Kraamvisite dilemma

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Jonon, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik zit een beetje met een dilemma. Graag zou ik jullie mening willen horen. Het gaat om het volgende;

Wij hebben een redelijke band met de familie van mijn moeder. Ik heb een grote familie met 14 ooms en tantes, 30 neven en nichten, en 15 achter neven en nichten. Met allemaal heb ik contact.

Na de geboorte van onze dochter, nu 9 weken geleden, hebben wij wel geteld 3!!!!! felicitatiekaartjes ontvangen. (het gaat alleen om de kant van mijn moeder)
    Ik vond dit erg jammer, maar goed.....

Nu dus 9 weken later is er nog niemand op kraamvisite geweest.
    Wat hier de reden van is weet ik niet. :(

Eigenlijk denk ik bij mijzelf; ik ben er klaar mee. Als er nu iemand zou bellen zou ik weigeren. Ze kan haast al lopen!!!!!

En aan de andere kant is kraambezoek natuurlijk erg leuk.

Wat zouden jullie doen? Toch nog kraambezoek ontvangen na 9 weken???

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm... hier kwam zelfs nog kraambezoek na bijna een half jaar....
    Maar ja, wij wonen sowieso niet "naast de deur", dus voor het plannen van bezoek zijn wij en de visite afhankelijk van de weekenden.
    Dus op je vraag: na 9 weken nog? is het antwoord JA

Wel vind ik het vreemd dat je maar zo weinig kaartjes hebt gekregen van die familie van je moeder.... omdat je zegt dat je met iedereen wel contact hebt. Wij kregen zelfs kaarten van vrienden van mn ouders etc, zelfs een kaartje van ex van mn partner en ook van haar ouders.....
    Ik zou geloof ik dat contact wel eens onder de loep nemen hoor.

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook nog een heel aantal mensen niet over de vloer gehad: na het ziekenhuis bijna niemand, tot we op facebook een hint lieten vallen dat we toch nog wel héél veel suikerbonen hadden staan ;)

Bleek dat de meesten ons onze rust nog wilde gunnen. Daarna kwam het bezoek goed op gang. Nu weer een beetje stiller.
    Laat anders eens een paar hints vallen? En anders, tja, na 9 weken kan kraambezoek toch nog altijd? Het moet natuurlijk ook nog in de mensen hun planning passen.

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Kleine man is bijna 5 maanden en vorige week hebben wij nog kraam bezoek gehad :D
    Wel van sommige mensen verwacht dat ze zouden komen en kwamen niet, van wie we het niet verwachtte toch geweest. Anders gewoon vragen of ze langs willen komen? Misschien denken ze wel dat je rust wilt?

5. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Huh, wel raar maar 3 kaartjes..... bij ons kwam rond 4 weken de drukte... daarvoor alleen close fam en vrienden ...

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kraambezoek van verder familie kwam hier ook pas later op gang. Denk met een week of 10 pas meer..

Dat ze ook geen kaartjes sturen vind ik dan wel weer jammer.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

mijn ooms en tantes (en die van mijn man) hebben allemaal een geboortekaartje gehad. degenen die een kaartje (met inhoud;)) stuurden kwamen niet langs en degenen die geen kaartje stuurden, kwamen allemaal wel langs, maar soms pas na een half jaar.

uiteindelijk zijn er twee tantes geweest die bij de eerste en de tweede wel een kaartje hebben gehad, maar die helemaal niks hebben laten horen.
    die hebben bij nr. 3 en 4 dus ook geen geboortekaartje meer gekregen:x.

misschien komt het dus nog.............

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    In de kraamtijd ook alleen maar de echt naaste familie en mijn allerbeste vriendin. Voor de rest gewoon een beetjke rust en bijkomen. Dus wij hebben ook altijd wel tot een half jaar na de tijd nog kraamvisite. Sterker nog, ik kom zelf nooit in de kraamtijd behalve bij familie of wanneer ik gevraagd word.

Maar ik stuur wel kaartjes en bel! Dat vind ik dan wel weer raar, dat verder niemand wat van zich heeft laten horen en ik zou gewoon vragen wat er aan de hand is, als ik jou was.

9. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Drie kaartjes vind ik ook weinig maar dat al die mensen nog niet zijn geweest vind ik niet vreemd en ik denk echt dat de meeste mensen jullie nog rust willen geven.

