Ik vroeg me iets af Als je kijkt naar die lijsten waar je kan zien wat je moet kopen voor je kleine en hoeveel het "gemiddelt" kost dan verbaas ik me over hoe hoog de bedragen zijn Bv De kosten voor een kind flink kunnen oplopen. Gemiddeld geven ouders 4000 voor hun eerste kindje uit. Maar je kunt het ook met 1600 doen. Ik heb dus een berekenis gemaakt en ben dus rond de 850 kwijt Meubels,klein spul kinderwagen enz Hoe zit dat bij jullie? Ook zou ik willen weten of jullie dingen 2de hands kopen of 100% nieuw gekocht
hey puzzcat24 wel, zelf hebben we zo'n 800 uitgegeven sommige dingen kregen we van familie (zoals het kamertje enzo) en we hebben ook een geboortelijst gelegd dus... als we zelf iets kopen, kopen we het liever nieuw (zeker kleertjes enzo) de dingen die we zo krijgen van familie is uiteraard al eens gebruikt het is ook ons eerste, dus hebben we best wat spullen nodig ben blij dat familie wat bijspringt, want financieel zou dat wel een heel zware domper worden xxx
Poe, zou t allemaal bij elkaar geteld niet eens weten. Wij hebben niet duurste kamertje enzo gekocht, maar ik was zeker wel meer kwijt dan 850. Geloof dat de kinderwagen met maxi-cosi dat bedrag al was.. Wel hebben we alles nieuw gekocht, maar met kamer enzo dus niet hele dure spullen. Wel merk ik hoe makkelijk je geld kwijt bent aan de kleine dingen (hydrofiel luiertje hier, omslagdoekje daar etc..) Maar goed, ik hergebruik nu wel bijna alles van nr 1 voor nr 2. Heb nu alleen andere kleur deken gehaald ivm andere kleur kinderkamer, en wat meer accessoires in de nieuwe kleur. Maar dat waren gelukkig geen honderden euro's
Wij hebben zelf rond de €2000 uit gegeven en we hebben van mijn ouders €1000 en van mn schoonouders €1000. Moet ik er ook bij vertellen dat we het kamertje moesten verbouwen door lekkage en we een nieuw radiator nodig hadden en nieuwe gordijnen en hier konden we niet op bezuinigen omdat de kamer op het zuid/westen zit dus moesten ze zon en licht werend zijn............dat is heeeeeel erg duur. Verder hebben we ook heel veel gekregen.
Volgens mij wil ik dat helemaal niet weten ... Denk dat wij wel richting de 3000 a 4000 gaan alles bij elkaar (als je je bedenkt dat alleen de kinderwagen met assecoires al zo'n 1000 euro is )
Hier is laatst nog een topic over geweest. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/143801-hoeveel-waren-jullie-kwijt-de-babyuitzet.html Het is iig heel erg verschillend, wij hebben bij Stijn veel 2dehands gedaan en bij deze weer veel nieuw
Wij zijn van de 2e hands spulletjes. Niet vanwege het geld, maar we recyclen graag en ik geloof dat het dat kind straks echt geen bal uitmaakt of ie in een wieg van 300 euro of in een van 20 ligt. We hebben de kinderkamer wel even geverfd en van nieuw laminaat voorzien. De meubeltjes zijn allemaal 2e hands en gratis. De commode is bijvoorbeeld eigenlijk het dressoir geweest van de opa van mijn man. We hebben wel een nieuwe kinderwagen en dat is met 300 euro wel het duurste denk ik. Maxicosi+voetenzak voor een schijntje op marktplaats gevonden. Gisteren een tas vol babykleertjes gekocht bij de kringloopwinkel voor 7,50. Ik denk dat ik straks zo'n 800 euro (incl laminaat en kinderwagen) kwijt ben. 8)
ik denk dat wij rond de 1200 euro hebben uitgegeven.(icl.kamertje maar die hebben we van de ikea) alles is nieuw, veel kleertjes bij de zeeman gekocht want die kan hij toch niet heel lang aan. babywagen hebben we van mn schoonvader gekregen. we moeten alleen nog een box kopen,180 euro. maja je kan het zo duur maken als je wilt maar ook heel goedkoop houden.
Ik denk dat wij zo'n 800 euro kwijt zijn.. Babykamer, kinderwagen, gordijnen, kleertjes, box enz.. Wel echt alles NIEUW!! Babykamer los gekocht bij Ikea. Kinderwagen is geen merk wagen, wel nieuw. De rest ook allemaal nieuw. We hebben wel wat dingen gekregen die ik dus niet heb meegerekend. O.a. de wieg, kinderstoel en wipstoel.
Wij zijn voor alles bij elkaar (kamertje, kinderwagen, gordijnen, kleertjes, uitzet, box e.d) zo'n ongeveer 5000 euro kwijtgeweest. Nou moet ik zeggen dat we echt alles nieuw hebben en niet hebben gekeken naar een paar centen. Het is een hoop geld, maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt...
