Mijn kindje van 11 weken vind het enig in zijn badje en daarom laat ik hem altijd iets langer erin zodat hij lekker kan spartelen. Daarom doe ik ook het badje altijd iets warmer, 40 graden dus, zodat hij erook lang in kan blijven en het niet snel te koud wordt. Ik vraag me wel af of 40 graden niet een beetje te warm voor hem is, nu hij een beetje schrikt als ik hem in water doe. Maar als het echt te warm zou zijn zou hij toch wel huilen?? Hij schrikt eerst wel maar daarna vind hij het wel fijn.
40 graden is echt te warm. De temperatuur is het beste als deze tussen de 36 en 38 graden is. Bij deze temperatuur kan je baby veilig badderen. Onder de 36 graden is er een kans op onderkoeling en boven de 38 graden is er kans op overhitting. Ilja
Daar was ik al bang voor Gelukkig deed ik hem niet vaak in bad. Het is toch niet zo erg dat hij even naar de dokter moet?? Dit klinkt misschien wel dom maar ik ben een zeer overbezorgde moede. Echt met alles bang dat hem iets overkomt.
Je hoeft echt niet naar de dokter daarvoor. En geen zorgen dat hij er wat van over houdt. Echter voor een volgende keer niet te warm. Geniet lekker van hem. Ilja