duowagen nodig? Nummer 2 komt als nummer 1 2jaar en 2 maanden is

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sassie25, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Dames,

ik ben in verwachting van ons 2e kindje. Hij/zij zal geboren midden/eind augustus geboren worden. Onze oudste zoon is dan 2 jaar en 2 maanden. Maar dan nu: is het dan handig om een duowagen te hebben of toch niet... Ik heb eens een beetje gekeken en vind ze erg duur (nieuw) en ik heb geen idee of ik er lang gebruik van zal maken.

Als we met zn 2en zijn dan is het geen probleem om de kleinste in de kinderwagen te doen en de oudste in de buggy maar als ik alleen ben dan heb ik een probleem. Nu ga ik bijna elke dag wel lopend een boodschap doen of gewoon een rondje maken dus dan heb ik wel een probleem. Ik denk dat lopen nog te ver is voor hem. Het is voor mij een kwartier heen en een kwartier terug maar dan moeten we ook de winkels nog in enz.

Heeft er iemand ervaring of misschien een andere oplossing? xx

2. Ik lees mee, mijn zoontje is 20 maanden als zijn brusje komt.

3. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hier hebben wij er 1 aangeschaft en compleet zonde van het geld :D

Onze oudste was 1 jr 9mnd toen de kleinste werd geboren maar vond het maar niks in die duowagen. Jongste groeide als kool, dus was heel snel uit het nestje maar kon nog niet in de zitting. Dus de normale kinderwagen voor hem gebruikt en de oudste stond dan op het boodschappenmandje daarvan.

De duowagen pastte niet overal naar binnen (en had toch een vrij smalle), en was heel zwaar om in de auto te tillen. Het bracht mij meer ongemak dan gemak.

Ik raad aan een meerijplankje aan te schaffen, als het echt niet werkt kan je alsnog via MP op korte termijn een duowagen hebben.

(Wij hebben trouwens de duowagen uiteindelijk wel weer voor de prijs die wij er voor betaald hebben verkocht via MP :D)

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    mijn oudste was 2 toen de jongste geboren werd en ik heb er absoluut geen spijt van gehad!
    ik ging regelmatig met mijn meiden alleen op stap en het was echt een uitkomst.
    ik heb eerst een tandemwagen van marktplaats gekocht voor 30,- en later heb ik een mutsy gehad waar ook een duo sit op kon.
    mijn oudste word in maart 3 en ik heb net sinds een maand of 2 een plankje waar ze op staat.
    maar toch vond ik de duo makkelijker.
    gelukkig gaan we momenteel alleen echt meerdere uren weg met het hele gezin dus dan hebben we voor de oudste gewoon een buggy mee.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zoontje zal 19 a 20 maanden zijn en heb er wel 1. Met mijn dochter destijds ook, die was net 2. Ze zijn allebei nogal weglopers en doe alles met de kinderwagen want heb geen rijbewijs en mijn man is amper thuis, dus was zeker nodig. Heb straks echt geen zin om achter een dreumes aan te moeten rennen wanneer ik boodschappen doe of mn dochter naar de psz moet brengen.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Misschien kun je een meerijdplankje kopen? je hebt er ook eentje met een zitje (kidsit).
    Of een draagzak of draagdoek? Kijk anders eens op www.babybij.nl

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mmm meningen verschillen nogal...

Draagdoek zat ik ook al over te denken maar dan moet ik elke keer de kinderwagen ombouwen als we met zn 2en zijn. Ik vind de buggy niet zo lekker lopen namelijk. Voor boodschappen doen geeft het niet maar als ik wat langer ga wandelen...

Ik probeerde vandaag Tycho op zn fietsje te krijgen (heb zo'n houten loopfietsje) maar dat vond hij drie tellen leuk en toen ging hij er al vanaf dus dat zal ook wel niks worden. En heb er ook niet zo'n zin in om achter mn kleine kabouter ana te rennen hahaha.

Bedankt Misa voor de site, ik ga er gelijk eens op kijken! Nog meer ervaringen of tips? xxx

8. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Haha ja dat werkte hier ook niet zo'n fietsje.. Als ze het zat zijn loop je én met een peuter én met een kinderwagen én met een fietsje :D

Het ligt ook erg aan hoe je oudste kindje is. Onze oudste luisterde aardig, maar als onze oudste het karakter van de jongste had gehad had ik ook zeker een duowagen nodig !

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb er 2jaar en 5 maanden tussen zitten en kreeg mijn oudste al niet meer in de buggy, wilde zelf lopen. Ik heb dus een plankje gekocht en dat is geweldig :)

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier wel een gekocht, straks 28 mnd verschil.
    De baby is er nog niet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat een miskoop is; mn zoontje loopt wel kleine stukjes (bv naar de supermarkt) maar wordt ook snel lui en wil dan zitten, en hij is ook nogal een wegloper en hij wil overal aanzitten in winkels dus een duowagen is gewoon handiger. Ik heb nog even een plankje overwogen maar daar gaat ie nooit op blijven staan, en dan kan ik achter m aan gaan rennen.. nee bedankt.
    Maar het is denk ik afhankelijk van het karakter van je oudste én vooral ook van hoe vaak je lopend dingen doet; ik heb overdag geen auto tot mn beschikking en doe dus veel lopend.

Tip: gebruik de zoekfunctie op deze site, er zijn veel topics over.

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb besloten er geen te kopen. Ook al ben ik over 3 weken uitgerekend en kan onze dochter nog niet lopen. Bij ons bleek het gewoon te veel geld voor de tijd dat wij hem gebruiken. Dit komt omdat mijn man en ik allebei 4 dagen/week werken en de kids 3 dagen/week worden opgevangen. Hij heeft een papadag en ik heb een mamadag. Voor die 2 dagen dat wij alleen zijn met de kinderen vind ik het niet de moeite waard.