Persoonlijk denk ik dat wanneer ze wel allemaal geweest waren je nu dol was van al de visite.

Mijn kleintje is nu bijna 8 weken en ik heb nog steeds kraamvisite maar dan 1 of 2 keer per week wanneer het ons uitkomt.
    Persoonlijk vind ik het vrij heavy als er visite komt en ik wil gewoon rust voor mijn kleintje en gezin. Ti's zon aanslag op je dagelijkse routine.

En mensen uit grote families zoals bij jou weten dat maar al te goed!

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Weet je zeker dat alle kaartjes die je hebt verstuurd wel zijn overgekomen? Hoor de laatste tijd steeds meer verhalen ove geboorte-, trouw- en rouwkaarten die niet overkomen.

Als ze wel zijn overgekomen dan is drie kaartjes wel echt weinig. Dat ze nog niet zijn geweest: de meeste mensen gunnen je de eerste tijd rust en bellen daarna pas een keer of ze langs kunnen komen. Hier bleef de visite ook "doorstromen" en hadden we na drie maand pas het grootste deel van de visite er op zitten...

Geniet lekker van je kleintje en als ze alsnog bellen voor een afspraak: ze nemen wel de moeite om je te bellen voor een afspraak ze hadden ook helemaal niks van zich kunnen laten horen ;)

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    o meid zo herkenbaar, mensen hebben een hoop bla bla! "ja ik kom langs" "ja gaan we zeker snel doen" Ja moeten we echt eens doen"
    and so on...ik neem alles met 30 kilo zout tegenwoordig

zo had ik dus ook tig mensen die riepen dat ze langs kwamen als onze dochter was
    we hebben er idd een aantal gezien, hoofdzakelijk familie
    de rest? die moeten nu nog komen!! en dan is ze al 17 maanden

ik neem die mensen allemaal maar niet meer serieus, en als ze ooit de opmerking maken: " ja ik kom snel eens bij je langs!"
    dan zeg ik alleen: " Ja net als toen meid geboren was he (sarcast) ;) "

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Heel eerlijk....nee ik zou er niet meer aan beginnen nee.

Na 9 weken nog niemand gezien.....
    Dat ze je wat rust gunnen oke en dat ze niet in de eerste 4 weken met z'n 88en op de stoep willen staan oke maar ze kunnen toch bellen voor een afspraak?
    Is het nou een enkeling die nog niet is geweest oke maar nog helemaal niemand.

Nou ben ik ook wel heel makkelijk hoor.
    Heb hier een zogenaamde goede vriend van mijn man waar nog geen kaartje vandaan is gekomen en op bezoek zijn ze ook nog niet geweest.
    Een felicitatie via de app en meer niet....

Nou dan kun je van mij in een hele diepe beerput zakken.

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik moet nu ook nog kraamvisite krijgen hoor. Waaronder van mn beste vriendin!
    Ben er heel hard in nu hoeft er niemand meer te komen, hun tijd komt nog wel :)

14. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Herkenbaar... Al is dit wel mijn tweede kind en een tweede kind schijnt voor velen niet belangrijk te zijn.

Zo dacht ik dat ik 2 beste vriendinnen had. Eentje is met 4 weken geweest, dat wel. Maar toont verder weinig intresse erin. De ander moet nu nog komen (baby is 6 weken vandaag) en toont helemaal geen intresse. Geen kaartje, geen berichtje, niks. Ik heb gevraagd joh, heb je mijn kaartje ontvangen was het "ja, heb ik ontvangen. Bedankt." Geen gefeliciteerd, niks.

Verder zijn er gelukkig wel ook collega's die langs zijn geweest. Dus het was niet helemaal stil bij ons gelukkig.

Familie van mijn vriend stonden bij de eerste met 2 weken al op de stoep. Nu komen ze aanstaande zondag pas, dan is de kleine al 6.5 week.

Als er hierna nog visite komt, weiger ik. En waarom? Ik heb er gewoon echt geen zin meer in. Iedere keer moet ik beschuit in huis halen, waar vervolgens maar 1-2 beschuitjes uit gegeten worden. De rest moeten wij zelf opeten, omdat het anders niet meer lekker is die beschuit. Kraamvisite, ik ben er na zondag klaar mee. Diegene die hierna nog op visite willen komen voor de kleine meid krijgen bij de koffie/thee/limonade gewoon een koekje. En geen beschuit met muisjes meer.

