wat eten jullie?

Discussion in 'Gezondheid' started by Guinevere, Aug 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    ik vroeg mij af wat jullie ongeveer eten op een dag???
    ik eet het volgende op een dag:

s'ochtends: 2 belegde bruine boterhammen met glas melk (+1 gravitamon)
    tussendoor: glas roosvicee ferro en 1 stuk fruit
    s'middags: 3 belegde bruine boterhammen met glas melk
    tussendoor: glas jusdeorange en 1 stuk fruit
    s'avonds: 1 aardappel, 2 a 3 ons groenten, klein stukje vlees (meestal rund of kip)

al het beleg is plakje kaas, plakje boterhamworst, goudkuipje of stroop.

later op de avond als ik nog trek krijg neem ik een bruine boterham of 2 crackers met beleg.

Is dit gezond voor een zwangere vrouw???
    Graag alle tips!!!!!!!!!

2. Bianca21

Bianca21 Actief lid

Mar 26, 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    uhmmm.... ik eet :
    's ohtends: goedemorgen fruitontbijt 2 glazen

tussendoor eet ik eigenlijk alleen maar krentebollen.

's middags: broodje kaas/worst ham (3 tot 4 broodjes)

's avonds: varieerend van pasta, rijst, maar altijd wel met groente eigenlijk
    fruit eet ik niet zo veel
    zwangerschapsvitamine

overdag drink ik meestal dubbel frisss
    of siroop

2 kopjes koffie en verder heel veel optimel!

is dit goed voor een zwangere vrouw???

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij eten jullie iig beide gezond. Ik kijk zelf niet teveel naar de hoeveelheden maar eet zoveel ik nodig heb. Ik las eens dat je vijf boterhammen moet eten tussen de middag nou die krijg ik dus echt niet weg dus dat doe ik ook niet 8)

4. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Haha, nou, vijf boterhammen is voor mij net genoeg :) Maar ja, ik ben een veelvraat!

's Morgens eerst een kom brinta en een kopje wiener melange. 's Middags minimaal vijf boterhammen (of een bord warm eten). Tussendoor fruit of soms beschuit met honing ofzo. En 's avonds twee borden warm eten, altijd met groente, of brood.

Verder twee liter water per dag, een of twee koppen thee en heel af en toe een glaasje sap of ranja, niet eens elke dag.

5. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik eet 's ochtends 2 bruine geroosterde boterhammen met kipfilet, met 2 vers geperste kiwi's en 2 sinaasappels. Soms ook melk erbij of anders drink ik later op de dag melk. Omdat melk de opname van ijzer tegen houdt drink ik liever sinaasappelsap bij de broodmaaltijd, dit bevordert de opname van ijzer uit het eten!
    Tussen de middag eet ik meestal 4 boterhammen met kaas, soms warm kliekje van de avond tevoren, of soep ofzo. Soms ook mac donalds :D
    's avonds eet ik minimaal 2 ons groente, met rijst, pasta of aardappels en vlees of vis.
    Sinds ik weet dat ik zwanger let ik extra op wat ik eet en trek ik extra tijd uit om te koken. Gebruik veel verse kruiden zoals koriander en peterselie. En ik zorg dat ik iedere dag groente eet.
    Tussendoortjes eet ik eigenlijk niet, met deze hoeveelheden zit ik heel de dag vol en krijg ik geen trek tussendoor.
    Ik drink veel water, sinaasappelsap, ice tea en meestal 1 blikje cola (maar niet iedere dag).
    Ik slik geen vitamines.

6. Bianca21

Bianca21 Actief lid

Mar 26, 2006
    232
    0
    16
    Zoetermeer
    MarionM: maar toch moet je ook melkproducten eten/drinken
    dit is goed voor de beeb voor zijn/haar botten .
    Er staat dat je minimaal 1 glas melk per dag moet drinken en minimaal 2 plakken kaas maar ik zie dat je aan die kaas wel komt ;)

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel anders ben gaan eten eigenlijk

ik eet eigenlijk best veel ook veel droge crackers enzo, ik ben dan ook al 12 kilo aangekomen maar vooral bij me dijen :( helaas...
    maar: ALLES VOOR DE BEEBS!

7. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    als je nou weinig eet per dag, kan dit kwaad voor je kindje??
    Want ik voel me zo beroerd dat ik erg weinig binne krijg en veel dingen smaken me gewoon echt niet

8. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik drink ook zeker 3 glazen melk per dag, dus dat zit wel goed ;)

9. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Nee hoor, dat kan helemaal geen kwaad. Je kindje teert op je reserves en pakt alles wat ie nodig heeft. Het is meer vervelend voor jou. Voor de zekerheid kun je vitamines nemen (voor zwangeren), weet je zeker dat je het belangrijkste binnen krijgt. En zodra je minder beroerd bent, eet je gewoon weer wat meer.

10. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Ja ik slik ook gravitamon..
    Maar ik krijg erg weinig binnen op een dag. meestal smorgens iets van broodje ofzo en smiddags een soepje en dan mijn avondeten..
    het is weinig maar ik krijg gewoon niks weg..
    maar dat kan dus niet heel erg kwaad?

11. Bianca21

Bianca21 Actief lid

Mar 26, 2006
    232
    0
    16
    Zoetermeer
    ik denk dat het geen kwaad kan hoor
    het is nog vroeg in de zwangerschap maar ik zou het wel in de gaten houden dat je toch wel genoeg dingen binnen krijgt ook voor jezelf

hoe moeilijk het ook is, maar ik denk dat je op een gegeven moment ook lekkerder gaat voelen en dan meer gaat/wil eten.

Ik heb eigenlijk vanaf het begin van mijn zwangerschap veel gegeten en dat is ook wel te merken aan mijn gewicht.....

12. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik zou wel zorgen dat je extra gevarieerd en gezond eet, ik las dat de hoeveelheid niet zoveel uitmaakt als je maar gevarieerd en gezond genoeg eet.

13. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik volg een cursus voedingsleer via de LOI en daar wordt ook aandacht besteed aan de voeding die zwangere vrouwen nodig hebben.
    Ik zet hieronder het lijstje neer van het voedingscentrum. Dit is wat je nodig hebt:

De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap:

Brood: 6 sneetjes (205 gram)
    Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4 stuks of 4 opscheplepels (200 gram)
    Groente: 4 opscheplepels (200 gram)
    Fruit: 2 stuks (200 gram)
    Zuivel: 400 ml melkproducten en 20 gram (1 plak) kaas
    Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-120 gram (gaar gewicht)
    Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 40 gram
    Dranken: 1,5 liter

Behalve foliumzuur en vitamine D is het tijdens de zwangerschap niet nodig extra vitamines en mineralen te slikken. Zwangeren die toch extra vitamines en mineralen willen gebruiken, wordt aangeraden een multi-preparaat speciaal voor zwangeren te kiezen en hiervan de aanbevolen dosis te gebruiken. Deze levert de goede hoeveelheid foliumzuur en vitamine D en is veilig.

* Neem niet meer dan een boterham per dag met vleeswaren die lever bevatten zoals leverworst, leverpastei, paté, Hausmacher, Berliner en leverkaas en eet geen lever.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Bar,

Ook ik kan heel weinig eten, en groente en fruit zijn om dit moment echt een crime.
    Ik ben door zowel huisarts als door verloskundige gerustgesteld dat dit geen kwaad kan omdat de kleine mijn reserves aanspreekt. Ik gebruik de vitamines van het kruidvat om zo mijn vitamines die ik nu echt mis aan te vullen. Dit blijf ik voorlopig wel doen.
    Voor nu is het belangrijk (is me erg op het hart gedragen) dat ik moet drinken. En zelfs dat is moeilijk!
    Ik kijk zo uit naar de 14 weken, want vanaf dan zou het beter worden (dat hoop ik dan heeeeel erg hahahaha)

Groetjes Daphne

ps. voor die andere dames.. wat eten jullie gezond zeg! Ben momenteel vreselijk jarloers, wil dat ik dat naar binnen kreeg!

15. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    1,079
    0
    0
    In het begin kon ik helemaal niks weg krijgen, nu gaat het gelukkig beter.

