Bedklossen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chanel, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkes

ikkes Lid

24 jul 2006
    67
    0
    0
    Ik heb ze maar heel kort gebruikt bij de vorige omdat het bed er zo hoog door werd dat het erin en eruit pijn deed (hechtingen). En nu hebben we een bed die niet op klossen kan en erg laag is :(

2. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Nou heb ik weer een vraagje...

kijk bevallen doe ik niet op me eigen bed... we gaan verdieping hoger bij schoonmoeders bevallen...
    maar bij de verzorging is het gewoon onmogelijk om onze bed op klossen te zetten..
    ons bed heeft geen poten... het zijn 4 houten planken die samen een vierkant vormen... en daarin zit een soort 4 geraamte plank in... zodat je vakjes hebt met spullen erin...
    het bed zelf is gewoon een hele grote houten spaanplaat...
    klinkt idioot maar echt zo gekocht...
    ons bed is ook 220 bij 240....
    en de planken zijn maar 2 n halve cm dik..
    dus zoals ik zeg niet echt poten...

zou de kraamzorg hier moeilijk over doen.. wil des noods wel een 1 persoonsmatras opleggen... maar dat moet dan aan het voeteneind want alle 3 andere kanten staan ingebouwd door 2 muren en een kast.. aangezien onze slaapkamer ruimte moest maken voor de babygedeelte... wij hebben maar een 2 kmr woning

3. ikkes

ikkes Lid

24 jul 2006
    67
    0
    0
    is de kraamzorg niet bij je langs geweest. Of gaat dat allemaal telfonisch tegenwoordig?

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Dan kun je je bed op kratten zetten of een extra matras op je bed leggen.

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    telefonish

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Hier komen ze voor de eerste wel langs maar met de volgende wordt het telefonisch afgehandeld. Wel gek dat ze bij jouw niet langs zijn geweest, mss hebben ze het te druk of zo. Maar je kunt ze altijd bellen als je vragen hebt hoor!

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Het komt tegenwoordig vaker voor dat ze het telefonisch doen.. dat verschilt per kraamcentrum!

8. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had ook een telefonische intake gehad van de kraamzorg.

9. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik heb van de week een "live" intakegesprek....dus we zullen zien zal eens overleggen wat de beste opties zijn....

10. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    @ sam22 wat grappig dat de kraamzorg bij jou wel langs komt. Die van mij was telefonisch zoals je al hebt gelezen en duurde misschien iets van 10 min ofzo.

Hoe veel kraamzorg krijgen jullie eigenlijk? Ik krijg 5 en half uur kraamzorg per dag. Vindt dat best wel veel eigenlijk.

11. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ja misschien is het anders omdat deventer niet zo heel groot is...? geen idee eigenlijk. Ze komen morgen dus ben benieuwd hoeveel uren ik krijg....

12. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Laat je weten hoeveel uur kraamzorg je krijgt? Ik ben namelijk benieuwdt op het per persoon verschilt.

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Het aantal uren dat je krijgt ligt aan heel veel verschillende factoren. Hoe je zwangerschap gaat, of je al kinderen hebt, enz enz. Ik heb altijd volledig kraamzorg gehad, omdat ik bij de eerste bi had en bij de 2de het risico groter was op bi (was gelukkig niet het geval) en omdat ik al een kind had. Nu ook weer 8 uur kraamzorg pd, heb nu 2 kind rondlopen dat tellen ze allemaal mee. Ook of je wel of geen borstvoeding wilt geven, met kv krijg je veel minder uren nl, omdat je daar eigenlijk geen tot weinig begeleiding bij nodig hebt. Iedereen kan een fles maken zeg maar.

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dan heb je geluk, want volgens het protocol waar ze nu mee werken krijg je geen extra uren voor de verzorging van kinderen. En 8 uur per dag daar komt echt bijna niemand aan, tenzij je zelf betaalt.

