Je kunt het ook de kraamzorg laten doen meid... Ik heb hier nu een molton en een hoeslaken in het bedje en de rest laat ik even zo tot de meid is geboren...
sterker nog, vaak hoor je dat als een bedje al opgemaakt is, ze dit afhalen en het alsnog opnieuw opmaken, zodat ze zeker weten dat alles goed zit. Als je het langer dan een dag of zo van te voren opmaakt vind ik het zelf ook niet echt een schoon gevoel geven... Wij hebben de bedjes echt pas opgemaakt toen ze thuis waren en de kraamhulp er was om het samen te doen.
Bij mij werd dat ook bij de intake met de KV gezegd. "Maak jij hem lekker op voor het zicht, als de kleine er is dan maakt de KV hem op zoals het "hoort" zeg maar..."
ja ze kijken toch altijd even, nu weet ik wel inmiddels hoe het moet maar om nu een opgemaakt bedje zo te laten liggen een paar weken vindt ik niet fijn....
Ik heb t bedje "in show-opstelling" opgemaakt.. Toen Gijs er in "moest" de kraamhulp gevraagd.. Nu gebruik ik al tijden geen hydrofiel luier meer als "hoofddoek" maar heb, toen gijs begon te draaien bij hema molton-doeken gekocht en die leg ik op de molton die over t matras heen gaat, ter hoogte van de billen zo'n zeiltje met stof erop en op t hoofdeinde dus zo'n molton doek onder t hoeslaken.. Dan word bij kwijlen t matras niet nat, omdat t een extra absorbsie laag tegenkomt..
Dank jullie wel voor de reacties.. Maandag heb ik een intake van de kraamzorg, maar denk dat ik idd het bedje pas opmaak als de kleine geboren is...is wel net zo fris denk ik.
wat als je nou s'nachts bevallen bent, en je mag rond 3 uur s'nachts naar huis.. als je dan thuis komt is het bedje niet opgemaakt, en heb je natuurlijk ook geen kraamhulp.. wat doe je dan?
ze laten je dan pas óchtends naar huis gaan hoor hahaha echt niet midden in de nacht...dan blijf je dus gewoon slapen... En kraamzorg bel je voordat je naar huis gaat...dus zijn zij er ruim op tijd!!
oke ik zat me er al druk om te maken haha! echt weer wat voor mij. maar goed dan weet ik dat dan mag de kraamhulp lekker zelf het bedje opmaken groetjes
Onze kraamhulp had het zo opgemaakt dat het kindje niet onderin het bedje ligt maar gewoon in het midden. Het lakentje lag met het voeten eind naar het hoofdje daar lag het kindje op. Dan bij de voetjes terug slaan en het lakentje om het dekentje doen zoals het normaal is. Je kindje kan dan niet wegzakken en ligt toch in het midden van het bedje
Vertelde hier tijdens de intaken van de kraamzorg ook dat ze je nooit snachts naar huis laten gaan... dus dat is ook een zorg minder idd. Ik zorg gewoon dat al het beddengoed gewassen is, en laat dan de kraamzorg het de eerste keer opmaken en dan kijk ik hoe zij het doet....
Bij ons zal de kraamhulp assisteren bij een poliklinische bevalling. Als je 's nachts bevalt mag je naar een paar uurtjes gewoon naar huis, maar de kraamverzorgster rijdt achter je aan om je even te installeren voor de nacht.
wou net zeggen inderdaad, mn moeder deed de kraamzorg bij mn vriendinnetje, ze kwam 3 uur snachts thuis & moeders heeft gewoon netjes direct de opstart gedaan hoor! ik twijfel hier nog erg tussen dekentje/laken of duodeken & dekbedovertrek... of misschien gewoon allebei
Ha meiden, nu het beddengoed in huis is, kom ik op een ander 'probleem'. Het beddengoed voor het wiegje lijtk heel groot. Al sik het wiegje op maak, moet een behoorlijk deel van de deken onder het martasje worden gevouwen. Hierdoor komen de beentjes/billetjes hoger te liggen dan het hoofdje. Dit lijkt me niet heel lekker liggen als de uk net gevoed en zo is. Hoe gaat dit in de praktijk?
mss kan je beeb in een slaapzakje slapen...zolang je het wiegje gebruikt..of mss heeft de kraamzorg nog ene tip om te zorgen dat je de wieg niet zo laag hoeft op te maken amar dat de baby ook nie naar beneden kan...
hah, ben ik niet de enige die met al die verschillende lakentjes stom staat te kijken! Vooral de lakens voor onze parkwieg, ik snap er geen snars van. Heb gewoon opgemaakt zoals ik het fijn vind, maar ben wel de molton vergeten, dus die doe ik er wel nog onder! Ben wel van plan om ons beebje de eerste nachten in onze reiswieg naast m'n bed te houden... moet ik daar ook nog wat voor verzinnen... En dan nog iets! Als je een slaapzak wil gebruiken, dek je ze dan nog toe met een laken of niet??
@Thelady zo vroeg al een slaapzak gebruik je eigenlijk niet...doe je pas na een paar maanden hoor....en dan ligt het aan het weer eigenlijk...
ja dacht ik ook...maar aangezien het dekentje zo groot is...wat zal Piekie dan moeten doen.. ja...mss andere beddegoed aanschaffen?
@cindy, oh ok... zou het al kunnen van een maand of 2 dan? Want binnen 2 maanden zal het toch al flink koud zijn? Vind het een enge gedachte dat zo'n kleintje koud heeft 's nachts, een dekentje lijkt me zo weinig, bedoel, wij slapen toch ook met een dik dekbed dan? Ben wel van plan om een elektrische verwarming op het kamertje te zetten, maar toch...