ik vroeg me af , dat wanneer je wieltjes onder een box zet..word hij dan niet wat instabiel??? ik heb een vrij zware box met een lade maar zou er graag wieltjes onder willen hebben ( prenatal verkoopt van die setjes voor onder een box namelijk)
Ik wil ook graag wieltjes onder de box, maar heb er geen zware lade onder, dus nog ff afwachten hoe hij is als de wieltjes eronder zitten..
Ik heb wieltjes onder de box en een speelgoedlade, maar niet instabiel hoor. Alleen had ik achteraf liever geen wieltjes gehad, gebruik het echt helemaal nooit.
ik ga morgen even naar de bouwmarkt om stevige wieltjes te halen. Ik heb een TWF box met lade, en de poten zijn vrij dik (5x5cm). Ik koop 2 wieltjes met rem, en 2 zonder, zodat ik op de voorpoten de box op de rem kan zetten. Bouwmarkt wielen zijn ws. stukken goedkoper dan "box" wielen.
Hier nooit wieltjes onde de box gehad en hij is dan ook een kleine 4 jaar niet van zijn plaats geweest (nou ja, af en toe om te stofzuigen, maar dan schuif je 'm zo even opzij). Heb ze dus nooit nodig gehad!
Lekker stoffig Juist daarom wil ook ik er graag wieltjes onder gaan maken. Ivm mn rug, kan ik de box niet zomaar verplaatsen. Met wieltjes wordt t al een stuk makkelijker. Oh, en hier geen tapijt of makkelijke vloer om de box over te verschuiven, maar tegels. Wil geen krassen!
ik heb een bopita box en die gaat al heel wat jaren mee maar door het schuiven word ie er niet beter op, daarom dacht ik ook wieltjes bij een bouwmarkt ben je denk ik niet goedkoper uit hoor, prenatal heeft sets liggen voor ik meen 20 ga ze denk ik toch maar halen morgen
wij hebben een bopita box (zonder la), heb hier meteen wieltjes onder gezet. 2 met rem, 2 zonder.. Vind het echt ideaal, Nu met het mooie weer rijd ik de box gewoon naar buiten.. heerlijk!!! Ook erg praktisch met schoonmaken of gewoon naar de keuken te rijden tijdens koken of eten...
De boxen zonder la van Bopita hebben vaak al een gat onder de poten zitten om daar wieltjes onder te zetten. Voor de boxen met la heb je goede stevige metalen wieltjes nodig die je er onder schroeft zodat de box goed stevig staat en niet kunnen afbreken.
Waarom niet gewoon goed vilt er onder zetten? Dan kun je hem ook aan de kant schuiven zonder dat het je grond beschadigd en dan zie je tenminste geen lelijke wieltjes. Voor een houten vloer lijkt me dat ook beter.
Als je er een la onder hebt zitten zou ik voor metaal gaan. Een box weegt al snel tegen de 20 kg en een lade blok tussen de 10 en 20 kg daar zou ik geen plastic onder zetten.
ik moet hem te vaak verschuiven en dat komt niet ten goede van de box zelf, vind het zonde om een nieuwe te moeten kopen want hij is verder nog goed ( behalve wanneer je hem steeds moet verschuiven want dan moet ik de onderkant steeds een tikkie met de hamer geven) dus leken me de wieltjes wel een mooie oplossing
ik heb ook een bopita-box met bopita-wieltjes setje was 20 euro, was goedkoper dan van de bouwmarkt. Je moet inderdaad wel de rem erop zetten. Mijn box heeft dan well geen la, maar wel een enorme speelgoedtas en hij is hardstikke stabiel