15. Zonnetje79

Zonnetje79 Actief lid

4 nov 2008
    136
    0
    0
    Eindhoven
    Onze dochter is nu bijna 5 weken en hier is de zus van mijn man nog steeds niet op visite geweest. Ze belde 2 weken na de geboorte dat ze het erg druk hadden en effe moest kijken wanneer ze op kraamvisite wilde komen, maar ze dacht ergens begin VOLGEND JAAR!! dat is toch niet normaal....nu is de band niet super (zien elkaar 4 of 5 keer per jaar) en wonen ze niet in dezelfde stad...maar dit kan echt niet! We hebben ook geen felicitatiekaart van haar gehad maar wel een uitnodiging voor de verjaardag van haar kinderen! Nou geloof mij maar, zolang zij niet de moeite neemt om deze maand te komen, gaan wij dus ook niet naar de verjaardag van haar kinderen! Eigenlijk hoeft het voor mij al helemaal niet meer, maar hou het maar rustig vanwege mijn man, het is toch zijn zus...

Hoe zouden jullie met deze situatie omgaan?

16. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Nou ik zou dus ook mooi niet naar die verjaardag gaan. Dag! No way.

Hier soort gelijke situatie: nichtje van vriend hebben wij geboortekaart gestuurd. Geen felicitatie niks. Geen kaartje, smsje, mailtje, geen reactie op facebook. Toen dochter paar weken was viel er een kaartje in de bus. Gericht aan mij, mijn vriend en zo gezegd "de kids" (kortom ze wisten het dus wel dat ze er was). Ik dacht, felicitatiekaartje. NOT... Bericht dat ze is verhuisd. Nou wat denkt ze zelf? Dat ik haar een kaartje stuur van goh gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en wat leuk dat jullie gaan samenwonen. En hun huis bekijken? Nou wat denkt ze zelf? Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.

17. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    sommige mensen kun je beter kwijt als rijk zijn. opgeruimd staat netjes!

18. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Bij ons is zo goed als al het kraambezoek nu geweest. Kwamen allemaal verspreid. Sowieso hielden we zo nodig 2 avonden vrij, zodat je ook met elkaar als gezin even tijd samen hebt. Maar je bent zelf baas over wie wanneer komen mag. Wij lieten kraambezoek bellen (op kaartje gezet) en zo heb je er zelf de hand in. We weten dat er nog wat mensen zouden willen komen. Ik hoor het wel.

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier zijn we heel makkelijk geweest met kraamvisite.
    als je wilt komen bel je maar en als je niet komt dan ben je niet belangrijk.

vrienden die niet komen zijn geen vrienden familie die niet komen, hoeven niet te denken dat ze op verjaardagen mijn zoon mogen vast houden no way!

mijn vriend zijn oma is niet geweest ze heeft mijn zoon 2 keer gezien (bij verjaardagen)zij kwam binnen en hij ging hup naar bed, zij geeft als reden ja jullie wonen zo ver weg( wel 15 kilometer en thuiswonende zoon heeft zijn vriendin hier om de hoek wonen) en andere familie woont minimaal 30 kilometer bij haar vandaan en daar komt ze wekelijks.

zo ook mijn ooms en tantes die niet gekomen zijn hoeven niets te verwachten wat mij betreft die zijn uit mijn lijstje van verplichtingen geeft toch een hoop lucht in de agenda hihihi

20. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als goede vrienden en naaste familie het laten afweten in de kraamtijd is meteen duidelijk hoe belangrijk je voor ze bent: niet. Geen aandacht meer aan schenken, geen geboortekaartje meer sturen bij een volgend kindje.

Voor minder goede vrienden, verre familie en kennissen vind ik het wat anders. Mijn neven en nichten, met wie ik goed contact heb, zijn jonger dan ik en totaal niet bezig met babies. Ik vind het niet raar dat ze dan geen kaart sturen of langskomen, laat ze toch lekker. Voor de moeder is de pasgeborene natuurlijk het midden van het universum, maar ik vind dat je anderen niet kwalijk kunt nemen dat het ze er geen aandacht voor hebben. Zeker niet als ze in een totaal andere levensfase zitten.

Deel Deze Pagina