Hallo Ik heb net alvast het bedje opgemaakt maar t lukte voor geen meter. Ik heb als eerste op het matrasje een klein kleedje gelegt (langwerpig met ronde hoeken) die heb ik er in de breedte ingelegt eroverheen een soort hoeslaken van het wat stuggere stof (in vergelijking met de hoeslaken) toen de hoeslaken en daar overheen weer een lakentje en daaroverheen een deken. is dit goed of niet? En die dekens zijn zo giga lang dat je een hele dikke bult krijgt onder het matras. Hoe doen jullie dit? Of waar maak ik de fout.
het dekentje kun je beter dubbelvouwen dan krijg je niet z,n bult maar voor de rest is het toch goed zo.
Ja hoor is goed. Bij de lakentjes van de prenatal zit een voorbeeldvel hoe het moet. Idd het dekentje dubbel helpt tegen de 'prop' De lakentjes zijn idd lang. Als je aan de korte zijde van de matras eerst het lakentje eronder vouwt en daarna de zijkanten met een soort hoek vouwt, kan het wat strakker worden en minder 'propperig'. Ik hoop dat het niet te wazig is wat ik nu vertel... En anders kan de kraamzorg het allemaal nog wel voordoen, als je denkt dat het beter kan. komt goed!
Oefenen oefenen en oefenen...hahaha! Bij mij was het ook echt een drama de eerste keren! Maar nu zit het zo strak! Ik heb gewoon een manier gevonden om het te vouwen in de hoeken dat het niet zo'n prop wordt! Gewoon blijven proberen...dan ziet het er vanzelf mooi uit! hihi! Het klinkt trouwens gewoon goed hoor! Hoe je het doet!
Ik heb van de kraamverzorgster de ultieme manier meegekregen om het dekentje strak onder het matrasje te krijgen. Je zet het reeds opgemaakte matrasje even omhoog (in of uit het bed). Je dekentje hou je in de lengte recht voor je en de zijkanten vouw je met je vingers naar binnen. Je dekentje is nu net zo breed als het matrasje. Het dekentje hang je over de achterzijde van het ledikantje en het deel wat je niet nodig hebt leg je over de bedbodem. Dan leg je het matrasje terug. Het dekentje ligt deels onder het matrasje en hangt voor de rest over de achterkant van het ledikant. Dan neem je je lakentje en dat vouw in de lengte of in de breedte over het matrasje. Eerst achterkant om matrasje vouwen en dan de zijkanten. Als je het lakentje in de breedte neerlegt kun je strakker instoppen. Daarna sla je het dekentje over het lakentje, bovenste randje van het lakentje erover heen slaan en instoppen maar....
haha........herkenbaar.......ik zie mezelf nog staan met handenin het haar mijn vriendin opbellen. Idd dekentje dubbelvouwen, de rest klinkt prima. Maar maak je geen zorgen, je kunt het altijd de kraamhulp nog vragen