Pim

15. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Nou ze zijn geweest hoor... pfff... nou wat een zeur mens zeg.... :rolleyes:

Maar goed ik heb dus wel 64 uur gekregen....dus 8 dagen van 8 uur.... Er was geen enkele vraag over.....mijn verzekering vergoedde 64 uur en als ik dat wou kreeg ik die 64 uur zonder morren.

Ze hebben het hele huis bekeken......van mijn bed tot de kinderkamer.

Bij de kinderkamer vond ze alles te hoog.... (mijn man en ik zijn beiden lang dus vandaar alles op onze hoogte) daar kon ze niet mee werken dat moest lager...dan denk ik bij mezelf voor die 8 dagen....vind mijn man en mezelf belangrijker...(ze was zelf overigens een onderdeurtje..)

Ook paste het niet katoenen luiers te gaan gebruiken dat was slecht voor de baby en was meer werk voor de kraamverzorgende....JA NOU EN!!! Ik wil graag katoen gebruiken en geen papier....klaar uit.....
    Er werd ook nog even vertelt dat de kleine op de ouder slaapkamer MOEST slapen......pfff....ik gelijk in tranen toen ze weg was...(pff hoezo hormonen) en mijn schoonmoeder gebelt (die is kraamverzorgster geweest tot vorig jaar) die zei dat die vrouw altijd zo'n zeikerd was.....nou dat scheelt alweer....
    Pff...had liever het gesprek telefonisch gehad..... :oops:

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Noujaaa zeg wat een onzin dat katoenen luiers niet goed zouden zijn...ze heeft zelf gewooon geen zin om met die luiers te rommelen...raar mens.
    En waarom zou je kindje nou perse naast jullie moeten slapen. Mijn kindje gaat in haar eigen slaapkamer hoor..het kan niet anders..ik heb geen wiegje of iets wat ik makkelijk in mijn slaapkamer kan zetten het spijt me zeer.
    En om nou voor die 8 dagen je baby meubels aan zo'n mens aan te passen pfff..
    Dan verschoont ze toch op de bank ofzo...of weet ik veel waar.

17. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Als je kinderen onder de vier jaar hebt krijg je wel extra uren heb ik gelezen. Mijn buurvrouw heeft ook extra uren gekregen omdat ze nog een meisje van twee had rondlopen.
    Wat dat betreft heb ik pech want mijn jongste is juni vier jaar geworden.
    Gina

18. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    ja ik zat ook al te wippen van woede en verdriet op de stoel....Mijn broertje was hier de pc nakijken en die zat al zo te gniffelen...die zag me steeds rooier worden.....die had gedacht dat ik zou ontploffen waar ze bij was....Ben blij dat ik haar iig niet in huis krijg dat zei alleen de intake doet........ :confused: :rolleyes:

Ze vroeg wel of ik nog eisen had.... :evil:
    Heb dierect maar gezegd dat ik iemand wil die katoenen luiers kan vouwen..... :p

19. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    En als je dat onderdeurtje krijgt moet je maar een opstapje neerzetten naast de commode :) Wat een zeikerd zeg! :rolleyes:

Ik krijg die uren omdat ik bekkenklachten heb gehad en dan zijn die kinderen een extra belasting voor mij, vandaar. En er zit best iets in wat Gina zegt, onder de 4 heb je natuurlijk meer hulp nodig.

20. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    @ Sam22 wat een zeikerd zeg die vrouw die bij je langs is geweest. Als je de hoogte van de kinderkamer op die van jou en je man heb aan gepast is daar toch niks mis mee. Moeten jullie anders rugklachten krijgen ofzo.

Ik krijg trouwens 5 en een half uur per dag kraamzorg, vindt dat best wel veel. Het is wel me eerste kindje maar echt veel hoeft de kraamverzorgster niet te doen. De eventuele huishoudelijke taken doen me vriend, me moeder of me schoonmoeder. Denk dat ze hier dan meer is om de baby en mij te verzorgen.

Deel Deze Pagina