Ik heb een Gazelle Chamonix en wil graag een fietsstoeltje kopen. Maar wie weet of een voorzitje geschikt is voor dit model fiets? Ik heb geen speciale mama-fiets, dus ik hoop dat ik mijn zoon wel voorop de fiets kan vervoeren.
de bobike past op elke fiets dus die kun je ook het beste kopen. je hebt ook model gmg maar die past niet op elke fiets en om dit te voorkomen kun beter meteen voor bobike gaan. de prijs is ongeveer het zelfde
Zelf heb ik het geprobeerd (gazelle orange, is ongeveer hetzelfde model), maar ik kon niet meer tussen zadel en zitje en vond het te gevaarlijk. Ik heb toen wel een mama fiets gekocht heb nu genoeg ruimte om af te stappen.
Ik heb ook de Chamonix. Mij is verteld dat een kinderzitje dr wel op past. Inderdaad vooraan t stuur. Je moet geloof ik wel zo'n stoeltje hebben die je aan de stuurstang maakt. Niet zo 1 met van die beugels. Die je over t stuur hangt. ( ben ik nu erg onduidelijk?) Wanneer mogen kinderen mee op de fiets? vanaf 6 maand toch?
Je kindje mag mee op de fiets als het zelfstandig kan gaan zitten. Voor die tijd is het rugje nog niet opgewassen tegen de hobbels, bobbels en bewegingen van je fiets..Meestal is dat zo rond de 9 maand. Ikzelf heb een Gazelle Laguna. Voorzitje was best een pobleem, ik kon er met geen mogelijkheid tussen komen. Nu heb ik wel de kleinste framemaat, heb nogal korte pootjes 8) Met een speciale zadelpen, waardoor het zadel verder naar achter kon worden geplaatst is het uiteindelijk wel gelukt, maar het fietst niet echt lekker meer, omdat de verhoudingen van zadel en trappers gewoon niet meer kloppen, en dat rijdt echt k*t. Nu komt er nog eens bij dat er nu dus met geen mogelijkheid meer een zitje achterop kan ivm dat zadel, dus as zaterdag ga ik dan toch maar voor een moederfiets..
Ik had een gazelle Grenoble...alles laten aanpassen ( zadel, stoeltje erop) maar durfde geneens zonder Teun te fietsen kon er niet meer tussen uit...dus noodstop kon niet kon alleen er tussen schuiven.... dus ook maar een mamafiets gekocht...zalig wat een ruimte.... hij is wel kwa gewicht zwaar en met Teun en de buggy nog zwaarder maar het blijft fietsen
als ze goed rechtop kunnen zitten anders is het heel slecht voor hun rug en nek vaak is dat rond 9 maanden
Loetje en Natascha bedankt voor jullie antwoorden. Hopelijk kan ik dus volgend jaar zomer heerlijk van de kleine en t fietsen genieten. Groetjes.