Bedklossen

Discussion in 'Gezondheid' started by Chanel, Jul 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Je kan idd de thuiszorg bellen voor het lenen van de bedklossen.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb de klossen dus ook in huis.
    Ben in het ZH bevallen, hoef niet op bed verzorgd te worden, dus bed hoeft niet op klossen van de kraamzorg...
    Ben blij dat ik me dat gedoe bespaard heb (heb een boxspring met 10 poten :) )

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ons bed kan ook niet op klossen.

Van de kraamzorg mogen wij nu een extra matras of een luchtbed (als we geen extra matras hebben) gebruiken om het op te hogen.

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Je bent al 37 weken en je moet het dus ff snel regelen, stel je voor dat je over een weekje al moet bevallen ;) Als je in een stad woont heb je over het algemeen een thuiszorgwinkel in de stad, daar kun je terecht voor dit soort dingen.

5. klaasje9

klaasje9 Actief lid

May 3, 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    @ayla: neeej ik woon niet in de stad, in een dorpje (met nog geen 500 inwoners hahaha

ik zal morgen wel ff bellen, en dan kijken of ik ze donderdag kan halen, want dan moet ik weer op controle!

het wordt nu idd wel tijd, maar heb niet het gevoel dat ik al snel ga bevallen, maar idd je weet maar nooit..

6. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Misschien een domme vraag; maar hoe weet je uberhaupt of je bed op klossen kan of niet? Wij zien het niet zitten het bed op klossen te zetten.. hebben een heel zwaar massief houten bed, nog niet zo oud, en willen hem graag heel houden.. Leg er wel één of twee extra matrassen op als het moet..

Ik weet niet eens hoe klossen eruit zien.. :rolleyes:

7. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Klossen zijn metalen standaards die je onder de poten van je bed zet, kan bij elk bed eigenlijk wel, behalve bij een waterbed. Je bed beschadigd er niet door hoor, zeker niet als je een stevig houten bed hebt. Dus je kunt gewoon klossen gebruiken.

8. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik heb ook een boxspring op klossen hoor ;) , een boxspring moet alleen op maarliefst 12 klossen staan, dus dat hebben we dan ook zo. hij staat op 12 klossen maar hij staat op klossen hoor :) . Ik zal hem trouwens eens meten, want ik heb een vermoeden dat hij veel hoger is dan de bedoeling is nu eigenlijk :rolleyes: ...

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Ja maar een paar hebben al gezegd nu dat hun boxspring niet op klossen kan, vandaar mijn verbazing want volgens mij kunnen alle bedden op klossen behalve waterbedden.

Te hoog maakt niet uit mijn bed was ook veel hoger dan nodig was.

10. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ja dat dacht ik ook, volgens mij moet elk bed op klossen kunnen, de een heeft er alleen 4 nodig, de ander 8 en ik dus 12 ;)

11. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Dus het is een minimale hoogte maar geen maximale? Dat zou fijn zijn!

12. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    nou die heb ik niet gelezen ...maar ik verbaas me erover dat jullie op een boxspring mogen bevallen....aangezien ons "gewone" bed niet op klossen kan (die heeft hele planken als poten) wou ik op het logeerbed bevallen...maar dat mocht niet omdat die boxspring was. Dan moesten er platen op en nog een andere matras erop....want de vering die in de boxspring zit veert volgens mijn VK te ver in....Zo gauw als je dat je zwaartepunt verplaatst bij bv persen heb je alle gewicht op 1 plek en daar deukte de boxspring te ver in....

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Ja wel een maximale hoogte ;) Zie de vk niet zo snel op een trapje klimmen om je bevalling te begeleiden :)

14. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Dan ligt dit denk ik eerder aan de hardheid (of in jouw geval zachtheid ;) ) van het matras of zo? Blijf het vreemd vinden zo zacht is een boxspring toch niet? Of is die van jouw zo zacht? Ik denk eigenlijk dat je vk een slechte ervaring heeft gehad met boxsprings en nu denkt dat ze allemaal zo zijn... hoezo vooroordeel :rolleyes: ;)

15. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    was niet bij mij maar ik mag er gewoon niet op bevallen (dus ik denk dat je gelijk hebt)...dus ja dan is het verhaaltje gewoon uit... het bed is inmiddels ook al opgeborgen dus terug kan ze niet meer....ze moeten het maar doen met extra matras op mijn gewone bed....zit niks anders op

16. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Nou sorry hoor, ik wil best de boel aanpassen zodat het voor hen prettig werkt, maar ik ga niet mijn hele huis verbouwen... daar begin ik niet aan :(

17. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Nee dat vinden wij ook.....ik zou dan een bed moeten huren bij de thuiszorg en dat in de woonkamer zetten.....(waar in de woonkamer vraag ik mij dan af...) maar goed....nu los ik het wel anders op

18. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien kan je een extra matras op jullie bed leggen Sam22, dan lig je in ieder geval wat hoger. Zo ga ik het ook doen, bedklossen onder mijn bed is ook niet te doen.

19. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    1,079
    0
    0
    Ik ben nog lang niet zo ver, maar ik heb er al wel over nagedacht, bij ons zal er ook een extra matras of zo op moeten. Ons bed zit nl incl nachtkastjes en ombouw etc helemaal vast. Ik krijg daar dus echt geen klossen onder. Jammer dan, dan maar een extra matras. (ik ga het liefst naar het ziekenhuis, maar ik hoorde dat je dan alsnog klossen of zo moet hebben???)

20. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    @ Roba77, ik wil oook in het ziekenhuis bevallen. Maar de bedklossen heb je als nog nodig vanwege de kraamhulp. Jij kan dus ook geen bedklossen gebruiken wordt een beetje lastig anders met je nachtkastjes. Een extra matras is daar voor in de plaats ook een goed idee :D

Share This Page