Ik eet op een dag ongeveer het volgende:

's ochtends 2 crackers met smeerkaas en een mok sinasappelsap.
    rond 10 uur krentenbol of peperkoek
    's middags 3 bruine boterhammen, 1 met vleeswaar, 1 met kaas en komkommer of tomaat en 1 met pindakaas/pasta/hagelslag (iets zoets) en 2 a 3 glazen melk
    rond 16 uur een soepje/bouillon of een sultana en in ieder geval een appel
    Avondeten varieert, pasta/rijst (wok)/aardappelen, met groenten en vlees/vis.
    En dan 's avonds nog wat fruit en yoghurt of zo.

Verder drink ik overdag veel water/sap/siroop af en toe cola light en op het werk 1 uiterlijk 2 bakjes koffie (niet eens elke dag)

Is dit genoeg en gezond?

16. Niet meer actief

Ik eet met deze zwangerschap stukken minder dan de voorgeschreven hoeveelheden. De schijf van 5 doe ik zoiezo niet aan, maar dat zit ook niet in mijn eetpatroon sinds dat wij ala south beach eten.

Melk lust ik niet, dus doen we ook maar niet, maar ik neem wel toegevoegde vitamines.

De vorige zwangerschap zag het er ongeveer zo uit!

ontbijt
    4 boterhammen met kaas en jam
    2 glazen choco

tussendoor fruit of boterham met een stukje worst.

lunch
    4 tot 6 boterhamme met kaas en jam (haha, dat was mijn ding)
    De rest van het liter pak choco

middag
    ACE drankjes of dubbelfris (killing voor je gewicht)
    boterham

Avond
    Warm eten, 2x scheppen
    2 tot 4 glazen ACE of siroop of dubbel fris

Haha, voor de beeb heeft het weinig kwaad gedaan. Ik heb ben wel gestraft voor dit eetgedrag en van de 35 KG die ik kado heb gekregen zitten er nu nog 20 KG aan..

Dus het advies die je nu krijgt van iedereen zoals, eten voor 2, of eten tot je vol zit, of gewoon eten wat je lekker vindt, dat is nu niet erg. DIE SLA IK DUS MOOI IN DE WIND

17. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    ik kan 's ochtends als ik opsta niks door me keel heen krijgen, ik drink eerst een kopje thee en begin met droge crackers

ONTBIJT:
    2 bruine bolletjes met kipfilet
    1a2 glazen Coolbest ( ik lust geen melk)

MIDDAG:
    2 bruine bolletjes met kipfilet of iets anders
    2 appels
    2 glazen water

AVOND:
    Rijst/aardappel/pasta
    groenten
    salade
    Bakje Yoghurt

Tussendoor neem ik crackers of een zakje light chips ( 2 keer in de week ) of een bakje fruit.

Ik vind wel dat ik gezond eet, aangezien ik voor mijn zwangerschap helemaal geen fruit of melkproducten at.

18. Suusje03

Suusje03 Actief lid

Feb 11, 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Nou Daphne, ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar pin je niet op die 14 weken vast. (het valt elke keer dan zo tegen als het dan nog niet over is....) Heb ik ook gedaan en bij mij ging het spugen pas met 21 weken over! Ik was 7 kg afgevallen en at alleen biskwietjes en een beetje thee. Soms ook wel een broodje kaas. En een tosti met alleen kaas deed het ook wel goed. Ik was bijna uitgedroogd en moest bijna het ziekenhuis in. Toen moest ik van de gyn suikers en koolhydraten gaan eten en dat heeft geholpen. (het heeft nog wel een aantal weken geduurd voordat ik zal maar zeggen "kots-vrij" was. Je gaat je pas beter voelen als het HCG hormoon in je lichaam minder wordt. Meestal is dat dus wel met 13 a 14 weken maar het kan ook de hele zwangerschap duren. :( Je hoeft niet bang te zijn dat je kindje te kort komt want die trekt alles bij jou vandaan.
    Suc6! Ik hoop dat je snel weer lekker kan gaan eten meid.

Groetjes Suus

19. fenniet23

fenniet23 Actief lid

Jul 22, 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Ik eet ook niet veel op een dag maar drink wel heel veel melkproducten?! Zoals yogho en choco en melk. En eet wel crackers met kaas. S'avonds probeer ik toch wel aardappelen met groente te eten. En ik slik tabletten speciaal voor zwangere vrouwen met alle vitamines die je op een dag nodig bent. Dus ik neem aan dat dat wel goed is.

Dikke kus Fennita

Share This Page