Bedklossen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chanel, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriciaaa

Patriciaaa Actief lid

19 jun 2005
    198
    0
    0
    O Sh*t, ik heb een hemelbed, die nu al bijna tot aan het plafond komt :(

Ik ga dus echt niet een stukje van mijn bed afzagen he 8)

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    ja dat probleem heb ik dus ook!!! Al kan mijn hemel er af ;)
    Maar ik ga eerst ff meten hoe hoog het bed eigenlijk is....Wat een gedoe wordt dat met die klossen bah...

3. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb gelukkig geen hemel bed. Dat is dan wel lastig als je onder een hemelbed bedklossen moet zetten :( Pfff ik zie het nu al voor me me vriend het bed op tillen en ik de klossen er onder plaatsen. Denk dat ik me vader maar even ga vragen of hij mee wil helpen.

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wij hebben een deelbare (lees: uit elkaar te rollen) boxspring met een vasthoofdbord, waarvoor we 12 klossen nodig hadden. Het op de klossen plaatsen was inderdaad een heel gedoe, wat ik maar aan manlief en vader heb overgelaten..... Ze zijn wel even bezig geweest (tjeetje wat hoog!!!), maar zodra het na de bevalling kan (als de kraamzorg weg is) gaat het bed acuut weer omlaag hoor. Ik vind het maar niks zo hoog boven de grond.

Groetjes,
    Ramona

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij hebben ook een boxspring en 8 klossen nodig haha...
    T bed staat nog niet op klossen, wordt deze week ingeleidt en moet dan toch in ZH blijven. Mocht t nog nodig zijn dan zetten manlief en mijn vader t bed wel 'even' op klossen :)

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik denk dat ze dat beter nu alvast kunnen doen. Je weet nooit hoe lang je moet blijven in het zh. Dan staat het er alvast.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Kraamzorg zei was niet nodig.
    Ze zei t hoefde alleen als ik op bed verzorgd moest worden, anders niet... Omdat ik ook geen BV ga geven of niks, dan was je intensiever op t bed bezig zei ze... Voor t bed te verschonen kon je met de kraamhulp overleggen, maar de meeste doen niet moeilijk zei die vrouw... Als ik gewoon in de douche kan zelf enzo dan hoefde het niet... Als ik in het ZH lig, hebben ze het nog snel gedaan als t nodig is :)
    Mijn schoonzusje heeft ze ook niet eronder gehad, geen probleem!

8. Niet meer actief

@ sweetangel, de hulpen doen er vaak ook niet zo moeilijk over, alleen moet het van de Arbo. Mocht er controle komen, dan kan de arbo dus de hulp bij je weghouden. Daarnaast weet je niet hoe je uit de bevalling komt en moet je echt bedrust hebben. Je wordt toch ook dagelijks gecontroleerd daaronder en getempt, dan is het wel handig om hoger te staan lijkt me..

9. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje ik wist niet dat je voor een boxspring zo veel bedklossen nodig hebt. Ik ga deze week me bedklossen ophalen. Wel raar hoor dat me bed straks hoger staat. Hoop dat ik die bedklossen niet zo lang nodig zal hebben maar voor de kraamhulp is het misschien wel wat handiger aan gezien ik bv wil gaan geven.

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Voor de hulp bij de bv is het niet echt nodig hoor, je kunt ook voeden op de bank enz. Het gaat meer om de controles zoals hoogte bm, hechtingen en tempen waarvoor het bed hoog moet staan.

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Wat een belachelijk iets eigenlijk..hehe...zoiets kennen ze niet in turkije..maar kraamhulp kennen ze ook niet dus hehe..hier helpt de familie je gewoon..niets geen hulpje :)

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Klopt en die controles worden elke dag gedaan gedurende je hele kraamtijd! Ik zou mijn rug er ook niet aan willen slijten hoor..

Ik vond het wel heel raar om ineens zo'n hoog bed te hebben. Ons bed is al vrij hoog en wij hebben er toen geen klossen onder gezet maar zelf een constructie gebouwd. Hoogte klossen + hoogte van het bed zou ook onwerkbaar zijn voor de kraam want die zou dan een trapje nodig hebben :p

13. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    mogen jullie op een boxspring bevallen?? Ik mag daar van mijn VK niet op bevallen. Aangezien ons bed niet op klossen kan en we alleen een boxspring bed hebben staan wou ik daar op bevallen maar dat mocht alleen als er een plank om de boxspring werd gelegd met daarop weer een andere (normale) matras....

overigens zullen we het kraambed in de woonkamer moeten zetten want er is verder geen plek in huis waar die staan kan..... :rolleyes:

14. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Slaapt het nou ook anders als je bed op bedklossen staat? Ik kan wel begrijpen dat het voor de kraamhulp fijn is als het bed op bedklossen staat. Is niet leuk als je door je werk last van je rug krijgt :(

15. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    mijn bed kan onmogelijk op klossen haha...
    en een 1 persoons bed past niet in ons 2 kmr apartementje...
    naajaa dan pech hoor..
    verzorgt ze me maar niet.. :S

ga wel op de bank liggen en is dat niet goed genoeg ken ik er niks aan doen..

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou geloof me als ze je hechtingen moet controleren wil je denk ik niet op de bank liggen. Ik had geen hechtingen maar kan me er wel iets bij voorstellen. En zo'n beetje elk bed kan op klossen vind het trouwens gek dat een boxspring niet op klossen kan, die heeft toch pootjes? En anders zet je je bed op kratten of zo. Werkt ook. Ik moet zeggen dat ik een hoger bed wel veel fijner vond met in en uit stappen, na de bevalling hoef je dan niet moeilijk te doen.

Gulay, de kraamzorg is geen hulpje hoor, maar die is er om professionele zorg te geven aan moeder en kind, niet alleen voor het poetsen ed, maar ook om problemen op tijd te signaleren.

17. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn zus kon ook geen klossen onder haar bed maar die had een extra matras opgelegd toen ze weeen kreeg daarna heeft ze het niet meer nodig gehad.

18. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ons bed kan ook niet op klossen en dit was voor vk en kraamhulp geen probleem. Wel vroeg de vk me om bijvoorbeeld een 2de matras op mijn helft te leggen, dat was toch alweer ietsje hoger. Toen de kraamhulp kwam vroeg ze aan mij of ik t nodig had, want voor haar was het overbodig.
    Dus de meiden die niet willen geen zagen aan hun bed en hemel ;) kunnen deze oplossing misschien eens voordragen aan de vk???

Liefs Angela.

19. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Heb vandaag ook even de klossen gehaald...wij moesten er 8 om alle delen van het bed te ondersteunen :(
    Straks het mannetje even aan het werk zetten ;)

20. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    heej, wat ik me afvroeg, moet je naar de thuiszorg of zoeits bellen, om die klossen? heb eigenlijk geen idee waar ik ze moet halen!!!

groetjes

Deel Deze Pagina