Hallo dames, Wie heeft er ervaring met de buikdragers van baby Bjorn? (of een ander merk) Wij willen deze graag aanschaffen omdat deze mij zo ontzettend handig lijkt, maar ik wil graag een paar ervaringen horen voordat ik 110 euro ga uitgeven aan zoiets. groetjes Liesje
Wij hebben 2 baby bjorn draagzakken. We vinden ze echt ideaal, om lekker lange stukken mee te gaan wandelen op het strand of in het bos. Wij hebben die met dat extra rugstuk erin, active ofzoiets . Je kan er ook gemakkelijk in je eentje een kindje inzetten, kindjes zitten/hangen er lekker in en ik krijg er ook geen zere rug ofzo van. Kortom, wij zouden ze niet willen missen! Gebruiken ze zeer regelmatig, zijn zeker het geld waard!
Volgens de gebruiksaanwijzing vanaf 6 weken, en met een gewicht boven de 3.5 kilo. Of je je daaraan houd moet je zelf weten Wij niet helemaal, want Malou was pas 3.5 kilo met 18 weken, en Ruben was pas de 3.5 kilo gepasseerd toen hij 23 weken oud was. Wij hebben ze dus wel na de 6 weken erin gedaan, maar wel voor de 3.5 kilo.
het lijkt me wel heel erg makkelijk omdat wij ook 2 hondjes hebben en ik wil graag lekker mee met het uitlaten en dan lijkt me zo'n buikdrager ook superhandig!
Daar lijkt het me ook fijn voor. Ook als je alleen met de hondjes gaat wandelen, met de kinderwagen lijkt me dat wat lastig . Nou, misschien krijg je nog meer tips van mensen die de babybjorn gebruiken.
ja aangezien 1 van de honden een grote labrador is lijkt me dat met de kinderwagen niet echt makkelijk....
tip: kijk even op marktplaats voor een draagzak. Veel moeders hebben er 1 gekocht maar gebruiken hem later toch niet en verkopen hem dan bijna nieuw. Kan enorm veel geld schelen
ik gebruik hem ook ook met een extra rugsteun dat is de baby bjorn active en ik vind hem ideaal mijn meisje is al 9 maanden en ze zit er nog regelmatig in bij de 2 andere meiden had ik andere buikdragers en ik kreeg altijd last van me schouders en onder rug maar door die extra rugsteun kan je meer gewicht dragen en zij zelf vind het ook prachtig lekker met haar gezicht naar buiten toe ze kan alles zien en is ze moe kan ik haar heel makkelijk omdraaien zodat ze met haar gezicht tegen me aan kan liggen de gewone baby bjorn is geloof ik tot 9 kg en de active is tot 12 kg
Wij hebben ook de active en het is een super ding! Lekker comfertabel voor jezelf en de baby! Ymke was bijna 8 pond bij de geboorte, we hebben haar met 4 weken voor het eerst erin gedaan.
Ik heb een gewone babybjorn. Ik vind het ideaal. Ik heb ook twee hondjes en het is makkelijk met uitlaten. Ook heb ik haar er vaak in gehad tijdens huilbuien. Ze viel er vaak in in slaap. Als ik jou was zou ik idd eerst op mp kijken, daar staan er heel veel en ik zou ook de active aanraden. Ik krijg namelijk wel snel last van m'n rug en schouders en ik denk dat dat bij die beter zal zijn. Oh ja, Nova was ook nog geen 3,5 kilo geloof ik, maar met een week of 6 heb ik haar er toch wel in gedaan.
Ik vind de babybjörn niet zo fijn omdat de bandjes kruisen over de rug en ik het gevoel heb dat het mijn bovenrug en nek heel erg belast (bij degene die ik heb in ieder geval-geleend van een vriendin-) en ik vind dat Elian er als een zoutzak in hangt en zo zwaar op zijn 'zaakje'.. Ik heb gisteren de ergo baby carier online aangeschaft, ben benieuwd of hij beter bevalt (ik heb een draagzaak nodig voor als we naar NL reizen).
ik heb een babybjorn active en vind 'm ideaal! Ons ukkie is prematuur dus we zijn hem echt pas gaan gebruiken toen ie de 3,5 kilo gepasseerd was (en dat ddurde ff...)
ik vind hem heerlijk! Wij hebben ook de babybjorn. En we gebruiken hem echt heel vaak! We gaan nu even wandelen langs de waal en de hond gaat mee, echt ideaal!
Ik heb de gewone. Met koninginnedag was 't vooral ideaal. Maar na een uur begin ik m'n schouders wel te voelen. (dochtertje is nu 4 maanden).
Naast alle positieve reacties wil ik even mijn reactie geven. Ik ben niet zo enthousiast over de draagzak. Ik gebruik hem af en toe voor kleine stukjes, maar ik ben meer fan van een draagdoek. Deze ondersteunt je baby in het hele lijfje en kun je dan ook al vanaf dag één gebruiken. Het is even wennen met omknopen, maar dat heb je zo onder de knie. Het is voor jezelf ook minder belastend, omdat het gewicht van je kindje niet alleen aan je schouders hangt, maar om je hele rug en heupen. Je zou ook kunnen overwegen om er eentje een keer te lenen van een vriendin of kennis, voordat je er eentje aanschaft; om te kijken of het bevalt; het zijn grote uitgaven, tenslotte. O ja, ik heb de tricot slen van Babylonia (o.a. verkrijgbaar bij Prénatal voor EUR 50).
Hier ook de baby bjorn active en hem veel gebruikt! De extra rugsteun die de active heeft is echt aan te raden! Ga hem straks ook weer veel gebruiken denk ik, aangezien mijn dochter 22 maanden is als nummer twee geboren wordt en we alleen een duobuggy hebben waar ze pas na een paar maanden in mogen. Dus ook zonder honden kan hij erg handig zijn!
Ik vind het geen fijn ding (heb de baby bjorn active). Ze hangen er maar wat in te bungelen. Ik heb Emme altijd lekker in de wagen gelegd - ook tijdens het uitlaten van de honden. Pim
Mijn dochtertje leek er zelf erg van te genieten, kan mij voorstellen dat ook niet alle kinderen het prettig vinden.............en dat ook niet iedereen het prettig vindt om er mee te lopen.