Dat de Nederlanders het langste volk van de wereld zijn is tot veel branches nog niet doorgedrongen! Zo ook niet tot de 'commode-makers', ik en mijn man zijn allebei lang, voor ons zijn commodes tot 95 cm hoogte echt te laag. Om echt prettig aan de commode te staan moet de hoogte minstens 100cm zijn. Nu ben ik 1 commode tegengekomen die 100cm is (bij prenatal), maar daar kan net een aankleedkussen op en verder niks. We hebben dus ook graag een wat groter blad. Stellen we te hoge eisen? Moeten we zelf iets gaan ontwerpen en in elkaar gaan zetten? Of zijn er mensen die het zelfde probleem hadden/hebben en nog goede tips hebben? Ik hoor het graag! Elsbeth
hier ook lange ouders, en wij hebben twee houten kledingkasten met daartussen planken als commode. die kun je dus op iedere gewenste hogte vastmaken, echt ideaal! vriend heeft ze op de goede hoogte gehouden en ik heb ze toen vastgeschroefd aan de kasten. zou eerlijk gezegd niet weten hoe hoog ze precies zitten, maar dus voor ons beiden wel op juiste werkhoogte. misschien dat dat ook een idee voor jullie is? ik heb een foto van onze kasten/commode in mijn album staan, dan snap je het idee. succes!
Hier ook lange mensen! Maar wel commode van 90 cm. gekocht. Kijk eens bij gewone ladenkasten als de Malm van de Ikea, die is 10 cm. hoger, nl. 100 cm. hoog, maar ook 10 cm. minder diep, dus ik weet niet of het aankleedkussen dan past.
Mijn tip is de ladekast van ikea (kijk maar in mijn album ). Wij hebben er 1 met 8 lades (heel handig) en hij is vrij hoog. Mijn kraamverzorgster was heel lang en die was er heeeeel blij mee Ik weet niet meer welk merk het nu is van Ikea, maar het is in elk geval niet een 'echte' commode.
wij hebben een commode van lundia en die kan je zo hoog maken als je zelf wil. Ik wilde hem namelijk wat lager dan normaal (ben aan de kleine kant) en dat kan heel makkelijk met deze commode.
Zelfde tip als Rosao! In mijn album staat ie in het wit. Hij is uit de Hemnes serie als ik me niet vergis..
yups, is de hemnes. wij hebben hem met 4 lades. 1 nadeel het aankleedkussen past eigenlijk niet in de lengte erop. maar goed, de hoogte is heerlijk. (186 en 190 lang)
Wij hebben van de Stolmen serie van Ikea de commode gemaakt. Kun je ideaal op hoogte maken en zoveel qua (opberg)ruimte in varieren als je wil.
ik heb zo'n ouderwetse 'meidenkast', dat lijkt heel erg op een commode, meestal hebben ze twee deurtjes en daarboven een lade. veel gewone meubelzaken verkopen dit wel. ik heb zelf een antieke, je kunt ook even op internet kijken. als je zoekt op 'meidenkast', dat is namelijk de officiele naaam voor dat type kast. ze zijn net wat hoger dan een commode. Wel soms iets smaller, maar ik heb daar geen problemen mee gehad.
wij hebben ook kastjes van Ikea. deze kan je aan de muur hangen. als je 2 kastjes naast elkaar hangt heb je zeeen van ruimte. kijk maar eens in mijn fotoboek. ik had juist een grote en hoge commode nodig ivm 2 kids op 1 kamer
Ik wilde ook de hemnes aankaarten, maar toen ik op de site van ikea keek zag ik dat 'ie "maar" 97 cm hoog is.
Ik heb een meubel van de Ikea, Hemnes. Zie album. Deze is ongeveer 10 centimeter hoger dan een standaard commode. Je hebt hem in twee verschillende breedtes
Wij hebben een 4-deurs dressoir gekocht (1.10m), geverfd en een groter blad (dieper) op gemaakt die niet voor maar achter uitsteekt (zijkanten die achter open blijven afgewerkt met mdf plaatje in zelfde kleur als dressoir. En lekker hoog, en lekker breed én lekker diep op fatsoenlijk verticaal een aankleedkussen op te leggen... succes!
Iedereen bedankt voor de reacties! We gaan dus maar eens op zoek naar een 'niet-commode' met de goede hoogte. Die Hemnes kast van Ikea ziet er leuk uit, Rosao je hebt hem leuk gepimpt! Ook het idee van jou, Lien78, is de moeite waard! We kunnen weer even vooruit! Gelukkig hebben we nog even! Bedankt!
Onze commode is 95 cm hoog (Shakery van Babypark), mijn man is ook best lang, maar dit werkt prima. Staat in mijn album.
@ rosao; zie dat je de kast geverfd hebt? Was het een beetje makkelijk om te doen? ma.w. zat er geen plastic laag op maar was het echt verf/hout? Ik vind hem echt gaaf! Maar de kleur wil ik zwart hebben
We hebben de laatjes licht afgeschuurd en met verf op waterbasis geverfd. Wel een paar keer want anders zag je het wit er nog door heen. Het houdt heel goed, Thijmen is nu bijna 1,5 en smijt erg veel met de lades, maar het zit er nog goed op Ik ben er ook wel heel blij mee!
Ikzelf ben 1,88 en heb totaal geen moeite met de hoogte van een normale commode. Wel heb ik een hogere badstandaard, omdat je toch lang in een bepaalde houding staat met zo'n badsessie.
Wij hebben een commode 115cm hoog als ik me niet vergis. Over kunnen kopen via marktplaats. Hij is volgens mij laten maken ofzo, want ik kom hem verder nooit ergens tegen, maar kijk eens in mn album voor het idee en wie weet zet een meubelmaker zoiets ook wel voor een leuk prijsje in elkaar? Beetje whitewas of ander kleurtje en je hebt je eigen aangepaste commode. Onze is lekker hoog én lekker ruim.