Wij gaan ook zeker meer dan 800 uitgeven. De kinderwagen alleen al...we willen ook alles wel nieuw hebben, zeker een maxi cosi, bedje, kinderwagen etc. Dus ja, dan zit je al op een flink bedrag. We doen het alleen niet té gek, we hebben een kamertje gekocht bij de Ikea bijvoorbeeld, Een kamertje van 1500 vind ik dan weer wat overdreven.
Poeh...weet het ook niet precies, maar ga proberen het eea op een rijtje te zetten. Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd! Kinderwagen incl. maxicosi (tweedehands) 290,00 (gekregen van schoonouders) Babykamer (tweedehands) (kast, commode, ledikant, wandplank) 275,00 (gekregen van schoonouders) Gordijnen (nieuw) 175,00 Ombouw verwarming (zelfgemaakt) 150,00 Box met lade (tweedehands) 50,00 Tiamo Kinderstoel (tweedehands) 15,00 Badje, standaard, tummietub (nieuw) 55,00 Hoes voor de fauteuil (nieuw) 59,00. Fauteuil had ik al. Dekentjes wieg en ledikant (nieuw) 60,00 Lakentjes (gekregen) Zomerhoes maxicosi (nieuw) 8,95 Voetenzak (marktplaats) 10,00 Babyfoon (gekregen) Hydrofieluiers (nieuw) 24 stuks + 6 hydrofielwashandjes 30,00 Kraampakket (gratis via verzekering) Boxkleden ( 2 gekregen, 1 nieuw) 16,95 Knuffels etc 50,00 Hoeslakentjes/ moltons (nieuw) 20,00 Luiers 15,00 (doekjes etc uit de gratis paketten) Shampoo, lotion etc 15,00 Matras ledikant (nieuw) 25,00 Luieremmer (nieuw) 59,95 Verzorging div, kammetje, neuspeertje, badthermometer, nagelschaartje etc (nieuw) 15,00 Oorthermometer (nieuw) 32,95 Wipstoeltje 19,95 Kleertjes......??? Veel tweedehands via Ebay of Marktplaats en ook nieuw. Ben daar wel echt mee buiten mijn boekje gegaan dus ik schat het op 200,00 Heb ook wel veel dingen al gekregen. Muskietennet kinderwagen en maxicosi (nieuw) 14,00 Boxspeelgoed (nieuw) 25,00 Tellen jullie het ff op, ik durf niet meer! hihi En ik zal vast nog wel wat vergeten zijn....
kamer incl een hoop ander kleine spullen 300,- ( maar hebben we kado gehad) Quinny freestyle incl maxixosi en bak en buggy 100,- Assosoires 400,- ( 200,- was cado gedaan) veel gekregen ook nu al en komt nog meer box 30,0 ( maar ook achteraf gekregen ) kamer en quinny en box via marktplaats, alles in perfecte staat kleding 50,- ik denk dat ik zelf totaal 400 maar heb uitgegeven de rest waren kadootjes van de opas en omas en de overgroot ouders. oja 2 busjes verf heeft het me gekost muur en plafond ook allemaal gratis kunnen bemachtigen ( erg practisch familie,schoonfamilie en een heleboel vrienden in de bouw ect)
Och heel veel... Ik zou het echt niet precies weten, maar denk dat wij ook wel op zo'n 3000 euro uitkomen, als het niet meer is Maar goed. het is het dan ook meer dan waard
Je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt, als ik uitreken dan zitten wij aan zo'n 5000 euro...als ik het zo vergelijk met jullie zitten wij dus best wel duur. Nuja we willen ook alleen maar het beste voor ons kindje. Liefs Stephanie
Ik denk dat wij zometeen met 2500 E helemaal klaar zijn - maar alles is nieuw gekocht en zelf betaald. Ik vind het genoeg in ieder geval
Ik denk dat wij ong 1500 euro hebben uitgegeven, maar dan heb ik niet de spullen meegerekend die onze ouders hebben betaald (kinderwagen, wieg, XXL aankleedkussen van kidzimpulz)... Wij hebben ook bijna alles nieuw gekocht, maar bv het kamertje hebben we los gekocht en geen set bij een babywinkel want wat wij zouden willen was toch wel extreem duur...
ik denk dat wij alles met elkaar wel snel richting de 3000 a 4000 euro gaan. baby kamer alleen was al 1000 euro en dan alle leuke spulletjes van winni the pooh nog. en dan badje en kinderwagen. en alle leuke rompertjes en luiers en dat spul. ja ik denk wel dat we daar ong zitten al. ik snap niet hoe sommigen het kunnen redden met 800 euro. dan koop je alles ook via marktplaats ofzo denk ik anders kan dat gewoon niet. hihi is niks mis mee hoor. voor degene die dat verkeerd opvatten. liefs