Landelijk protocol? Volgens mij hebben alle kraamzorginstellingen een eigen protocol die ook nog eens onderling afwijken... Mja, zou kunnen hoor... Ik zal het eens navragen als ik de kans krijg... Ik vond dit in ieder geval. Maar toch wel netjes dan dat je ze kon terugbrengen.
Ach ja joh, volgens mij kletsen ze maar wat.. Maar goed inderdaad wel netjes, want ik wilde ze niet meer..
Had ik ook bij de hoofdbeschermers. Die stonden dan wel niet op die lijstjes, maar ze zagen er zo mooi uit in de bedjes. Dus ik twee gekocht. Kwam ik er later achter dat ze ten eerste afgeraden worden en ten tweede niet goed vast te maken waren in ons ledikantje, omdat die hele dikke randen heeft waar de touwtjes niet omheen konden. Die kon ik ook gewoon terugbrengen bij de babydump, zelfs zonder dat er gevraagd werd waarom. Eentje zat zelfs niet meer in de verpakking! Heel netjes. Overigens kwam ik er wéér later achter dat het gaat omloszittende hoofdbeschermers die gevaarlijk zijn, dus niet die dingen die je alleen aan het hoofdeinde plaatst en die vast zitten. Verder kun je die natuurlijk wel gebruiken als je kindje ouder is. Dan is het niet nódig, maar wel leuk. maar goed, het pastte toch niet bij ons... dusss....