Meiden, ik heb even wat 'vergelijkingsmateriaal' nodig. Ik ben nu namelijk voor de derde keer zwanger, maar helaas zijn de eerste twee zwangerschappen uitgelopen op een miskraam. Eentje bij +/- 8 wkn, de tweede net voor de 10 wkn. Natuurlijk ben ik euforisch dat het weer gelukt is, maar steeds meer begin ik me zorgen te maken of een zwangerschap wel goed kan gaan na twee miskramen. Wel heel toevallig namelijk dat het twee keer achter elkaar fout gaat en 'domme pech' vind ik moeilijk te geloven. Mijn vraag is nu dus: wie heeft er ook twee of meer mk's gehad en ben je uiteindelijk zwanger geraakt? En zo ja, gewoon zonder extra medicijnen/ingrepen of moest de natuurlijk wel een handje geholpen worden? Bedankt!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb 2 miskramen gehad. De eerste in september met 9 weken. Direct was ik weer zwanger en kreeg een miskraam met 6 weken. Ik wilde 1 ronde pauze (die uiteindelijk 3 maanden duurde doordat het hCG erg langzaam daalde) en daarna zijn wij er weer voor gegaan. Wij hebben een chromosomenonderzoek laten doen en daar is gelukkig niets uitgekomen. Omdat ik een onregelmatige cyclus heb werd ik in de gaten gehouden met echo's om te kijken wanneer mijn ei ongeveer zou springen. Ik ben die ronde weer zwanger geraakt en nu 21 weken zwanger. Je zorgen herken ik helemaal. Ik heb ze af en toe nog steeds. Ik hoop dat voor jou ook driemaal scheepsrecht mag zijn. Succes!
Ik heb het gelukkig nooit mee hoeven maken maar wilde je even feliciteren en hoop dat iig de eerste 12 weken zorgeloos voorbij gaan voor je en strakjes heb je je kleintje in je armen Positief blijven denken helpt vaak wel in je voordeel (ookal is het moeilijk) Liefs Charissa
kijk hier ook even http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/149321-wie-meerdere-mk-ma-gehad-toch-goede-zwangerschap.html ik heb twee mk's achter de rug en syndroom van Asherman na de curettages gekregen, daarvoor behandeld en nu weer zwanger, tot nu toe gaat deze derde keer gelukkig wel goed!!! Ik heb geen behandelingen voor deze derde zw.schap gehad, ben op 'natuurlijke' wijze zwanger geraakt. Die zorgen daar moet je even doorheen, ik vond de eerste 12 weken echt slopend, maar nu gaandeweg krijg ik steeds meer vertrouwen. Wachten is moeilijk, maar het enige wat je kunt doen. Vragen 'waarom' en 'waarom twee keer mis', stel ik mezelf niet meer, ik krijg er toch geen antwoord op. Succes en hoop dat voor jou deze keer wel goed mag gaan!
Hey Lynn, dank je. Die topic had ik ook al gezien ja. Nadat ik deze had geopend. Dit soort succesverhalen geven me wel hoop. Ik moet er maar gewoon op vertrouwen dat mijn lichaam doet wat het kan... Charissa, bedankt voor je felicitaties. Dank zij bovenstaande verhalen, word ik wel weer wat positiever. Laten we hopen dat het helpt. Supernanny, bij ons chromosomenonderzoek kwam er ook niets uit. Gelukkig. Dat kunnen we wegstrepen dus. Zijn er bij jou nog andere onderzoeken gedaan? En nu al weer 21 weken zwanger, gaaf!!
Het eerst natuurlijk, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook ik heb 2 miskramen gehad, vlak na elkaar. De eerste in september, toen gestart met clomid, 2 cyclussen later was ik weer zwanger, maar dit eindigde ook in een miskraam... Heb toen een curettage gehad en ook een chromosomenonderzoek. In afwachting van de uitslag hiervan, bleek ik weer zwanger te zijn, deze keer zonder medicatie! Ben inmiddels 19 weken! Ik wens je heel veel succes en zoals eerder al gezegd werd, je kan niet meer dan afwachten en hoop houden!