Maar als ik 5 dagen/week met de kinderen zou zijn, had ik er zeker 1 aangeschaft! Ik ben niet zo'n ster met een draagdoek.

Nu gaan we over een paar maanden wellicht een duobuggy aanschaffen. Die zijn er al voor een euro of 100 dacht ik.

Oh ja, en m'n dochter is best groot en die zitjes van de duowagens vond ik allemaal best wel klein...

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier is ons zoontje 2,5 als de baby geboren word..
    hij wilt niet meer in de buggy, maar loopt wel snel weg en raakt alles aan... dus miss dan toch een meerijdplankje..
    al denk ik er ook over om zo'n polsband te gebruiken.. die zit dan vast aan je eigen pols en aan die van de kleine.. zodat ie niet weg kan rennen....

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje is straks ook 2 jaar en 2 maanden als de 2e komt en ik ga geen duo wagen aanschaffen. Mijn zoontje loopt heel goed en gaat overal zoveel mogelijk lopend mee naar toe. Meestal neem ik de kinderwagen of buggy nog wel mee voor als hij niet luisterd dat hij erin moet, en dat is gelukkig ook steeds minder nodig. In de wagen zitten is voor hem echt een straf hij wil het liefste lopen.

Ik zou het denk ik zo lang mogelijk afwachten. Op die duo wagens zit meestal weinig tot geen levertijd.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb er even over nagedacht en vind het indd een hele hoop geld. Al googelend kwam ik indd op de kid-sit terecht. Lijkt mij indd wel handig. geen idee of Tycho erop wil blijven zitten maar ik denk dat we het hem wel aardig uitkunnen leggen als de baby er is.

En voor het praktische vind ik het ook niet handig. Onze auto zit al vol met een kinderwagen en straks ook nog de spullen voor de kleinste als we ergens heen gaan. Nu past mn schoonmoeder zowiezo 1dag in de week op (straks dus op 2) en er zijn ook weleens dagen dat ze extra oppast (als ik extra werk bijv) en ze heeft maar een opel corsa.... Onze mutsy transporter past er net in ;) dus ook dat is niet handig.

Heeel erg bedankt voor alle adviezen en tips maar na even wat overleg met vriendlief gaan we voor de kid-sit :)

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben hetzelfde leeftijdsverschil en wij hebben het niet gedaan. Wij hebben een bugaboo en daar heb ik het meerijdplankje met twoo zitje gebruikt. Ik maakte een tuigje vast aan de wagenbak die ik dan bij haar om kon doen zodat ze er niet vanaf kon vallen of mischien nog belangrijk eraf kon stappen op momenten dat je dat niet wilt.

16. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik sta ook in tweestrijd. Onze kindjes zullen 19 maanden verschillen in leeftijd. Als eerste zou ik zo'n stoeltje willen proberen (kidssit) Zijn er moeders met ervaring? Past dat eigenlijk wel op elke wagen?

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Onze oudste was 23 mnd toen de jongste kwam, hij liep al veel zelf, dus dacht dat ik geen extra wagen nodig zou hebben, want in m'n eentje doe ik alleen kleine boodschappen of even de stad in en dat liep ie al prima mee. Dit was helaas afgelopen toen ons tweede mannetje er was, hij wilde niet meer zelf lopen!
    De eerste mnd ging het nog wel goed, baby in de draagdoek op m'n buik, de oudste in de wagen, maar toen de jongste (jammer genoeg al vrij snel) te zwaar werd voor me, heb ik alsnog n 2lingwagen aangeschaft (waar ze achter elkaar zitten) via MP. Heb er een maand of 3-4 veel gebruik van gemaakt, daarna werd het weer voorjaar en ging de oudste op z'n loopfietsje.
    Nu staat ie nog even in de schuur, ben benieuwd of ik m deze keer nodig heb, anders staat ie snel weer op MP...

Dus ik zou nog even wachten met aanschaffen, kijken hoe t gaat, heb je m nodig, kan je m toch snel halen.

Oja: het meerijdplankje wilde hij niet op... Ligt ook ongebruikt in de schuur... Kijken wat nr 2 wil straks...

18. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    over het niet passen in de auto.
    ik had een tandemwagen van graco.
    en ik heb een nissan micra ik zal vertellen dat de tandem er nog beter in pastte als de "gewone" kinderwagen.
    Ik heb ook wel eens gehoord dat sommigen een duobuggy aangeschaft hebben die helemaal plat kan en dan een baby nestje erin.
    neemt niet zo veel ruimte in beslag. ik vind mezelf nu eingelijk maar een beetje dom dat ik de duo heb weggedaan mijn jongedame stapt namelijk steeds van het plankje af. en het loopt ook nog eens irritant. (ik ben niet zo groot)

19. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ik heb zowel een duowagen als een kidsit gehad. De duowagen vond ik erg fijn, alleen was hij vaak wat onhandig in winkels (de kids kunnen zo makkelijk overal aan komen). De kidsit wilde de oudste niet op staan en ik vond het erg ongemakkelijk want ik stootte er steeds tegen met mijn voeten.

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ga voor de draagdoek en wandelwagen. Mijn kindjes schelen straks 'ongeveer precies' 2 jaar.
    Zo hoeven we ook niet steeds de wandelwagen om te bouwen.
    Eerst maar eens kijken hoe dat bevalt, en dan beslissen we later wel over nieuwe, dure aanschaffen....

Deel Deze Pagina