdag draagt ze gewone luiers.
Dank je Jo79, ik denk namelijk dat dat buikprobleem hier ook geldt! Ik ga eerst die trainingsbroekjestip proberen en als dat het tóch niet is, dan haal ik de Tena-lady. Dank jullie allemaal! Scheelt mij weer topic openen
hoi,hoi, heb er zelf ook al vaak een topic over geopend, maar hier blijft het ook een probleem. wij verschonen florian nu voordat we zelf gaan slapen en dan gaat het goed in een 4+ luier. een tijdje de 5 luier gebruikt, maar die zijn volgens mij weer te groot. ik lees hier weer enthousiaste andere alternatieven, maar ik heb daarover nog 2 vragen: - inlegkruisje van tena lady. is dat wel obserberend genoeg, daar zit toch een plakstrip onder? waar gaat de urine naartoe als de tena lady volzit? het lijkt me zo broeierig. geen last van? - oefenbroekje van de lidl, ik heb ze gehad, maar ze zaten zo los, ook al na m ik de 4, had het idee dat het er zo doorheen ging. heb je er nog verschillende soorten in of lijkt het maar dat ze zo los zitten maar werkt het wel voor de nacht? florian is 14 maanden en weegt ongeveer 11,5 kilo. alvast bedankt voor jullie antwoorden!
- inlegkruisje van tena lady. is dat wel obserberend genoeg, daar zit toch een plakstrip onder? waar gaat de urine naartoe als de tena lady volzit? het lijkt me zo broeierig. geen last van? Over die trainings broekjes kan ik je geen antwoord geven want die heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd. Maar Maik zit dus ook in maatje 4en maat 4+ was ook veel te groot. Maar die tena die ik hier gebruik zitten 3 plakstrips onder. En zoals ik het begreep zit er net als bij een luier een laagje op zodat het vocht niet terug komt. Hoe het precies werkt weet ik niet maar het werkt en daar ben ik blij mee. Sucses Groetjes janna
hoi janna, zit er 's ochtends ook urine in de luier van je zoontje of hoopt alles zich op in die tena lady? denk het wel, maar ik vraag me dan af waar die urine naartoe kan als de tena lady volzit....wat een vragen he grtz.
Het zit ook in de luier. Want het is nogal een klein zuipertje. Dus er is ook een hoop urine. Maar het zit hier heel netjes door de hele luier, vandaar de opmerking van vraag me niet hoe het werkt maar het werkt. Want als hij b.v. niet gepoept heeft s `nachts dan voelt hij nog vrij droog aan terwijl de luier klotst van het vocht.
oke, dankjewel! we gaan het gewoon eens proberen en zien wel of het werkt. maar ik heb intussen al zoveel geprobeerd dat ik wat huiverig ben voor nieuwe dingen. maarre, je zet de tip niet voor niks op dit forum. laat het je weten!
Geweldig! Dit zocht ik. Hier dus ook maat 4 ( zoals ieder hier. Wat heeft die 4 niet, wat 1 2 3 wel hebben?) Dat gaat overdag goed. Sinds een maand overgestapt op 5, maar dat lukt nu ook niet meer. Sta al 3 dagen achtereen het hele bed te wassen. ( nu drinkt ze ook wel bijna 1/2 liter voor het slapen gaan) Vandaag luierbroekjes gekocht, dus dat vannacht eens proberen en anders de tena lady. Bedankt!
jeetje, zelfs doorweekte slaapzakken van te volle luiers? heb nog nooit een te volle luier gehad, gebruik ze van het kruidvat.